שיווק ופרסום
מכה לקקטוס: מקאן לא יתמודד - "עוסקת במאבקים ברנז'איים"
משרד הפרסום הגדול בישראל "מחרים" את התחרות ולא יגיש אליה עבודות. מנכ"ל המשרד עמית משיח: "תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית"
משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן תל אביב, לא יגיש עבודות לתחרות הקקטוס השנה - כך נודע לאייס. במשרד בוחנים בימים אלו את האפשרות שלא להתמודד במה שעשוי להוות מכה אנושה עבור התחרות המנוהלת על ידי איגוד הפרסום, שמקאן הוא המשרד שמדי שנה מגיש אליה את מספר העבודות הגדול ביותר. מעבר לכך, בהחלטה של מקאן מסתתרת אמירה ברורה שהמסר שלה הוא - "אנחנו לא מאמינים בתחרות הקקטוס".
לאייס נודע עוד כי האפשרות שנבדקת במקאן היא לוותר למעשה על ההשתתפות בתחרות, ובמקום, לתעל את הכסף שנחסך מההגשות כדי לשלוח את עובדי המשרד לפסטיבל קאן, במימון המשרד.
כאמור, הפגיעה בתחרות הקקטוס היא כפולה, כספית ומוראלית-מיתוגית. מטבע הדברים, להחלטה דרמטית שכזו, המתקבלת במסדרונות המשרד הגדול בישראל, עלולות להיות השלכות שיחלחלו למשרדים נוספים, עד ליצירת כדור שלג שיוביל לפרישה של משרדים נוספים מהתחרות. מן ההיבט הכספי, מדובר ב"הפסד" של כ-200 אלף שקלים בהגשות וכרטיסי כניסה לעובדי מקאן המשולמים מדי שנה לקופת התחרות. המשרד מגיש מדי שנה למעלה מ-100 עבודות שמחיר ההגשה המוצמד לכל אחת עומד על כ-1000 שקלים. כמו כן, המשרד ממן לעשרות מעובדיו כרטיסי כניסה לתחרות שככל הנראה לא יופיעו, לאור החלטת המשרד "להחרים" את התחרות.
עמית משיח, מנכ"ל מקאן, לא חסך במילים ואמר: "תחרות קקטוס הזהב עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית. לאחר שמקאן זכה ביותר מ-200 פרסי קקטוס בשנים האחרונות, החלטנו כי איננו מעוניינים יותר להשקיע אנרגיה וזמן בתחרות שאינה מקדמת את הצמיחה העסקית של לקוחות המשרד".
עוד הוסיף משיח כי "קריאייטיב הוא לב העשייה שלנו. על מנת להמשיך ולשמור על תוצרים מקצועיים בולטים ואפקטיביים, מקאן ימשיך להתמודד ולנצח בתחרויות הקריאיטיב המובילות בעולם ובתחרות האפ"י, המעודדת יצירת מהלכי שיווק אפקטיביים. כפי שמקאן הביא בשנה החולפת פרסים חשובים מתחרויות הפרסום בקאן ובגולדן דראם, המשרד ימשיך להתמקד בתחרויות אלה ויחתור להמשיך להצטיין בהן".
במקאן מדגישים כי הבחירה שלא להתמודד בקקטוס היא בעיקר מתוך הרצון לחבר את המשרד ליעדים המסחריים של הלקוחות. לדברי משיח, "מקאן הגדיר לעצמו חזון ברור: להיות שותף דומיננטי בשמירת לקוחותיו על נתיב צמיחה באמצעות עבודה דיגיטלית ושיווקית פורצת דרך". משיח הוסיף, כי הוא סבור "שקקטוס הזהב אינה מתמקדת במאמץ זה".
התחרות שמקאן אכן לוטשת אליה עיניים היא תחרות האפי שאותה מחשיבים במשרד לכזו שכן תואמת את החזון החדש תחת הקו המנחה של משיח, וזו גם, ולא במקרה, תחרות שבה מקאן מצליח מדי שנה להפגין את נקודות החוזקה שלו. מאז שנת 2000 המשרד רשם בתחרות האפי לא פחות מ-75 זכיות, הגבוה ביותר בענף הפרסום, בפער של 42% לעומת המשרד השני ברשימה, אדלר חומסקי.
לצד האמירה של מקאן, על כך שההחלטה נובעת מהרצון להקדיש את תשומת הלב והאנרגיה ללקוחות, יש לציין כי מקאן לא רווה נחת מתחרות הקקטוס בשנים האחרונות.
למרות שהיה המשרד המוביל בהגשת עבודות, ב-2011 הזוכה היה גיתם BBDO, ב-2012 היה זה אדלר חומסקי שסיים במקום הראשון ולאחר שנתיים של הפסקה בהן התחרות לא התקיימה (2013 ו-2014) המשרד הזוכה ב-2015 וב-2016 היה באומן בר ריבנאי. הפעם האחרונה שבה מקאן השאיר את כל המתחרים מאחור הייתה בשנת 2010 אז זכה ב-38 קקטוסים.
תגובת איגוד הפרסום לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(15):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
13.האמת צריכה להאמרזה שמרוויח 02/2017/16הגב לתגובה זו0 0גם אם מקאן היו מגישים מליון עבודות לקקטוס השנה כנראה שהם לא היו מנצחים אותו. אז אחרי שנה חלשה למקאן, ושנה גרועה לבאומן כנראה שאדלר-ראובני-ליאו ברנט-ענבר מרחב יוכיחו לכולם איזו שנה מדהימה היתה להם.סגור
-
ביום שאדלר\ראובנימישהו ממקאן\באומן 02/2017/19הגב לתגובה זו0 0ביום שאדלר\ראובני יקחו את הקקטוס - אפשר לסגור את התעשייה. הם כל מה שרקוב בענף.סגור
-
12.פחדנים (ל"ת)רן 02/2017/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.גנב! גנב!משיח עאלק 02/2017/16הגב לתגובה זו0 0מדובר בגונב הדעת מספר אחת של הענף. גם במכון כושר של אילן הוא לא מסוגל לייצר צמיחה עסקית.סגור
-
10.אם מקאן היו ניגשים - היו זוכים!או ואבוי 02/2017/16הגב לתגובה זו1 0זו השנה שלהם באומן אחרי שנה צולעת אולי יזכו מההפקר - או אדלר המושחתים.סגור
- טען עוד
-
אם היו זוכים היו ניגשים (ל"ת)הפוך גוטה 02/2017/16הגב לתגובה זו1 0סגור
-
9.הייתי מצפה ממשרד שחרט על דגלו להפריח את הנגב והשממה להיות יותר רציני שמדובר בקקטוסים (ל"ת)נגב דרומי 02/2017/16הגב לתגובה זו3 0סגור
-
8.לוזרים (ל"ת)ישראלי מצוי 02/2017/16הגב לתגובה זו0 1סגור
-
7.בעיני שלושה אנשי קריאטיב בקאן כל שנהראול 02/2017/16הגב לתגובה זו0 0זה מגניבסגור
-
6.משיח: לא זוכה לא מגישדני 02/2017/16הגב לתגובה זו1 0לוזרסגור
-
5.לא מנצחים - לא משחקיםסמי 02/2017/16הגב לתגובה זו4 0מקאן אתם לוזרים. הקקטוס הוא הזדמנות בשביל אנשי הפרסום הצעירים שלכם להתגאות קצת בדברים שהם עשו במשך השנה כשעבדו מתשע בבוקר ועד חצות וסופי שבוע על כל מני מכרזים. אתם דופקים את האנשים שלכם ודופקים את כל התעשייה שגם ככה מתקשה לגייס אנשים איכותייםסגור
-
4.בכיינים!מקאניסט לשעבר 02/2017/16הגב לתגובה זו3 0תעשו קריאייטיב טוב, תנצחו. די עם אכלו לי שתו ליסגור
-
3.כולם יגידו מקאן פחדניםדן 02/2017/16הגב לתגובה זו6 1ואני אומר משיח חכם אמיץ וישר. כל התחרות הזאת היא בזבוז זמן וכסף.סגור
-
2.מישהו בבאומן מתקשה להסתיר חיוך עכשיו (ל"ת)חרא צף 02/2017/16הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.האמת שמשיח לא בא 02/2017/16הגב לתגובה זו1 0המאתים אלף שח מדגדגים למשיח את הביצה. אבל הכותרת בעיתון למחרת שלמרות כל מה שעשה הקריאיטיב שלו חרא שוברת לו אותה.סגור