שיווק ופרסום

לא השתגעתי, השתניתי ואני לא מתכוון לסתום את הפה

אז מה הבנתי כתוצאה מהבעות הדעה שפרסמתי בפייסבוק על נושאים שחשובים בעיניי לענף הפרסום המקומי | טור אורח של מנכ"ל משרד הפרסום טוויסטד
אלון מוליאן |  14
אלון מוליאן (צילום יחצ)
[1]
מכירות את זה שאתן אומרות משהו שלא נעים לצד השני לשמוע, ואז הוא אומר לך "אויש, את סתם עצבנית"? או "אלה הימים בחודש".
תגובות כאלה שמעקרות כל דיון. הביטויים האלה תמיד באים מאנשים שלמעשה לא מכירים את העובדות או מעדיפים שלא להטות אוזן, ובוחרים להגיב בצורה אלימה ולאבחן אותי כמי שסובל מהפרעה נפשית חמורה. למשל. או הפרעה כללית קלה או "במקרה הטוב" לשלוח אותי "לשתות קצת מים מאמי".

[2]
כנראה שבעידן בן גביר והחלחול של הטראמפיזם, המסר לא מספיק מובחן, לא מספיק חד כדי שיהיה מדובר. בטח מ-"חמוד" כמוני. שמעלה פוסטים של עשייה ופרסים וטוויסטד ואני ואני כבר שנים. 
[3]
אני מסביר את היותנו בערך 16 שנה מאז הקמת טוויסטד. כותב טורים על דיגיטל וחדשנות, מקדם את התעשייה. אוהב פרסום, אוהב חדשנות, נדבקתי בחיידק הזה. חיידק הפרסום. ולא - זה לא רק קריאייטיב, זאת חדשנות, זה חיידק שמזכה את חוליו בימים מלאים, מהלכים מהירים יחסים מאסטרטגיה לתוצאה בחוץ, ובעיקר חוליו נהנים מסביבה תוססת, אנשים מגניבים, חיפוש אחרי איזה קצה ולא רק "מתודולוגיה". אז ניסיתי את המקום הזה של לעשות עם התשוקה שלי וזה כנראה גם מה שהביא אותנו למקום שבו אנחנו נמצאים. 
 
[4]
טוויסטד מפרנסת שלושים עובדים ועובדות ונותנת שירות ללקוחות מהשורה הראשונה בענף, שהם מאד חכמים בבחירה שלהם. זה מה שמבדל אותם מתקציבים אחרים בשוק. הם בחרו בנו ויודעים מה הערך שהם מקבלים. הוא מובחן ואין אותי בשום מקום אחר.

[5]
עוד משהו שלמדתי בשבועות האחרונים זה שוואלה, אני לא מתכוון לסתום את הפה – על אף התגובות הקשות והאלימות שחלקן שלחו אותי לאבחון – כמה גועל. כן, זה הפתיע אותי הארס. השנה יותר מתמיד אני חווה יותר מדי דברים שכדאי וצריך שפשוט ייאמרו. קוראים לזה "שמים את הפגיעות על השולחן". קשה לכם? וואלה. לא ציפיתי לאיזו אהדה אבל איך אסביר? אנשים התנהגו בפייסבוק והגיבו באלימות של ממש. זו דעתי חברים. תפנימו גם אם לא נוח לכם. פחדנים - מוזמנים להגיב באופן ענייני לגופם שלדברים ולא בהתנשאות שמנסה לאבחן אותי.
פחדנים! כי אין מילה אחרת! לא ברור איך פוסט עם כמות תגובות נמוכה וארסית במיוחד, עדיין הופך להיות סופר ויראלי. מה מה זה היה שם? צילמתם מסכים? שלחתם קישורים? מה מה זה היה המקום הזה בו העדפתם את הפופקורן והארס על פני המסר? שהרי ברור שהפוסט לא נכתב ככה כדי שיישאר יתום בפיד, זה ברור, אבל הטלת רפש על פני תגובה עניינית? היו מעט מאד כאלה. ארוך מדי לא קראתם? קראתם קראתם, אבל הרוב פה היה דומם חיצונית.
[6]
ושוב משפט של בנזוגי שיחיה מתכנס לפה - תחליפו את השיפוטיות בסקרנות. זה עשוי להביא אתכם למקומות מעניינים. מה אני באמת אומר? למה בחרתי לכתוב את זה? למה עכשיו? מה עומד מאחורי כל רצף הפוסטים האלה? תחליפו את ״מה קרה לאלון?" ב״מסקרן אותי לדעת מה הביא את אלון לכתוב טקסט כזה?״.
[7]
לא, לא השתגעתי. כן השתניתי. ובגרסת 2022 שלי בענף הפרסום אפשר לומר שהילד שהייתי עם תמימות העשייה קצת נעלם. התבגרתי, התפכחתי, ואני מנסה להשיל מעליי כל מיני דברים. ולשתף בסושיאל את מה שעובר בצורה אותנטית. זה לא קל אבל זאת העבודה העצמית שלי ואני בוחר כי הבנתי שאותנטיות מעניינת אתכם קצת יותר ממה בדיוק קורה בימים אלה בדיגיטל.
ולסיום 
טוויסטד תמיד הייתה החנות הזאת שלא כולם מכירים אבל מי שמכיר יודע. הם יודעים לעשות סאחי אבל לצד זה יבחרו את הרעיונות השיווקיים, יציגו תובנות מרעננות, אסטרטגיה מבריקה ואם הגעת לפרזנטציה של טוויסטד, אתה יכול להתרווח לאחור כי השואו תכף מתחיל. והוא יהיה מעניין ורלוונטי ובסופו יעורר השראה לפעילות יוצא דופן לצד מודלים שיטתיים ליישום. המהלכים שלנו תמיד היו חצופים אבל חכמים, נועזים ולפעמים מעוררי מחלוקת לצד פתרונות ישימים לפרפורמנס.
הכותב: אלון מוליאן הינו מנכ"ל משרד הפרסום טוויסטד
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    התבלבלת - אנחנו לא בעידן טראמפ
    קולט פרס אביטל 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרוגרסיביות גורמת לעיקור דיון וסתימת פיות
    סגור
  • 12.
    תדאג שעובדים שלך יהיו מרוצים
    שושי 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז הם לא יברחו ממך
    סגור
  • 11.
    הגמל לא רואה את הדבשת.. (ל"ת)
    אדיר 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    אלון אתה השראה
    דן 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    תמיד היית ותמיד תהיה! כל הכבוד על האומץ להוביל מהפכה, גם אם לא נעימה לכולם! תצליח
    סגור
  • 9.
    עוד מהלך נואש של איש אלים ולא מוכשר (ל"ת)
    ורד 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    אמ;לק
    אחד שיודע 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אדון אלון. קיבלת על הראש כי הגיע לך. ואתה עדיין מחרטט. איבדת את זה....איבדת אותנו...
    סגור
  • 7.
    אתם לא משרד
    ... 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    9 1
    קריאטיב חלש מאוד. אסטרטגיה לא הייתה מעולם, עד היום לא ידוע מי באמת אחראי על זה במשרד ואם זה אלון אז אלוהים ישמור כי הוא מגיע למשרד פעם בשבוע וככה זה נראה. ניהול לקוח חלש ברמות מחרידות. מהלך של קלנועיות עם בועז שרעבי, איפה האסטרטגיה? איפה הקריאטיב? חלאס עם השיט הזה. אתה קופץ כל שבועיים עם איזה פוסט או טור כדי שלא ישכחו אתכם ובכל מקום שואל למה לקוחות לא באים. משרד שמפרסם מודעות ממומנות על עצמו, כמה אנוש אפשר להיות. תעשו כבר מהלכים קריאטיביים והם יהיו כרטיס הביקור. נודניק.
    סגור
  • 6.
    קצת צניעות בנאדם
    עופרי 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    היום פה מחר אתה שם
    סגור
  • 5.
    אתה. לא. הקורבן. פה.
    ירון 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    10 2
    תפסיק לנסות לצייר את עצמך בתור הקורבן ולו רק כדי להוריד מעט את הלהבות שאתה הצתת בעצמך אלון. אפשר להעביר ביקורת על משרדים אחרים ואפילו על כותבי טור כזה או אחר בעיתון, אבל הדרך אלון, הדרך שאתה בחרת היא ארסית, מתנשאת, אישית, ובהיעדר תיאור אחר - כמו אחרונת ה"רעות" במועדון שחוטפות מתקפת טנטרום כי עופרה מאחרת לעלות... אתה לא הקורבן אלון, צר לי, אתה הביריון האלים שהסכים להקשיב לטיפים ממנטורים בשקל וחצי או מ"חברים טובים" וירית לעצמך בתוך הטנק, ואני מאוד מקווה שהן העובדים.ות והן הלקוחות שלך יסיקו את המסקנות הנכונות ויעברו לעבוד עם אנשים מכבדים, ממלכתיים וראויים מהבינוניות שאתה ומשרדך מספקים. אתה לא הקורבן, אז תפסיק.
    סגור
  • כל כך מדויק.
    מיכל 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מביך פשוט שהוא לא מוכן להודות שטעה ועוד מנסה להצדיק ולהתקרבן... פשוט מביך.
    סגור
  • 4.
    פתאטי
    א 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    10 2
    בבקשה תשלם לעוד גופי מדיה על השטויות שאתה אומר פשוט בושה מתבייש שעבדתי אצלך
    סגור
  • 3.
    כיכר בז'יזינה ורשה פיתוח
    עדי וז'ניה 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 6
    כתבה חזקה איש חזק... בהצלחה
    סגור
  • 2.
    נהדר אתה.
    שלומית 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 7
    הנחת מראה עם בבואה כואבת. האלימות בלתי נסבלת, חוסר היכולת לקרוא ולהבין טקסט פשוט, תופעת העדר. צמחת, התפתחת ובעיקר עשית ועשית המון במקומות שהרבה לא יצליחו לגרד.מישהו צריך לצעוק שהמלך הוא עירום. במקרה זה גם הדגשת כמה העדר מכוער. יפה כתבת.
    סגור
  • 1.
    אלון אתה פח (ל"ת)
    בההה 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור