רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית: זה מה שיקרה לאוטובוסים בשנים הבאות
במרכז הרפורמה החדשה של משרד התחבורה והאוצר עומדת הארכת הזיכיונות בשנתיים, עם אופציה להארכה נוספת, לחברות שהוכיחו רמת שירות גבוהה. מהלך זה מהווה שינוי מהותי מעקרון התחרות שהונהג ב-2018, ונועד לאזן בין יציבות תפעולית לבין שיפור השירות
על פי הפרסום בדה מרקר, במרכז הרפורמה עומדת הארכת הזיכיונות בשנתיים, עם אופציה להארכה נוספת, לחברות שהוכיחו רמת שירות גבוהה. מהלך זה מהווה שינוי מהותי מעקרון התחרות שהונהג ב-2018, ונועד לאזן בין יציבות תפעולית לבין שיפור השירות. לדעת גורם בכיר, הארכת זיכיונות לחברות מצטיינות תאפשר רציפות ושיפור מתמיד.
הרפורמה מתמודדת גם עם אתגר אי-התיקוף, שמונע איסוף נתונים מדויקים על השימוש בקווים. ההסדר החדש יכלול תמריצים משמעותיים למפעילים להגביר את שיעורי התיקוף, מה שיאפשר תכנון מדויק יותר של המערך. אחד האתגרים המרכזיים בענף הוא המחסור החמור בנהגים, המוערך בכ-5,000 נהגים.
עוד ב-
לסיכום, הרפורמה המתגבשת בתחבורה הציבורית מציעה גישה חדשה להתמודדות עם אתגרי הענף. הצלחתה תלויה ביישום קפדני, שקיפות מלאה, ושיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים המעורבים. אם תצליח, היא עשויה להוביל לשיפור משמעותי בחוויית הנסיעה של מיליוני ישראלים ולקדם את התחבורה הציבורית כפתרון יעיל ואטרקטיבי לצרכי הניידות של המדינה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.רמת שירות גבוהה? אין דבר כזה בישראל. (ל"ת)הצחקתם אותנו 07/2024/20הגב לתגובה זו0 0סגור