רכב

עתיד הרכבים החשמליים בסכנה? זו הסיבה לצניחה הדרמטית במכירות

למרות שאנליסטים חזו כי יימכרו בארה"ב ב-2023 כ-1.7 מיליון רכבים חשמליים, המספר היה נמוך משמעותית ועמד על כ-1.46 מיליון בלבד. בנוסף, יצרניות רבות כמו טסלה ופורד הורידו מחירים לרכבים אלו, ונראה כי המגמה ממשיכה באותו קו. מה הסיבה האמיתית לכך?
מערכת ice |  2
רכבים חשמליים (צילום unsplash)
בתקופה האחרונה חברות רבות הורידו את מחירי הרכבים החשמליים שלהם, ביניהן ניצבות טסלה, פורד וג'נרל מוטורס (שאף שוקלת לחזור להתמקד בשוק המכוניות ההיברדיות). כמו כן, אנליסטים רבים חזו כי בשנת 2023 יימכרו כ-1.7 מיליון רכבים חשמליים, בעוד נמכרו רק כ-1.46 מיליון. מה הסיפור של מה שהיה נראה כעתיד הטכנולוגיה, והאם מדובר במגמה כללית של הורדה במחירים?
ראשית, יש לציין עובדה חשובה: מכירות רכבים חשמליים בארה"ב הגיעו לשיא בשנה שעברה, כאשר הן לראשונה חצו את רף המיליון יחידות אשר נמכרו. אמנם יש הבדל משמעותי בין התחזיות לבין המציאות בשטח, אך יש לכך כמה הסברים אפשריים, ביניהם מחירים גבוהים, חוסר בעמדות טעינה וכללים לא ברורים בנוגע להטבות מס.
כפי שפורסם ב-CNN, רוב מחירי הרכבים החשמליים נמצאים ב"צד היקר יותר" של שוק הרכב – כלומר מחירם הממוצע ביחס לרכבים אחרים הוא יקר יותר. בנוסף לכך, גם היצע המכוניות שעומד בפני הלקוחות הוא יחסית נמוך. רוב הרכבים החשמליים הם רכבי שטחי יקרים יחסית, ויש מעט מאוד מכוניות קומפקטיות אשר מתאימות לקהל רב של לקוחות.
נוסף על כך, ע"פ הערכות של המשרד לאנרגיה בארה"ב, דרושים במדינה כ-182 אלף מטענים מהירים לכלי רכב חשמליים עד שנת 2030 בשביל לענות על כל צרכי הלקוחות – בעוד שכיום יש פחות מ-40 אלף, ורבע מהם נמצא בקליפורניה. גם ישראל סובלת ממצב דומה, כאשר נהגים רבים חוששים מקניית רכב חשמלי בשל חוסר בתחנות טעינה, או בשל עלות יקרה להתקנה של עמדה כזו בביתם.
הסיבה האחרונה והעיקרית לאי העמידה ביעד המכירות, היא משום שצרכנים רבים אינם מבינים את הכללים בנוגע להחזר המס על רכבים חשמליים. המטרה בזיכויים אלו היא לסייע בקיזוז עלויות הרכישה של רכבים אלו, אך אנשים רבים מתקשים להבין אותן בגלל האופן שבו הם נכתבים, מה שיוצר בעיות ופרצות בחוק. הדבר מוביל לכך שהנהגים מעדיפים שלא להתעסק בתחום, ולקנות רכב שאינו חשמלי במחיר מוזל יותר מלכתחילה, ובכך למעשה מוותרים על "החלום" לקניית רכב חשמלי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יקר מאוד- כל החסכון בדלק הולך במחיר ליבואן
    נהגוס 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכבים חשמליים יקרים מידי. עם מחיר ממוצע של 200K אין בכלל על מה לדבר. כל מה שהיה ניתן לחסוך בעלות הדלק הולך למחיר גבוהה יותר מראש לרכב עצמו. ואז יש את בעיית הטווח. ירידה בטווח באקלים קר. בלאי סוללה ועלויות תחזוקה שהתבררו כיקרות יותר מרכב בנזין (מסיבה בלתי ברורה ). שלא לדבר על חוסר בעמדות טעינה, זמן מבוזבז בטעינה שלוקח לפחות 30 דקות לעומת 3 דקות לבנזין. וחוץ מזה, למה שמישהו יקנה רכב חשמלי יד 2? הרי הוא לא מקבל סתם רכב עם יותר, הוא מקבל רכב שטווח הנסיעה שלו כבר לא ברור בגלל הבלאי של הסוללה. וכאשר באופן עקבי רוב הרכבים האלה לא עומדים בטווח הצהרות יצרן המקוריות מדובר פה בסימן שאלה אחד ענקי.
    סגור
  • 1.
    טכנולוגיה לא בשלה
    משה 03/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רכב חשמלי עדיין פחות מ30 שנה. אין כמעט נסיון עם רכבים ישנים ותחזוקה. אין פתרונות מספיקים לטעינה בטיול. רכב שני לעבודה בלבד הוא בסדר. אבלאיזה יתרון אמיתי יש לו?
    סגור