רכב

האם ינחת בארץ באופן פיראטי קורקינט שמגיע ל-70 קמ"ש?

חברת סגוויי (ובעברית: "רכינוע") משיקה דגם שיכול להגיע למהירות של קטנוע קטן. בארץ הוא נאסר למכירה. האם הדגם יגיע בקרוב באופן לא חוקי? ואם כן, מה תהיה ההשפעה של המהלך על תאונות הדרכים? 
מערכת ice | 
סגוויי (צילום אתר החברה)

סגוויי מציגה קורקינט שמסוגל להגיע למהירות של 43.5 מייל לשעה, או 70 קמ"ש. מדובר בכלי רכב שמהירותו המרבית דומה לקטנוע קטן, במנוע 50 סמ"ק. הקורקינט מדגם GT2, מצויד בצמד מנועים שיאפשרו לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. לישראל הדגם המדובר לא יגיע באופן חוקי. האם יגיע לכאן באופן פיראטי? ימים יגידו. 

באתר החברה נכתב: "כלי הרכב שלנו מצוידים בגלגלים במקום רגליים, במנוע במקום בשרירים, באוסף של מיקרו-מעבדים במקום מוח ובמערכת של חיישני הטיה מתוחכמים וחיישנים גירוסקופים במקום מערכת איזון באוזן הפנימית. כמו המוח שלך". 
 


הסגוויי הוא פיתוח של ה-iBOT - כיסא גלגלים המאזן את עצמו, שפותח באוניברסיטה הציבורית של פלימות' באנגליה, בשיתוף עם כמה חברות טכנולוגיות. הרעיון אשר עומד בבסיסו של הרכינוע הוא מנגנון האיזון אשר שומר על הנוסע יציב ומאוזן כל הזמן. המנגנון פועל בטכנולוגיה של ייצוב דינמי, המדמה את פעולת ההליכה האנושית (כך האדם נמצא בזווית אך לא נופל). 
 


ישראלים ותיירים רבים נוהרים לאתרי תיירות רבים המפעילים סיורי רכינוע מאורגנים, ביניהם: נמל יפו, חיפה, זכרון יעקב, בהרצליה, בקיסריה, בפארק הירקון בתל אביב, באילת, נתניה, במושב אלוני הבשן שברמת הגולן ובטיילת ארמון הנציב בירושלים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה