שיווק ופרסום

"אישה צריכה להעריך את עצמה כשווה בין שווים"

היא עזבה קריירה בעולם הפרסום בשביל להתמסר יחד עם בעלה לניהול מותג פיצה עולמי שהגיע לישראל, והיא מאמינה שנשים ואימהות יכולות לנהל קריירה מוצלחת לא פחות מכל גבר. ריאיון עם חן רוטנברג ריכטר, מבעלי רשת 'פאפא ג'ונס'
מערכת ice |  2
חן רוטנברג ריכטר (צילום עמיר צוק)
לכבוד יום האישה שחל היום (8.3) שוחחנו עם חן רוטנברג-ריכטר (32, נ+2), מנהלת השיווק של מותג הפיצה 'פאפא ג'ונס' בישראל, לשיחה על נשים בעולם העסקים, שיווק, וכמובן גם על פיצה.
לאחר שבישראל היו 3 סניפים בלבד של רשת פאפא ג'ונס, היא פנתה לבעלה של חן, מוטי ריכטר, שכבר הפך למומחה בתחום עם מותג הפיצה Camden Pizza בבריטניה עבור איש העסקים טדי שגיא. יחד הם החליטו ללכת על ניהול המותג בישראל, וקיבלו את הניהול ימים ספורים בלבד לפני החלת הסגר הראשון של הקורונה, במרץ 2020. חן עזבה את העבודה שלה במשרד הפרסום והחלה לנהל את השיווק של הרשת.
לאחר שנים בהם פעלת בעולמות השיווק, יצאת יחד עם בעלך להרפתקה של ניהול ארצי של אחד ממותגי הפיצה הגדולים בעולם. איך עשית את המעבר הזה?
"מההתחלה ידענו את חלוקת התפקידים בינינו", היא אומרת, "מוטי על הפן הניהולי, ואני על הפן של המיתוג והשיווק." כאמור, חן היא עבדה שנים במשרדי פרסום והיא בעלת תואר במנהל עסקים ושיווק מהמרכז הבינתחומי. למרות זאת, לדבריה, זה היה מאוד מאתגר: "לפני כן לא התעסקתי בכלל עם ענף המזון, אבל אני אחת שאוהבת אתגרים, ולאנשי שיווק שחיים את המדיה ויש להם ראש יזמי, אפשר לזרוק אותם בכל מקום והם ידעו להסתדר עם כל מותג. צריך לדעת ליזום, ללמוד מהר את השוק שאתה נכנס אליו וזה מה שעשיתי כשקיבלתי יחד עם מוטי את ההחלטה."
שוק הפיצות מלא במותגים שונים, ואפילו בבתי הקפה אפשר להזמין פיצה, איך מייחדים מותג של מוצר שכל כך הרבה מוכרים אותו?
"אין ספק שפיצה זה מוצר שאהוב על כולם, והדרך שבה רשת פאפא ג'ונס הצליחה היא ייחודית: הרשת מייצרת בעצמה את הבצק (המפעל של סניפי ישראל ממוקם בפ"ת), את הרטבים וכמובן את העגבניות – בכל סניף בעולם שתגיע אליו העגבניות מיוצרות באותו מקום במיוחד לפיצות שלנו. הפיצה שלנו אמנם לא בוטיק אך היא באיכות גבוהה ונעשית מחומרי גלם ייחודיים, ועל זה הלכנו בקמפיינים שלנו עם פתיחת הסניפים בארץ."

"איש שיווק עם ראש יזמי ידע להסתדר עם כל מותג"
(סניף של פאפא ג'ונס בישראל. צילום weSnapp)
חן מספרת על הגעתו לישראל של מנכ"ל פאפא ג'ונס באירופה, לראות את הפעילות של הסניפים החדשים בישראל: "העלנו את מחזור המכירות ב-300%. בנוסף לזה ששני סניפים בארץ נכנסו לטופ 5 של סניפי פאפא ג'ונס בעולם, מתוך 6000 סניפים." אבל אלו לא צעדי השיווק היחידים שהיא עשתה, חן הובילה את פאפא ג'ונס למהלכים לא שגרתיים בשביל מותג פיצה, כמו ארוחת ילדים, ופיצות לבעלי אלרגיות: "הוספנו מנות מיוחדות לבעלי סוכרת ולרגישים לגלוטן שיודעים שאצלנו הם יוכלו להנות מפיצה איכותית שתתאים להם." אומרת חן בהתלהבות ומספרת איך המנות המיוחדות עובדות מפה לאוזן אצל אנשים שלא יכלו לאכול פיצה לפני כן.
זה מוביל אותי לשאלה הבאה, אתם ממתגים את עצמכם באיכות, אבל פיצה היא מזון מהיר שאנשים רוצים אותו בזול. מדוע אתם לוקחים מחיר גבוה יותר על מגש פיצה, אפילו יותר משאר הרשתות הגדולות?
"קודם כל אנחנו מדגישים את היותנו מותג פרימיום", היא מסבירה, "אמנם לא מותג של פיצה בוטיק, אבל כן שמים דגש על איכות המוצר. אדם שמזמין מגש מפאפא ג'ונס יודע שהוא אולי ישלם קצת יותר אבל ייהנה מחוויה מלאה של פיצה איכותית עם טעם מקורי, כולל תוספות ייחודיות. וזה אכן עובד – אנשים אוהבים ארוחת שחיתות גם בפיצה."
"שנית", היא מוסיפה, "לנו כמו לשאר הרשתות הגדולות, יש בכל רגע נתון מבצעים וגם על זה בנוי המודל הכלכלי. מספר מותגים הציעו לנו שיתוף פעולה וגם שאלו אותנו מדוע אנחנו לא מורידים את המחיר, אבל אנחנו הולכים עם מה שאנחנו מאמינים בו, ובוחרים את השותפים שלנו בפינצטה."
לכבוד יום האישה שחל היום (8.3), איך רואה את עצמך כאשת שיווק ועסקים בעולמות הנחשבים לגבריים?
"ללא ספק התחום רווי בגברים, ובהרבה סיטואציות אני האישה היחידה בחדר." היא אומרת, וממשיכה בביטחון, "אך באף אחת מהן לא הרגשתי פחותה מהם, להיפך, את הישיבות שלנו אני מובילה. לדעתי אישה, ולא רק בעולמות הללו, צריכה להעריך את עצמה ולתפוס את עצמה כשווה בין שווים, וכך יתייחסו אליה בהתאם. רשת פאפא ג'ונס מקפידה על שכר שווה במשרות שלה לנשים וגברים." כאן היא קוראת לנשים להצטרף למותג: "אנחנו אמרנו ונמשיך להגיד: יש בארץ המון זכייניות ומנהלות מעולות, ואנחנו פונים אליהן שיעבדו איתנו ויפתחו וינהלו סניפים."
למה לדעתך עדיין פערי השכר ממשיכים להתקיים גם היום, בשנת 2022?
"יש מודעות לבעיה אך לא מספיק, ככל שחברות גדולות יבינו ויפעלו בעניין, וגם נשים יבינו שהם מגיעות לאותה משבצת בדיוק כמו כל אחד, המצב יוכל להשתפר."
בתור אמא לשניים, מדוע לדעתך יותר קשה לאימהות להתקבל לעבודה, וגם לאחר מכן השכר שלהם נמוך יותר?
חן מודה: "לנהל במקביל אימהות וקריירה זה אתגר, וצריך לדעת לתמרן בין הבית והילדים לעבודה ולקריירה," עם זאת, היא אומרת, "אבל צריך להבין שנשים הן מולטי-טסקינג, ומסוגלות להתנהל במספר מקומות במקביל. כל אישה שעבדתי איתה, לא משנה באיזה שלב בחיים ומצב משפחתי, ידעה להגיע לעבודה, לתת את התפוקה שלה לא פחות ואף יותר משאר העובדים, ולאחר מכן ללכת לטפל בשאר העניינים שלה. ברגע שהמעסיקים בכל תחום, גם בעולמות השיווק והעסקים, יסתכלו על הפרמטר הזה הם יראו שאין שום הבדל בין גברים לנשים, או בין רווקות לנשואות."
לסיום, תגידי בכנות, האם לפעמים את ובעלך מתענגים על מגש פיצה של מותג אחר?
"הקטע הוא שאנחנו באמת מתים על הפיצה שלנו", היא צוחקת ואומרת, "וההוכחה היא שכל אחד מאיתנו עלה 4 קילו מאז שנכנסנו לעסק הזה. גם במשפחה שלנו זו הבדיחה הקבועה, וכולם אצלנו אוהבים את המותג ומזמינים אותו בכיף, אפילו בימי ההולדת של הילדים."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פחח
    אחד שמכיר אותה 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב-2 ההזמנות הבודדות שעשיתי מהם מסניף ירושלים אז קיבלתי בפעם ה-1 פיצה יבשה וקטנה להחריד בטעם ונראות של טוסט מת ולאחר שנזכרו לפצות אותי כעבור כמה חודשים טובים של חרם צרכני - אז העניקו לי חוויה מהסיוטים עם איחור של שעתיים וחצי, תוך כדי שהתבלבלו בכתובת ונתנו ללקוח אחר (רק כעבור שעתיים של בירורים בטלפונים הם בכלל היו מודעים לכך) ואם זה לא מספיק אז חטפתי לאחר מכן כאב בטן חריג וכאשר התלוננתי שוב אז הוד מעלתה חן, שמכנה את עצמה אחראית לשירות הלקוחות הירוד שלהם, האשימה אותי בכך שאני מתלונן סדרתי (וזה למרות שבקושי הייתי לקוח שלהם פחות מחודש) וגם כאשר פניתי אליהם בפייסבוק הפרטי (לא שיימינג ציבורי) הם חסמו אותי בחוצפתם. מאז הם איבדו לקוח ואני הרווחתי בגדול, מכיוון שמשחק דילים מעולים מהמתחרות תודות לצרכנות הנבונה והם עם המחירי גורמה ההזויים שלהם והשירותיות העלובה מוציאים שם רע אפילו לישראבלוף (ככה זה כנראה כאשר בעל ואישה הופכים מותג עולמי לעסק פרטי שלהם והתוצאות בהתאם). עד כמה הם מחוקים אצלי? אז גם כאשר הייתה לי אפשרות לרכוש 2 פיצות משפחתיות חינם דרך הטבה של poalim wonder אז עדיין נמנעתי.
    סגור
  • 1.
    להנחית דחוף את הנשים
    בן ארצי 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפכו את הנשים כאן לפלצניות ודעתניות כבא ניגעלים מההישראליות האף שלהם למעלה כל מערכת היחסים והזוגיות במדינה הרוסה לגמרי
    סגור