שיווק ופרסום

נוכלי סייבר גנבו 70 מיליון בשנה: ננסי ברנדס מלמד אתכם להיזהר

לכבוד אירועי "שבוע הונאות פיננסיות" שמתחיל היום, משיק הפורום לחינוך פיננסי קמפיין להגברת המודעות. כך תדעו לזהות נוכלים ותיזהרו מהונאות סייבר ברשת
מערכת ice | 
ננסי ברנדס בקמפיין (צילום יאיר ולר)
לרגל פתיחת אירועי שבוע ההונאות הפיננסיות שמתחיל היום, מושק היום קמפיין בכיכובו של ננסי ברנדס, שמטרתו - העלאת המודעות מפני הונאות פי(ננסי)ות.
את הקמפיין מעלה הפורום לחינוך פיננסי בהובלת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, באמצעות איגוד הבנקים והמערכת הבנקאית ובשיתוף משטרת ישראל ומשרד הרווחה. באמצעות משחקי מילים ובדיחות קלילות מעביר ברנדס מסר לצופים, עם סיסמת הקמפיין: הונאות פיננסיות - זה לא צחוק! הקמפיין קורא לגילוי ערנות בכל הקשור לתופעות אלו, לרבות התחזות ברשת ובטלפון וגניבת פרטים, במטרה להפחית את חשיפת האוכלוסייה לאירועים הללו.

הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום אברהם, יעלה ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בשלב השני, יתבצעו הרצאות שיועברו ע"י נציגי המערכת הבנקאית ומשטרת ישראל, בכמאה מוסדות בהם פעילים אנשים בני הגיל השלישי בכל רחבי הארץ.
בשלב השלישי, במהלך השבועיים הבאים, יועברו שלושה וובינרים/הרצאות מקוונות לציבור הרחב, בשלוש שפות: עברית, ערבית ורוסית. בנוסף, הושק אתר יעודי ובו כלים וטיפים שיימסרו לקהל הרחב במטרה לסייע לו להתמודד עם התופעה.
אלפי פעולות הונאה של נוכלי סייבר, בעלות של כ-70 מיליוני שקלים בשנה שעברה, מתבצעות מדי יום באמצעות שיחות טלפון והודעות לנייד או למייל של הלקוחות. הנוכלים מתחזים לעובדי בנק וגונבים מהלקוחות את פרטי החשבון או כרטיס האשראי האישיים שלהם. בנק ישראל ואיגוד הבנקים מנהלים מאבק בתופעה מזה תקופה ארוכה, לרבות פעילויות הסברה, הרצאות וקמפיינים, עם שימת דגש רב על האוכלוסייה הבוגרת, שבעיקר אליה מכוונים הנוכלים.
במערכת הבנקאית, הנלחמת בתופעה, רואים כי מגמת ניסיונות ההונאה צוברת תאוצה, ובשנה האחרונה אף פורסם כי מספר ניסיונות ההונאה של אוכלוסיית יוצאי חבר העמים גדל ב-200%.
מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, אומר שבתקופה זו חלה עלייה יומיומית בתדירות מקרי ההונאה וקורא לציבור לגלות ערנות: ״אירועי שבוע ההונאות נועדו להעצים את המודעות להונאות פיננסיות, במטרה להפחית את חשיפת האוכלוסייה, ובמיוחד האוכלוסייה הבוגרת, לאירועים מסוג זה. אני שמח על שיתוף הפעולה עם הפיקוח על הבנקים, המשטרה ומשרד הרווחה שנועד לסייע במיגור התופעה וקורא לכל הגורמים להעמיק את הפעילות בנושא ולהשקיע מאמצים רבים יותר בטיפול בתופעה המטרידה הזו שפוגעת פגיעה משמעותית בציבור״.
כיצד תבחינו בהונאה פיננסית? לפניכם אירועים המוגדרים כחשודים בהונאה:
* אם מתקשרים או שולחים לך מייל בו מבקשים את הסיסמה לחשבון הבנק שלך
* אם מבקשים ממך לסמס או לשלוח מייל ובו פרטים אישיים או פרטי חשבון הבנק שלך
* אם שולחים לך קישור ב-SMS או במייל לאתר המבקש ממך פרטי ההתחברות לחשבון הבנק
* אם מציעים לך שירותי בנק באמצעות אפליקציות שלא מופיעות בחנות האפליקציות הרשמית
* אם מתקשרים או שולחים הודעה שמתריעה שחשבונך שעומד להיחסם ונדרשת התערבותך
* אם מתקשרים או שולחים הודעה ובה מבקשים ממך למסור את הקוד החד-פעמי שנשלח אליך בSMS.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה