שיווק ופרסום

רוצים להיכנס למעלית עם מתמודד נפש? צפו בקמפיין המפתיע

זו ההפתעה שחיכתה לדיירים ולעובדים במגדל ויתניה בת"א בבוקר: קמפיין להעלאת מודעות לאנשים שהם מתמודדי נפש, המזמין אותם להיכנס יחד למעלית
מערכת ice | 
קמפיין מודעות למתמודדי הנפש (צילום הדס לחר)
דיירים ועובדים ממשרדים במגדל ויתניה תל-אביב, נדהמו לגלות בשבוע שעבר שעל המעליות מופיעות דמויות המזמינות אותם להיכרות. מדובר בקמפיין המעליות של תוכניות "עמיתים" של החברה, שנוצר במסגרת "מי מפחד ממחלות נפש" - קורס אקדמי משולב באוניברסיטת ת"א.
הקמפיין בשיתוף תכנית מתחברים+ ותכנית 'עמיתים לבוגרים' של החברה למתנסים ומשרד הבריאות, מעודד את הקהילה להכיר מתמודדי נפש, מעבר לאבחנה שלהם, במטרה להפחית את הסטיגמה הציבורית הקיימת כלפיהם ולייצר מרחב בו אפשר לדבר על הנושא בפתיחות.

בקמפיין המעליות לקחו חלק סטודנטים ומתמודדי נפש, שפעלו יחד במטרה לייצר שינוי אשר יוביל להפחתת סטיגמה בבריאות הנפש. המיזם מפגיש את הקהילה עם מתמודדי נפש באמצעות מיצג המציג על דלת המעלית מתמודד נפש שעל מצחו רשומה האבחנה שלו, שמייצגת את הסטיגמה והמטען שעימו הוא נדרש להתמודד. לצד זה, מופיעה הזמנה להיכנס למעלית ובתוכה פרטים נוספים שמאפשרים להכיר את אותו אדם מעבר לאבחנה שלו.
שירה שטרנפלד, מנהלת תחום הסברה במחלקה לאנשים עם מוגבלויות, החברה למתנ"סים ומרכזת הקורס: "זהו פרויקט עוצמתי וחזק שמפגיש את הקהילה עם נושא שהוא פחות מדובר - בריאות הנפש. יש כאן במה למוגבלות השקופה, שלא נראית לעין והזדמנות לפגוש את האנשים לא דרך האבחנה, אלא מתוך הסיפור האישי. אנשים נדרשים להמתין למעלית ולעלות ואז לפגוש פנים אל פנים, דמות אדם בגודל מלא, עם מדבקת אבחון על המצח.
"יש כאן אמירה בועטת וישירה שלצידה המסר הברור 'אני לא האבחנה שלי'. כשנכנסים למעלית מתברר כי חלקם סטודנטים, אבות, אימהות, אנשי מקצוע, כמוני כמוך. זוהי דרך יצירתית והזדמנות לקדם שינוי עמדות בחברה כלפי אנשים עם התמודדות נפשית ויצירת חברה שוויונית יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה