קונים חכם - המתחם לצרכנות נבונה

הרשת הזולה בישראל? כאן תמצאו את הסל הכי משתלם

על רקע יוקר המחייה והמחירים המאמירים, סקר חדש שפורסם לאחרונה מצביע על סל הקניות של רמי לוי כזול ביותר. "להיות הזולים במדינה זה לא סלוגן, אלא דרך חיים", מדגישים ברשת. וגם: טיפים לקנייה חכמה

בשיתוף רמי לוי | 
צילום vecteezy
בעידן כלכלי המתאפיין בעליית מחירים כמעט בכל תחומי החיים, אינפלציה וריבית מזנקת – גם ביקור שגרתי בסופר הופך למטלה מורכבת. לנוכח המצב, מלמדת המציאות על כך שיותר ויותר משפחות בישראל מתקשות לשמור את הראש מעל המים, ולעמוד בעלויות הכרוכות ברכישת סל מצרכים בסיסי.
"אנחנו בתקופה שמשקפת עבור רבים קושי כלכלי גדול", מציין שי אבו, יו"ר איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה. "כשהמחיר של מוצרי מזון כמו ירקות, פירות ולחם מטפס, ומצטרף להוצאות רבות נוספות, גם קנייה בסופר עלולה להפוך למתכון לבעיות. לכן, כדי לקנות באופן מושכל ולחסוך בהוצאות, חשוב להגיע לסופר מוכנים".
"יש כמה טיפים פשוטים, שמסוגלים לעשות הבדל של ממש", מחדד אבו. "לדוגמה, לרכז את כל הקניות לפעם אחת ולא לסבבים. רצוי להיערך עם רשימת מצרכים מסודרת ולקבוע מראש את סכום ההוצאה. קנייה מחושבת ולא ספונטנית, תמנע הוספה לסל של מוצרים מיותרים וחיוב גבוה במועד התשלום. עבור אלו הקונים על בסיס קבוע באותה הרשת, כדאי לבדוק לגבי הוצאת כרטיס מועדון – וזאת משום שכרטיס שכזה יכול להעניק הטבות והנחות. מצד שני, אסור להיסחף אחרי מילת הקסם 'מבצע'. אני מציע לפרק את המונח הזה לראשי התיבות: מי בכלל צריך עוד? כשהמשמעות היא שאסור להתפתות באופן אוטומטי, כי לא כל מבצע הוא בהכרח אטרקטיבי. יש מבצעים שווים יותר ויש שווים פחות, וקריטי לעשות את הסינון".
מגדילים את התחרות
לצד אימוץ כללי אצבע לקנייה נבונה, מומלץ לבצע השוואת מחירים מקיפה בין רשתות השיווק השונות, ולבחון לעומק מי מספקת את הסל הכדאי ביותר. כאן נכנסת לתמונה קבוצת רמי לוי, מי שבנתה לעצמה לאורך שנים מוניטין כרשת המזון הזולה בישראל.
במסגרת בדיקה שערכה המועצה הישראלית לצרכנות ופורסמה בחודש ספטמבר האחרון, נבדקו מחיריהם של סלים הכוללים את 770 המוצרים הנמכרים ביותר בשוק (על פי נתוני סטורנקס) במגוון רשתות שיווק – דיסקאונט ועירוניות.
תוצאות הבדיקה, כך מציינת המועצה הישראלית לצרכנות בהודעתה, מצביעות כי "הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי". לפי בדיקה שנערכה בקרב רשתות דיסקאונט, "ההפרש בין הרשת הזולה ביותר (רמי לוי), לרשת היקרה ביותר הוא 7%". לעומת זאת, מבדיקת כלל הרשתות (דיסקאונט ועירוניות), עולה שהפער בין הרשת הזולה ביותר (רמי לוי), לבין הרשת היקרה ביותר עומד על לא פחות מ-17%.
בהקשר הזה חשוב להוסיף כי המחירים נבדקו בממוצע רשתי. נבדקו 56 רשתות המשדרות לאתר פרייסז, להן לפחות 80% מסך המוצרים. במקרים בהם מוצר לא נמצא ברשת מסוימת נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו. המחירים תלויי מבצעים (ללא מבצעי כרטיס אשראי), המשתנים מעת לעת. המחירים נכונים ליום הבדיקה המוצג. מחירים מחירי המוצרים נבדקו בשלושה תאריכים: 31.8.2022, 29.6.2022 ו-19.5.2021. הבדיקה מתייחסת למחיר הזול ביותר שמציעה הרשת, ללא מבצעי אשראי. עוד יש להבהיר כי לא מדובר בסלי חגים.

יפית אטיאס, סמנכ"לית השיווק בקבוצת רמי לוי (צילום רן יחזקאל)
"עבורנו לספק את סל הקניות הזול במדינה זה לא סלוגן פרסומי, אלא דרך חיים", מדגישה יפית אטיאס, סמנכ"לית השיווק בקבוצת רמי לוי. "זו המהות וההתמחות שלנו כבר 47 שנים. להציע לציבור בישראל מוצרים במחירים שפויים והוגנים – זו המשימה היומיומית של הרשת, וממש לא מדובר בקלישאה. בשביל היעד הזה אנחנו מתאמצים, על זה אנחנו נלחמים".
"יוקר המחייה משפיע היום על כולם, ומורגש בכל שכבות האוכלוסייה במדינת ישראל", מרחיבה אטיאס. "אנחנו לא מנותקים ממה שקורה מסביב, ומבינים שעבור לא מעט משפחות קנייה בסופר היא היום הוצאה מאוד מאוד משמעותית. בתקופה כזו במיוחד, האג'נדה של הרשת עומדת למבחן".
איך בדיוק ניתן ללכת לקראת הלקוחות, וכיצד אפשר לחתוך במחירים? אטיאס מסבירה: "אחד המהלכים המרכזיים שהטמענו ובא לשנות את כללי המשחק להם הורגלנו, נוגע למותג הפרטי. כאן למעשה אנחנו מציעים אלטרנטיבה זמינה ואיכותית לספקים הגדולים, כשהאפקט הוא כפול. מחירי המותג הפרטי של רמי לוי נמוכים באופן ניכר מהמוצרים המקבילים של החברות הגדולות, לפעמים אפילו בעשרות אחוזים – ולא פחות חשוב: באמצעות המותג הפרטי לא רק התחרות גדלה אלא גם ההיצע. הן בסניפים והן בדיגיטל, יש יותר אופציות להשוואה ולבחירה".
שקיפות, טריות, התייעלות
כאשר הזיהוי של רמי לוי עם סלי קניות משתלמים, כבר הפך לסוג של הנחת עבודה, בקבוצה מקפידים לוודא כי המחירים הזולים לא יבואו על חשבון טיב השירות. "אנחנו ההוכחה שאפשר לחסוך בהוצאות, מבלי להתפשר על חווית הקנייה", קובעת אטיאס. "לכל אורך הדרך משקיעה הרשת מאמצים ומשאבים רבים, על מנת להשתפר ולהשתכלל".

מעדנייה בסניף רמי לוי. "הבשר והדגים 100% טריים" (צילום: פלאש 90/יוסי אלוני)
אחד התחומים המשקף היטב את חזון ההתייעלות של הרשת, הוא זה הנוגע למעדניות. בקבוצת רמי לוי לקחו על עצמם את האתגר לספק סטנדרט גבוה ובלתי מתפשר של איכות וטריות: "הישראלים רוצים לקנות טרי. זו הסיבה שבמעדניות שלנו הבשר, הדגים והגבינות 100% טריים. אין אצלנו דבר כזה לערבב בין טרי ומופשר. הכל מתנהל בשקיפות תוך בקרה ופיקוח קפדניים, כשעל גבי המוצרים מצוינים כל התאריכים והמידע הרלוונטיים. מעבר לזה, אנחנו הולכים לקראת הצרכנים גם במחיר, כשעלות של בשר ודגים טריים במעדניות שלנו דומה לזו של הפריטים הקפואים".
כשחגי תשרי כבר כאן, ברשת ערוכים לאחת התקופות העמוסות ביותר. "עשינו שדרוג מערכות כמעט בכל היבט: כוח אדם, שרשרת האספקה, ניקיון. תגברנו אפילו את מערך העגלות", מתארת אטיאס. "היעד שלנו ברור: גם בתקופה שמאופיינת בקנייה מוגברת, אנחנו כאן כדי לספק היצע מגוון, טרי ואיכותי – עם סניפים בפריסה ארצית רחבה מקריית שמונה ועד אילת, ועם מוקד אונליין מתקדם, נגיש וידידותי".
לכל הכתבות והטורים בפרויקט קונים חכם לחצו כאן
בשיתוף רמי לוי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה