שיווק ופרסום
סיפור השנה: פרסומת של לעומק התודעה כובשת את אירופה
הסנסציה הגדולה ביותר של ענף הפרסום הישראלי בשנה האחרונה היא משהו שרובנו בכלל לא נחשפנו אליו. לפני שנה וחצי זכה המשרד בתקציב הפרסום של וואווי והשאר הוא היסטוריה שממשיכה להיכתב בימים אלו
עונת הכריסמס המתרגשת ובאה על העולם, מעודדת את המפרסמים הבינלאומיים הגדולים לפתוח את הכיס ולהקצות חלק ניכר מהתקציב לפעילות סביב התקופה הזו בשנה. החג החורפי והמושלג מאופיין בערכים של חום, משפחתיות וחיבור בין אנשים, ובאופן טבעי הפרסומות מכוונות לאזור המיקוד הרגשי הזה. משהו באווירה הקסומה של הכריסמס ובמשמעות שלו עבור אנשים רבים, מצליח להוציא מהמפרסמים ומשרדי הפרסום תוצרי קריאייטיב מרגשים ונוגעים, וכן, גם לא מעט כסף.
מטבע הדברים, לשוק הפרסום הישראלי אין דריסת רגל בחגיגה הזו, ובכל זאת, משרד פרסום אחד - לעומק התודעה - הוא היוצא מן הכלל. לא רק שהוא עומד מאחורי פרסומת כריסמס מרגשת ומצליחה עבור לקוח בינלאומי, הוא גם מציין בכך שנה וחצי של עבודה אינטנסיבית ומצליחה ב-27 מדינות באירופה. עבור החברה, וזה כנראה הסיפור הכי גדול של ענף הפרסום הישראלי אי פעם - שטרם סופר, נחשף ופורסם בפומבי.
מחזור חייו השגרתי של לעומק התודעה שהוקם על ידי זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין (כיום שותפים בו tbwa , ארז מיטל שהפך לשותף לפני כ-3 שנים וטל רביב שהצטרף לאחרונה) נכנס לסחרור חיובי לפני כשנה וחצי, אז זכה המשרד בתקציב הפרסום של מותג הסלולר הסיני וואווי (HUAWEI) והשאר הוא היסטוריה שממשיכה להיכתב בימים אלו. הצלחת הקמפיין עם מוקי וגל גדות בשוק המקומי הישראלי, העניקה להם נקודות זכות רבות בקרב מקבלי ההחלטות בסין ואלו העבירו לידי המשרד את תקציב הפרסום ב-27 מדינות.
אחד הקמפיינים האחרונים שלעומק התודעה יצרו עבור וואווי הוא הפרויקט השנתי של מותג הסלולר לקראת כריסמס שעלה במקביל בכל מדינות אירופה בהן לעומק התודעה מטפלת, עם אדפטציה חכמה וייחודית לכל אזור. הפרסומת, 'כריסמסית' ומרגשת, מלווה בפס קול נוגה ומהוקצע ועבודת פוסט פרודקשן הגורמת לצופה להישאב לתוך עולם אחר למשך 60 שניות, עומדת בשורה אחת (וגם לוקחת מידה מסוימת של השראה) עם הרמה שמציגות חברות בינלאומיות כגון ג'ון לואיס בסדרת הפרסומות המפורסמות שלהם לכריסמס.
פרסומת HUAWEI - גרסת 120 שניות
עם יד חופשית בקריאייטיב מהקברניטים הסיניים ותקציב קמפיין בסדר גודל שמשרדים בישראל מעולם לא ראו, צורפו למלאכה צוות כחול לבן מישראל: הבמאי דרור שאול, חברת ההפקה ג'ימיני קריאייטיב בראשות קובי הופמן, הצלם מנו קדוש, העורך נועם ויסמן ועל המוסיקה תומר בירן, בנוסף גויס למלאכה בית הפוסט פרודקשן הלונדוני שנחשב לטוב בעולם – The Mill - שזכה כמעט בכל פרס שיש לעולם הפרסום להציע. לזה תוסיפו דמויות כגון כוכב הכדורגל העולמי רוברט לבנדובסקי וקיבלתם סרטון מרשים שהמריא לכ-18 מיליון צפיות ביוטיוב ופייסבוק תוך שבוע - מספר הצפיות הגדול ביותר לפרסומת של וואווי אי פעם.
הפרסומת קוראת לצופים להתחבר לאווירה המשפחתית של החג ולהניח את הטלפון בצד, לא לפני שהיא מציגה את שלל היכולות הטכנולוגיות שהמכשיר מציע. מעבר לנרטיב העלילתי, רמת ההפקה מוכיחה שבהינתן התקציב המתאים, צוות ישראלי יכול להוציא תחת ידיו פרסומת שעומדת בקנה אחד עם פרסומות Bigger than life של מותגי ענק כמו אפל, נייקי וכו'.
פרסומת וואווי - מאחורי הקלעים
הגרסה המקוצרת שהגיעה ליותר מ-13 מיליון צפיות ביוטיוב
מנקודת מבט נוספת נראה שההצלחה הגדולה של הסרט טמונה דווקא בדרך בה "החלק היבש" לכאורה של המפרט הטכני, בא לידי ביטוי בעטיפה מיתוגית - "ברנד אימג'ית": החל מהאמא שמתמשת בטאבלט לצרכי עבודה, האחות הגדולה שמשתמשת במצלמה לסלפי ומשתפת את התמונה עם חבריה, האח הגדול שנהנה מיכולות הגיימינג של המכשיר ונשאב לתוך המשחק והאב שנמצא בבועה משלו, תוך שהוא צופה במשחק כדורגל ומרגיש שהוא ממש במגרש.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(53):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
38.עשרות מליוני צפיות בתשלום...אלמוגית 05/2017/20הגב לתגובה זו1 0תבדקו את זה לעומק...סגור
-
37.מקסים! כל הכבודאחת 12/2016/05הגב לתגובה זו2 1כמה קנאה וצרות עין יש בתחום הזה - לא להאמין. מה הבעיה לפרגן?סגור
-
36.כל הכבוד!ניסו לרדן 12/2016/05הגב לתגובה זו2 1יופי של דבר חברים. שימו #ין על התגובות של הממורמרים מטה ורוצו קדימה.סגור
-
35.שחצנים ששכחו מאיפה הם באואורן 12/2016/03הגב לתגובה זו1 7חלאס .. משחקים אותה צנועים.. ה"חברה מיהוד" . העניין שהם שחצנים כמו כולם ויותר .. היינו אצלם במשרד על איזה רעיון .. לא יאומן כל הזמן היו עסוקים בכמה זמן הם כבר בשוק וכמה הם שווים ומוצלחים . חצי שעה רק סיפרו על עצמם במקום להקשיב לשני..סגור
-
אורן, אתה מוזמן לפנות אלי אישית אם נפגעת ממשהו או מישהו במשרד.און גולדשטיין 12/2016/04הגב לתגובה זו13 0אורן שלום, מאוד מוזרות לי הטענות שלך. זו לא דרכנו. בכל מקרה, אם באמת אתה "אדם אמיתי" ולא עוד מתחרה שמנסה ללכלך, הייתי מצפה שתפנה אלי אישית (טוקבק ללא הזדהות די מחזק את ההשערה שלי, אבל בוא נהנה מהספק) אם מישהו לא התייחס אלייך או חשת שמישהו במשרד "עף על עצמו". זו לא דרכנו ומי שבאמת מכיר אותנו יודע זאת. אם זה אני, אני מאוד מתנצל. אתה מוזמן להתקשר. אוןסגור
- טען עוד
-
34.הישג ישראלי עכשווי, מוצר פרסומי מיושןא.מ 12/2016/03הגב לתגובה זו4 5כל הכבוד על דריסת הרגל באירופה , מה שלא הופך את הפרסומת הזו לחשובה או רלוונטית מעבר לגודל ההפקה והעובדה שהיא נעשתה ע״י משרד פרסום קטן בישראל. פרסומת מיושנת, דביקה, וגם אם נקח בחשבון שפרסומות כריסטמס הן דביקות, זה לא עומד בסטנדרט. ולשים אותה ( ולהעתיק מהקומוניקט ), שהיא עומדת בסטנדרט אחד עם פרסומות כמו של ״ג׳ון לואיס״ זו בדיחה במקרה הטוב ( ולראייה - https://www.youtube.com/watch?v=sr6lr_VRsEo ) מצד שני, גם הפרסומות של המותג עם סקרלט ג׳והנסון איומות, אז הסטנדרט של המותג לא נפגע ושוב - הישג חשוב, השאלה האם המשרד ימנף את זה למותגים בינלאומיים אחרים, על פי התוצאה הקריאטיבית, כנראה שלא.סגור
-
פרסומאים כאן שכחו מה העבודה שלהםיוני 12/2016/05הגב לתגובה זו3 1אז זו העבודה של פרסומאים: לפרסם! לגרום לאינטראקציות עם קהל גדול! למכור! להפוך מותג למותג אהוב! את כל זה הפרסומת מצליחה לעשות עם עשרות מיליוני צפיות. פרסומאים ממורמרים אחרים ימשיכו לעשות קריאייטיב אוונגרדי שמדבר במקרה הטוב לקולגות מעולם הפרסום בלבד. אגב, אני בטוח שהקריאייטיב היה פחות ״קיטשי״ והלקוח הפך אותו לדביק. אבל כנראה שהוא צדק.סגור
-
לא כל דבר צריך להיות אוונגרדי, רק שהקיטש הבעייתי הזה...א.מ 12/2016/05הגב לתגובה זו2 0לא מוכר חדשנות, שזה הבסיס לכל מכשירי הסלולר. זו פרסומת מיושנת ( אין בעייה עם הקיטש, נהפוך הוא ). עשרות מליוני צפיות לא הופכות אותה לפרסומת טובה, מדוברת וכו. בין קיטש לאוונגרד יש כמה וכמה גוונים, הפרסומת הנ״ל נמצאת הרף המיושן והבינוני שלהם. היא לא תהפוך את המוצר למוביל חדשני ולכן בלונג ראן, היא לא תמכור.סגור
-
33.פרסומת מרגשת ,מרהיבה ומדויקת שמקבל יותר דיסלייקים מלייקים ,מלמדת שענף הפרסום בגסיסה. כל כך הרבה קנאה (ל"ת)זאב 12/2016/03הגב לתגובה זו6 2סגור
-
32.כל הכבוד לצוות ישראלי מוכשר בטירוף (ל"ת)מירב 12/2016/02הגב לתגובה זו6 2סגור
-
31.איזה קיטש יא אללה (ל"ת)דניאל 12/2016/02הגב לתגובה זו3 6סגור
-
30.ואו, יפה מאוד. איפה אפשר לקנות את השמפו הזה? (ל"ת)לבן 12/2016/02הגב לתגובה זו6 10סגור
-
29.חבל שפרסומת לסלולר לא מתאימים לסלולר.. נראות נוראית במוביילמובייל 12/2016/01הגב לתגובה זו14 6חוץ מזה חמודסגור
-
28.חבל שפרסומת לסלולר לא מתאימים לסלולר.. נראות נוראית במוביילמובייל 12/2016/01הגב לתגובה זו14 7חוץ מזה חמודסגור
-
27.איכסה קנאיםאחת 12/2016/01הגב לתגובה זו12 18לקרוא את התגובות הלא מפרגנות ולהקיא. כמה גועל יש בענף שלכם. קם משרד פרסום, קטן וצנוע שיושב הרחק מהברנז׳ה החולה הזאת ועושה את הלא ייאמן. הרי ברור שכל הקנאים ירוצו לחפש עכשיו את הלקוח הזה. גם אם הפרסומת יפה, מכוערת, מקצועית או לא, זה לא מה שחשוב. ההישג הוא הפואנטה, כי אף אחד מכל עושי הרוח והצילצולים למיניהם לעולם לא יגיע אליו. זכות הראשונים נמצאת אצל און, זיו וארז שיחד עם צוות מדהים של אנשים עשו בשקט את הלא ייאמן. תמותו קנאים!!סגור
-
26.פרסומת מצויינת וסחתיין על הלקוח (ל"ת)נדב 12/2016/01הגב לתגובה זו8 15סגור
-
25.גול עצמיהיחיד שיודע 12/2016/01הגב לתגובה זו15 14הרי אם יש סיבה אחת להעלות טור מפאר שכזה באתר ברנז'אי כמו אייס, זה כדי להראות יכולות קריאייטיביות ואסטרטגיות של משרד הפרסום (הנחמד בו מדובר) וכדי לחשוף את ההצלחה, כביכול, שלו בחו"ל בפני מתחרים ולקוחות פוטנציאליים. אז איפה הבעיה? שהסרט עצמו הוא מאוד פרווה, צפוי ומשעמם, ולכן מושגת פה התוצאה ההפוכה. אין טעם להעלות טור (ש-80% ממנו הוא קומוניקט) כזה כאן. מקומו במקומות פחות קריאייטיביים ומביני עניין.סגור
-
24.כמה רמות מתחת לmisunderstood של אפל (ל"ת)ליאור 12/2016/01הגב לתגובה זו14 12סגור
-
23.ארט יפה אבל סיפור צ'יזי (ל"ת)ליאור 12/2016/01הגב לתגובה זו15 10סגור
-
22.בחייאתם עלובים 12/2016/01הגב לתגובה זו17 16תפרגנו, פאקינג 13 מיליון צפיות!!! לפרסומת שעשו אנשים כמוכם ביהוד בצניעות באהבה למקצוע. לא ראיתי אחת כזו שעשתה רבע מזה. אתם חבורת עלובים וככאלה תשארו עם ה״אריות - פליירים״ שלכם שמעלות אבקסגור
-
21.בדיוק בדרך לברודקאסט :( (ל"ת)באגס באני 12/2016/01הגב לתגובה זו7 6סגור
-
20.מעולה!קופיפו 12/2016/01הגב לתגובה זו8 14אחלה תוצר, בול בפוני.סגור
-
19.פרסומת קיטשית ומשעממת עם הפקה יקרהראובן 12/2016/01הגב לתגובה זו26 20ולכל מגיבי לעומק התודעה, סחתיין עליכם על תקציב בינלאומי ענק והרבה צפיות (בעיקר בזכות לבנדובסקי) אבל זה לא סותר את זה שהפרסומת שלכם היא משעממת, יבשה מיצירתיות ונראית כאילו יצאה מהניינטיז בעיניי ולדעתי. אתם מוזמנים לתקוף חזרהסגור
-
18.קריאייטיב חרא ולא מתוחכם (קסם פותר הכל?), הפקה יפה (ל"ת)קופירייטר 12/2016/01הגב לתגובה זו21 11סגור
-
אתה קצת רדוד אם זה מה שהבנת (ל"ת)פחות דביל 12/2016/02הגב לתגובה זו4 0סגור
-
יש מצב שלא הבנת את הפרסומת מר קופירייטר (ל"ת)יוני 12/2016/01הגב לתגובה זו6 1סגור
-
קנאיאני 12/2016/01הגב לתגובה זו7 14בוא נראה אותך מגיע לזה.סגור
-
17.ריגשתםבכיתי 12/2016/01הגב לתגובה זו11 15כל הכבוד, עשוי מעולה, לא צוחקת, ירדה לי דמעה.סגור
-
16.מקסיםיגאל עזרא 12/2016/01הגב לתגובה זו12 15כל הכבוד לארז ולכל הצוותסגור
-
15.על מה בדיוק ההייפ? (ל"ת)משעמם ומיושן 12/2016/01הגב לתגובה זו18 9סגור
-
בגלל שאתה משעמם ומיושן לא התקבלת לעומק?שונא טוקבקים 12/2016/01הגב לתגובה זו10 18כמה צרות עין בענף הזה. לא ייאמן פשוט. קנאי. תמשיך לעשות פלאייר במקומונים.סגור
-
האריות שלי...משעמם ומיושן 12/2016/01הגב לתגובה זו4 18האריות שלי מלאות אבק, פליירים במקרה הזה לא יעזרו...סגור
-
קנאי שלא יגיע לעולם לכאלה השגיםאני 12/2016/01הגב לתגובה זו5 14קנאיסגור
-
14.מרגש ברמות (ל"ת)דון דרייפר 12/2016/01הגב לתגובה זו9 15סגור
-
13.שאפואמיר 12/2016/01הגב לתגובה זו11 15כל הכבוד לאון, זיו, ארז וכל מי שמוזכר כאן שיחקתם אותה, אני הכי מפרגן לכם, תותחים אחד אחד.סגור
-
12.מהרגע הראשון לפני שנים ספורות ועד בכלל משוגע עליכם.גיל 12/2016/01הגב לתגובה זו11 15בצניעות, בחריצות, בכישרון, באנושיות, בהתמדה, בחיוכים - אין עליכם בעולם. אפילו לא ביהוד.סגור
-
11.היסטוריה נכתבת??שרון 12/2016/01הגב לתגובה זו23 2אם זה לא העה מנוסח כמו פמפלט תעמולה מנופח על גבול הפתאטי, אפשר היה להתייחס ברצינות לכתבה. כל הכבוד לעומק התודעה. בוז לניסוח, להגזמה ולהעתק הדבק.סגור
-
מה את/ה כבר יודע??אני 12/2016/01הגב לתגובה זו6 15מעולם לא היה משרד פרסום בארץ כולל כל המשרדים הגדולים שהגיע להישג שכזה בשקט ובצניעות. כל המשרדים הגדולים והפלצנים בענף בארץ יכולים לחלום על מה שלעומק התודעה עשו כי ההיסטוריה לעולם לא תחזור על עצמה.סגור
-
10.ריספקטתקציבאי 12/2016/01הגב לתגובה זו15 15כשצריך לפרגן תפרגנו. אין משרד בארץ שלא היה מוכן להיות במקומם כרגע. שימו את הקנאה והאגו בצד ופשוט תגידו שאפו לחבר'ה האלה על שלקחו את ההזדמנות והפכו אותה למשהו גדול כל כך. זה לא רק היכולת לעמוד בהיקף העבודה אלא בכלל, הביצים והחשיבה העסקית שהובילה אותם רחוק כל כך. מדהיםסגור
-
9.איזה יופי!אביב 12/2016/01הגב לתגובה זו12 13נראה מצויין, כל הכבוד אלופים!סגור
-
8.בלי THE MILL זה היה נראה כמו פרסומת לסנו (ל"ת)התחנה 12/2016/01הגב לתגובה זו19 10סגור
-
בעיקר כי אתה יכול לעשות את זה יותר טוב. קנאה הורגת! (ל"ת)אני 12/2016/01הגב לתגובה זו5 15סגור
-
ובלי מצלמות לא היו מצליחים לצלם (ל"ת)אז מה? 12/2016/01הגב לתגובה זו16 7סגור
-
7.פרסומת יפהמעיין 12/2016/01הגב לתגובה זו10 15כיף לשמוע הצלחה כזו. פרסומת מאוד יפה ומתאימה לקהל שלהסגור
-
6.תותחיםמעולם הפרסום 12/2016/01הגב לתגובה זו12 15כבוד!! מלכים !! הייתם צריכים להיות במקומות הראשונים במדד של גלובס אבל כנראה שלא התחנפתם אל מי שצריך כמו שהאחרים עובדים בזהסגור
-
5.כל הכבוד אבל הפרסומת נוראיתשירלי 12/2016/01הגב לתגובה זו22 18גול עצמיסגור
-
נכון, עכשיו כולם יעזבו את הטלפונים ולא יקנו יותר וואווייוני 12/2016/02הגב לתגובה זו4 1וואו. את חדהסגור
-
כמה טיפשות יש בךאחת 12/2016/01הגב לתגובה זו6 16בואי נראה אותך עושה את זה. כמה טיפשות!סגור
-
את אמיתית????קופי 12/2016/01הגב לתגובה זו9 16זה באמת מה שאת חושבת????סגור
-
4.ארז מיטל הוא המוח!!!!!!!!!! (ל"ת)ברוס לי 12/2016/01הגב לתגובה זו12 15סגור
-
3.זיו ואוןשני 12/2016/01הגב לתגובה זו10 15זה לא פחות מנס חנוכהסגור
-
2.אין מיליםמיליארד סינים 12/2016/01הגב לתגובה זו12 16הפרסומת נחמדה אבל זה באמת כלום לעומת הסיפור הגדול יותר - איך משרד מפאקין יהוד הגיע לזהסגור
-
1.כל הכבודהעקרבוט 12/2016/01הגב לתגובה זו14 16בשקט בשקט, בעבודה קשה להגיע לפסגת העולם און זיו ארז - כל הכבוד - אתם תותחים!סגור