שיווק ופרסום
לא רק ארגנטינה נגד צרפת: נייקי מול אדידס בגמר המונדיאל
בגמר המונדיאל, שעל פי הערכות של פיפ"א, 5 מיליארד איש צפו בו ברחבי העולים, קרב מסקרן אחר התרחש מאחורי הקלעים בין שני מותגי הלבשת ספורט המובילים בעולם – אדידס ונייקי
המונדיאל הוא לא רק תחרות ספורטיבית והדובדבן שבקצפת של עולם הכדורגל. מדובר על יורקה, גאווה לאומית וגם – הרבה כסף. מעבר לנבחרות ארגנטינה וצרפת שהתחרו על הדשא בגמר, שעל פי הערכות של פיפ"א, 5 מיליארד איש צפו בו ברחבי העולים, קרב מסקרן אחר התרחש מאחורי הקלעים בין שני מותגי הלבשת ספורט המובילים בעולם – אדידס ונייקי.
נייקי היא נותנת החסות של נבחרת צרפת, בעוד שאדידס מעניקה חסות לנבחרתו של ליונל מסי. השווי השנתי של הסכם החסות בין נייקי להתאחדות הכדורגל הצרפתית נאמד על כ-60 מיליון דולר. המותג תומכך בסך כל ב-13 נבחרות, הכי הרבה מבין כללי מותגי ההלבשה, שבע נבחרות נתמכות על ידי אדידס ושש נוספות לובשות פומה. כשמדובר על אדידס, היא אחת מנותנות החסות העיקריות של הטורניר ואחת השותפות הוותיקות של פיפ"א, עוד משנת 1970. בשנת במונדיאל של 2014 בברזיל, המותג דיווח על מכירה של 14 מיליון כדורי כדורגל רשמיים של הטורניר ו-8 מיליון חולצות, 3 מיליון מהם של נבחרת גרמניה שניצחה באותה שנה.
עוד ב-
גם במונדיאל בקטאר, למותג הגרמני יש יתרון כנותנת החסות הראשית, אבל נייקי נותנת פייט יפה בגזרת המוצרים. החשיפה הגדולה של אדידס, בדמות הופעת הלוגו שלה על חלק גדול מהציוד וביניהם הכדורים למשל, הובילה לכך שהרווחים של ענקית הספורט צפויים לזנק בלמעלה מ-61% ברבעון האחרון של 2022. עם זאת, שיעור המכירות של נייקי גבוה בהרבה מזה של אדידס במהלך הטורניר, כשתוך שבועיים מכר המותג 23% ממוצרי המונדיאל שלה ברחבי ארה"ב לעומת 11% בלבד של אדידס. מספר המוצרים שמציעים שני המותגים מכל הקבוצות דומה בהיקפו: לנייקי 397 מוצרים, לאדידס 380. לפי רויטרס, מותג הלבשת הספורט הגרמני צופה למכירות של כ-421 מיליון דולר מהטורניר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.יחי צרפת ונייקאללה צרפת 12/2022/18הגב לתגובה זו0 0צרפת תנצח ואיתה נייקסגור