שיווק ופרסום

הסוד מאחורי הקמפיין שמזעזע את הגולשים נחשף

לאחר פרסום מודעות האבל על האוטובוסים, חברת מטרופולין חשפה שמדובר בקמפיין להעלאת המודעות לאימוץ כלבים וחתולים, והתנצלה בפני הגולשים הנסערים: "סליחה אם הזדעזעתם"

מערכת ice | 
קמפיין מטרופולין (צילום פייסבוק)
חברת התחבורה הציבורית, מטרופולין, פרסמה לאחרונה מודעות אבל על אוטובוסים ועוררה סערה ברשתות החברתיות. באחת ממודעות האבל נכתב: "בקרוב נודיע בצער רב וביגון על מותה בטרם עת של מיקה שהלכה לעולמה בגיל 5". הגולשים שנתקלו במודעות לא הבינו מה עומד מאחורי הקמפיין, והעלו לרשתות תגובות נסערות. 
בעקבות התגובות הקשות של הגולשים, מטרופולין התנצלה על הזעזוע והסבירה מה עומד מאחוריו. מסתבר שמדובר בשיתוף פעולה בין מטרופולין לעמותת SOS חיות שמטרתו העיקרית היתה להעלות את השיח בנושא אימוץ כלבים וחתולים.
 


בתגובה של מטרופולין נכתב: "מתנצלים אם הבהלנו. רבים מכם כתבו שהקמפיין מזעזע אבל אם תשאלו אותי, מזעזע יותר לראות כלבים חבולים, חולים ומוזנחים. מזעזע יותר להרוויח עליהם כסף כשמוכרים אותם לתעשיית הקרבות ובעיקר מזעזע למצוא אותם בצידי הדרכים אחרי שננטשו באמצע החיים סתם כי לא מתחשק יותר. אז לפעמים צריך להכאיב קצת בבטן כדי לעשות שינוי".

ההסברים של מטרופולין לא עזרו להרגיע את הרוחות אלא ההיפך. גולשת אחת כתבה: "מזעזע בצורה פושעת! במקרה האישי שלי השם רוי הוא שם בני ז"ל שנהרג לפני 4 שנים. כדי לעשות קמפיין צריך אנושיות. מצילים חיות ולצד זה פוגעים בנפשות אחרות, חצופים".

בקי מעוז, אמו של רוי פאר שנפל למותו מקומה 14 לפני 4 שנים: "אני אמא של רוי, וכן, סביר להניח שיש מלא ילדים בישראל ששמם הוא רוי, אך מודעת אבל עם השם רוי אני תליתי לפני כ4 שנים! מהבוקר התמונה לא מניחה לי וזה לא משנה אם התכוונו אלינו או לא. אני לא אדם שיפוטי, אבל לכל דבר יש גבול ונראה לי שכאן עברו את כל קווי הדמיון הקיימים. אני מאוד מקווה שחברת SOS מתנצלת על הקמפיין הפוגעני שלה ותוהה האם התחבורה הציבורית פשטה רגל שהיא מאפשרת לפרסם על רכביה כל דבר בעד כסף?

עינת שגיא אלפסה, מנהלת אגף קשרי חוץ בארגון בטרם לבטיחות ילדים: אמרה: "זה נוראי בעיניי שעמותה שפועלת למען זכויות בעלי חיים לא מצליחה להיות רגישה לבני אדם. הורים שכולים, שאיבדו את ילדיהם, לא צריכים להסתובב במרחב הציבורי ולראות פרסומת עם השם של הילד שלהם. זה טריגר חסר רגישות ואכפתיות כלפי אחרים. אני מבינה שהמטרה הייתה לזעזע כדי להאדיר את פעילות העמותה, אבל לזעזוע הזה יש אפקט נוראי על אנשים רבים שחיים את הכאב על אובדנם האישי בכל רגע".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה