שיווק ופרסום

כך המועצה לצרכנות תלחם בפרסומים השקריים

המועצה לצרכנות משיקה את היחידה למניעת הטעיות בפרסום שתסרוק את הפרסומים ותבדוק  באם  יש בהם  חשש להטעיית הציבור, ותשקול נקיטת הליכים משפטיים כנגד בית העסק המפרסם
כפיר אדר | 
נתוני פרסום (צילום freepik, unsplash)
המועצה הישראלית לצרכנות מרחיבה  את  מערך האכיפה האזרחית  לטובת הצרכנים,  ומשיקה יחידה חדשה שתפעל למניעת הטעיות בפרסום, במטרה לקדם פרסום ושיווק הוגנים, שיספקו לצרכנים את המידע הנדרש להם בנושא הפרסום, ולמנוע בכל דרך אפשרית את הטעייתם  באמצעות אותו פרסום.
החוק אוסר על הטעיית הצרכן בפרטים חשובים בעסקה. האיסור חל לגבי פרטים מהותיים  ובכלל זה הטיב והכמות של המוצר או השירות, מועד אספקה, מידה ומשקל, דרכי טיפול, מקום ייצור ועוד. היחידה למניעת הטעיות בפרסום, תסרוק את הפרסומים בערוצים השונים,  ותבדוק  אם  יש בהם חשש להטעיית הציבור.
במקרה שבו המועצה תגיע למסקנה כי דבר הפרסום הנבדק  מטעה לכאורה,  היא תפנה במכתב אזהרה למפרסם, תוך מתן ייעוץ והכוון כיצד באפשרותו לתקן את המחדל בפרסום ולמנוע אותה הטעיה. במידה והמועצה לא תקבל תגובה מספקת, או שהפרסום לא יתוקן באופן הנדרש למניעת אותה הטעיה, תשקול המועצה נקיטת הליכים משפטיים כנגד בית העסק המפרסם.
במועצה לצרכנות  מקוים כי המפרסמים  לנהוג בשקיפות ונכונות המידע הנמסר לצרכנים בפרסומים השיווקיים היוצאים מתחת ידיהם, ולמנוע בכל דרך אפשרית הטעיית לקוחותיהם. כמו כן, לשתף פעולה עם המועצה לצרכנות במניעת אותן הטעיות.
המועצה לצרכנות מסרה: "פרסום הוגן ואינו מטעה נועד ללכוד עיני הצרכן, במטרה לייצר בו עניין במוצר או השירות המשווקים ובבית העסק המפרסם, ועל כן מהווה הוא פרסום לגיטימי. בעוד פרסום מטעה נועד להוות מלכודת להפיל את הצרכן בה. באמצעות היחידה למניעת הטעיות, מבקשת המועצה לקדם את תכלית השימוש בכלי הפרסומי – שקיפות ונכונות המידע המפורסם, ובכך ליצור מצב בו שני הצדדים יוצאים נשכרים" .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה