שיווק ופרסום

מנצ' לראשונה ב-20; ראובני פרידן רביעי ופובליסיס נחתך

דירוג יפעת בקרת פרסום לחציון ה-1 של 2016 מציג שינוי בדבוקת הצמרת כשמקאן ואדלר צומחים ובאומן בירידה. ראובני פרידן מדורג לראשונה בתולדותיו במקום ה-4, מנצ' נכנס לראשונה ל-20 הגדולים ופרסום אברהם רושם חציון 1, שלישי ברציפות עם גידול דו ספרתי. כל המספרים בפנים בסקירת נרחבת של אייס
משה בנימין |  20
מנצ'. סער נעים, יניב מלינרסקי ודני צ'כנובר (צילום יח"צ)
בחציון הראשון של 2015 - התקופה המקבילה אשתקד, 3 המשרדים המובילים בישראל: מקאן תל אביב, אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי חלקו מכנה משותף שיכול היה להיות מפורש כ"צרת רבים" כששלושתם רשמו ירידות בולטות בנתון דו ספרתי. מקאן רשם אז ירידה של 10%, אדלר עם 24% (חלק את הירידה הגדולה ב-20 המובילים עם שטרית מדיה) ובאומן עם 16%. שנה חלפה ורק שניים מהמשרדים הצליחו להתאושש.
מקאן תל אביב רושם בחציון ה-1 של 2016 עלייה של 1% במחזור ואילו אדלר חומסקי משפר עמדות עם עלייה של 9%. מנגד, באומן בר ריבנאי, רושם ירידה נוספת של 8% ומאבד את המקום ה-2 אותו חלק יחד עם אדלר חומסקי.
מקאן מוביל את רשימת המשרדים הגדולים בישראל על פי היקפי מחזור פעילות עם 202.2 מיליון שקל (ריאלי) בחיון ה-1 של 2016. אחריו אדלר חומסקי במקום ה-2 עם מחזור פעילות של 177.7 מיליון שקל ובאומן בר ריבנאי במקום ה-3 בדירוג עם 149.9 מיליון שקל. 3 המשרדים הראשונים ריכזו בידיהם היקף פעילות של 529.8 מיליון שקלים לעומת 525.1 בחציון המקביל אשתקד. 
בסיכום הכולל של 20 המשרדים הראשונים היקף הפעילות המצרפי בחציון ה-1 של 2016 עומד על 1.498 מיליארד שקל לעומת 1.543 מיליארד בחציון ה-1 של 2015 - ירידה של 2.87% שממשיכה את הירידה שנרשמה גם בחציון ה-1 של 2015 לעומת החציון ה-1 ב-2014. עשרת המשרדים הראשונים בדירוג ריכזו בידיהם 1.134 מיליארד שקל המהווים 75.7% מתוך המחזור של 20 הראשונים - עלייה משמעותית לעומת 71.3% בחציון המקביל אשתקד. העשירייה השנייה ריכזה בידיה 24.3% מהמחזור עם היקף כספי של 364.3 מיליון שקל. 

לדירוג החציון ה-1 של 2015: לחצו כאן
לסיכום שנת 2015: לחצו כאן
לדירוג החציון ה-1 של 2014: לחצו כאן
לדירוג החציון ה-1 של 2013: לחצו כאן

במקביל למשרדי הפרסום, דירוג יפעת כולל גם את קטגוריות הפרסום במובילות שבראשה ניצבת קטגוריית רשתות השיווק, דירוג מפרסמי העל שבראשם עומדת קבוצת בזק ודירוג המותגים המובילים שבראשם עומדת רשת סופר פארם.
לדברי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי: "דירוגי הפרסום של המחצית הראשונה ממחישים את הגידול בתרבות הצריכה הדיגיטלית, ואת העובדה שמפעילי הסלולר חזרו לפרסם. הזינוק בהוצאה לפרסום של דירות למגורים נבלם, חברות המזון הגדולות מצמצמות תקציבים והבנקים שנמצאים בתהליכי התייעלות, ממשיכים לפרסם בסכומי כסף גדולים על מנת לשכנע את לקוחותיהם לבצע את הפעולות בדיגיטל".
מבט פנימי על העשירייה הראשונה מראה תמונה מאוזנת לפיה 5 מהמשרדים בעשירייה הראשונה רשמו ירידה לעומת 5 שרשמו עלייה. ביורדים נמצאים באומן בר ריבנאי, יהושע TBWA, גיתם BBDO, גליקמן שמיר סמסונוב ולשכת הפרסום הממשלתית. על רשימת העולים נמנים מקאן תל אביב, אדלר חומסקי, ראובני פרידן, לאו ברנט וברוקנר יער לוי.
בעשירייה השנייה 4 משרדים רשמו עלייה: מנצ', y&r ישראל, פרסום אברהם ו-LEAD. שלושה משרדים רשמו ירידה: שמעוני פינקלשטיין, JWT ישראל ופובליסיס ו-3 נותרו ללא שינוי: זרמון, ענבר מרחב G ודרורי ארועטי ברמן.

דירוג משרדי הפרסום: מקומות 1 עד 10

"העובדים הם סוד ההצלחה"
לאחר ההישגים בתחרות האפי, ראובני פרידן מראה שגשוג ופריחה גם במספרים. לראשונה בתולדותיו המשרד תופס את המקום ה-4 בדירוג (יחד עם יהושע TBWA), כאשר מתוך חמישיית הצמרת ראובני פרידן הוא זה שרושם את הזינוק הגבוה ביותר עם 11%. יהושע TBWA לעומתו במגמה הפוכה עם ירידה של 21% כשהוא מאבד 28.6 מיליון שקלים מהמחזור לעומת החציון המקביל אשתקד. לעומתו ראובני פרידן מוסיף למחזור 10.5 מיליון שקלים - בעיקר בזכות תקציב AIG שפעילותו נזקפת כעת לזכותו. בנוסף מתחזק המשרד בזכות תקציבי HOT, שברולט, מזרחי טפחות, תפוזינה ורשת חצי חינם.


ניב חורש וזיו קורן. "העובדים הם מנוע הצמיחה" (צילום: אוהד רומנו)

זיו קורן וניב חורש, המנכ"לים המשותפים של ראובני פרידן אמרו לאייס: "העובדים שלנו הם מנוע הצמיחה שלנו. הם סוד ההצלחה שלנו, הלב והנשמה שלנו. הכישרון האינסופי שלהם יחד עם פוקוס ברור וייחודי באפקטיביות ובמה שבאמת חשוב, מאפשר לנו להמשיך ולצמוח יחד עם לקוחותינו גם בשנים לא פשוטות לענף ובכלל".
בחמישייה השנייה של העשירייה הראשונה המצב לא מזהיר - גיתם BBDO עם 91.1 מיליון שקל רושם חציון ראשון עם ירידה של 14%, לאחר שב-2015 רשם ירידה של 2%. גליקמן שמיר סמסונוב שרשם בסיכום החציון ה-1 של 2015 ירידה של 19% לא מצליח לעצור את את הקיטון ורושם בסיכום חציון 1 של 2016 ירידה של 5% עם היקף פעילות של 85.6 מיליון שקל. במקביל הסאגה המשפטית של חברת ביטוח ישיר - קמפיין שוקה - מול בית המשפט ולשכת סוכני הביטוח שהצליחו להוציא את האוויר מהקמפיין לא מעודדת. 
במקום ה-8 בדירוג, מי שתפס את הכותרות בחציון המקביל אשתקד - ברוקנר יער לוי - שהיה הקטר המוביל בתחילת 2015 עם זינוק פנומנלי של 61%, לא עוצר ורושם עלייה נוספת של 5%. היקף הפעילות של המשרד עומד על 77.9 מיליון שקל - מרחק של 7.7 מיליון שקל מגליקמן שמעליו במקום ה-7.
לשכת הפרסום הממשלתית שרשמה בשנה שעברה זינוק של 36% רושמת ירידה. ייתכן שמדובר בהשפעות המיידיות של פרישת המנכ"ל הדומיננטי של השנים האחרונות גדי מרגלית. הלשכה מסכמת את החציון ה-1 עם היקף פעילות של 67 מיליון שקל . את העשירייה הראשונה סוגר משרד הפרסום ליאו ברנט שלאחרונה עבר לניהולו של אדם פולצ'ק, המחליף בכסא המנכ"ל את גיא קלנר שהוסט לתפקידו המקורי כמנהל פיתוח עסקי בקבוצת פובליסיס. המשרד שרשם ירידה משמעותית של 17% בתקופה המקבילה אשתקד מצליח להפוך את הקערה עם צמיחה בולטת של 20% - הגבוהה ביותר בתוך העשירייה הראשונה. היקף הפעילות שלו עומד על 64.2 מיליון שקלים - מרחק של 2.8 מיליון מלפם במקום ה-9. קלנר משאיר אחריו משרד שמכוון למעלה וכעת נשאר לו לפקח עליו מתוך צוות ההנהלה של פובליסיס. 

דירוג משרדי הפרסום: מקומות 10 עד 20

בעשירייה השנייה - LEAD של רמי יהודיחה קופץ מקום אחד למעלה ומתקרב עוד יותר לעשירייה הראשונה. לאחר שרשם גידול של 14% בחציון המקביל אשתקד, המשרד ממשיך במומנטום החיובי עם עלייה של 5% והיקף פעילות של 53.4 מיליון שקל. צמוד אליו דרורי ארועטי ברמן עם היקף פעילות דומה. המשרד הממוזג עדיין לא מצא את מסלול ההמראה אך לפחות בולם את הירידה, שומר על היקף פעילות זהה ואולי מכין את הקרקע לקראת המפנה המיוחל. במקום ה-13 ענבר מרחב G שזינק 18% בחציון המקביל אשתקד, מכבה מעט את המנועים אך לא נסוג לאחור - המשרד שומר על היקף פעילות זהה לזה של השנה שעברה עם 50.7 מיליון שקל.  
במקום ה-14, משרד הפרסום אברהם בבעלותם של יריב אברהם, נסים מויאל ודודיק כץ רושם חציון ראשון מפואר עם עלייה של 24% - זאת לאחר שבחציון המקביל אשתקד כבר רשם ביצועים נהדרים עם עלייה של 40%. המשרד מגדיל את המחזור מהיקף פעילות של 38.8 מיליון שקל בחציון 1 2015 ל-48 מיליון בחציון ראשון 2016. 'אברהם' הוא תופעה חיובית ייחודית בענף כשהוא רושם חציון 1, שלישי ברציפות בו הוא רושם גידול דו ספרתי לאחר שבחציון 1 2014 רשם גידול של 36%.


במקום ה-15 עם ירידה של מקום אחד בדירוג - פובליסיס שגרף מחמאות על התאוששות מרשימה בחציון ה-1 של 2015 שוב מקבל על עצמו את התואר המעליב של הירידה הגדולה ביותר ב-20 המובילים עם קיזוז של כמעט שליש מהמחזור. המשרד רושם ירידה של 30% מ-47 מיליון שקל ל-32.9 מיליון בלבד בחציון 1 2016. כעת, לאחר פרישתו של ארי מלמוד - בקבוצת פובליסיס יצטרכו להקדיש תשומת לב יתרה למשרד כדי שזה לא ישוב לתקופה שהובילה אותו לשלהי העשירייה השנייה. 
משרד נוסף שאיבד מזוהרו בשנים האחרונות ובנוסף נפרד מהמנכ"ל שעמד בראשו הוא y&r ישראל שנוהל על ידי אדם אבנון עד שזה פרש לפני מספר חודשים. כמו פובליסיס גם כאן מדובר במשרד שרשם מהלך התאוששות שבא לידי ביטוי בסיכום שנת 2014 עם עלייה של 8% והמשיך לחציון ה-1 של 2015 עם עלייה של 1%. כעת, למרות המאבק המשפטי ברקע מול הפרסומאי דני אליקים, נדמה שגיא בר ויובל וינגסט מצליחים להחזיק את ההגה על הסיפון כשהמשרד רושם עלייה של 6%.  מנגד, JWT ישראל, משרד נוסף של קבוצת WPP רושם חציון ראשון לא מעודד עם ירידה של 15% בהיקף הפעילות שעומדת כמו ב-y&r על 29.4 מיליון שקל. 


קולות של חזרה לפרונט נשמעים מכיוון זרמון שכלל לא נכלל ברשימת 20 המובילים בחציון 1 2015 וכעת מדורג בו במקום ה-18 עם 24.1 מיליון שקל ללא שינוי באחוזים בהיקפי הפעילוץ. במקום ה-19 נרשמת הפתעה נעימה עם אורח חדש ברשימת ה-20 המובילים - משרד הפרסום שהופך לשחקן מן המניין בשנים האחרונות ועושה זאת תוך 3.5 שנים בלבד מהקמתו - מנצ' בבעלותם של יניב מלינרסקי, סער נעים ודני צ'כנובר. המשרד רושם גידול של 20% בפעילות עם מחזור של 21.5 מיליון שקל, ובהיקף דומה של פעילות סוגר את רשימת 20 הגדולים שמעוני פינקלשטיין עם ירידה של 5%. 
במנצ' מסרו לאייס בתגובה על הדירוג: "ראשית אנחנו מאוד נרגשים ושמחים. זה אמנם רק 3.5 שנים, אבל הן היו אינטנסיביות מאוד. קודם כל רצינו לומר תודה רבה לכל העובדים המנצ'ים שלנו, שהם הכוח האמיתי שמאחורינו. המון תודה גם לכל הלקוחות המנצ'ים שלנו שכיף לנו לעבוד איתם בשותפות אמיתית. ותודה גם ללקוחות העתידיים שלנו, אלה שרצו לבחור בנו, אבל חיכו שנהיה ברשימת 20 המשרדים הגדולים". 


בתחרות הפנימית של רשות הפרסום הבינלאומיות - IPG מובילה


עם התגברות הכוחות הבינלאומיים בישראל מעניין לבדוק את התחרות הפנימית בין קבוצות ההחזקה הגדולות בשוק הפרסום: IPG, WPP, אומניקום ופובליסיס. בקבוצת IPG נכללים מקאן תל אביב, ראובני פרידן ושמעוני פינקלשטיין. בקבוצת פובליסיס נכללים באומן בר ריבנאי, ליאו ברנט, גליקמן שמיר סמסונוב ופובליסיס. בקבוצת WPP נכללים JWT ו-y&r ובקבוצת אומניקום גיתם BBDO ויהושע TBWA.
במקום ה-1 בדירוג - קבוצת IPG עם 333.1 מיליון שקל, במקום ה-2 קבוצת פובליסיס עם 332.6 מיליון שקל, במקום ה-3 קבוצת אומניקום עם 200.5 מיליון שקל ובמקום ה-4 קבוצת WPP עם 58.8 מיליון שקל. 

דירוג המותגים: סופר פארם בראש, yes ו-HOT צמודים
בדירוג מותגי הפרסום, סופר פארם נמצא במקום הראשון למרות ירידה של 21% בהוצאה לפרסום. המשביר לצרכן מנגד, במקום השני, עם עלייה של 57% בהוצאה לפרסום. yes במקום הרביעי עלה ב-23% עם השקעה של 18 מיליון שקל. במקום החמישי יריבו - חברת הכבלים HOT עם הוצאה לפרסום בשויי 16 מיליון שקל.
דירוג המותגים בפרסום - מקומות 1 עד 10

דירוג המותגים בפרסום - מקומות 10 עד 20

תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    מספר 19
    הנבחרים 07/2016/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נ חבל שאתה לא יודע להתחנף לחברים כמו שאתה מתחנף ללקוחות שלך....לא רואה אנשים ממטר. רק המטרה לנגד עיניו
    סגור
  • 14.
    אולי אם לגיתם לא היו שני מנכ״לים
    מיכל 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יכול להיות שההתרסקות שלהם היתה פחות מורגשת. עדו תיפטר מהחטוטרת.
    סגור
  • 13.
    נתוני מחזורי הפעילות ריאלים?
    תם 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי הנתונים המוצגים האם ניתן להסיק כי הכנסות המשרדים הנם כ 15% -20% מהמחזורים ?
    סגור
  • 12.
    תתעוררו!!!!!!!!!
    ערן 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    9 0
    עד מתי תמשיכו עם הדירוגים המטופשים האלו? מתי תבינו שהגבינה מזמן מזמן (מזמן) זזה. אתם לא רלוונטיים. אתם בדיחה בעיני הלקוחות שלכם. אתם מתחרים על תקציבים מצומקים, לא מרוויחים (טוב נו זה לא ממש נכון. הבעלים של המשרדים הם עדיין מליונרים אבל העובדים מרוויחים שכר מינימום) והתקציבים האמיתיים בורחים לכם מבין הידיים. אתם מחזיקים כוח אדם מיושן ולא רלוונטי, משתמשים במתודולוגיות של שנות החמישים, רודפים אחרי פרסים ומלקקים לעצמכם על כל הבלחה קריאטיבית שמצחיקה רק אתכם. תתעוררו!!!
    סגור
  • בדיוק!
    מסכים מאוד 07/2016/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והמצחיק הוא שהפרסומאים לא הבינו עדיין שהבדיחה היא מזמן על חשבונם... חושבים שהם מבינים גדולים - אבל תכלס לא מבינים בשיט איך לנווט סיכה בעולם הדיגיטלי. המגמה תמשיך כל עוד היהירות תחגוג בענף והיא חוגגת, על חשבון מקצועיות והבנת העולם החדש. כבר מזמן אין פרסומאים ומפרסמים. יש שותפות ובשביל שותפות צריך הבנה הדדית ואמון ואין את זה היום כי הענף הזה הוא ענף שמבוסס על מדיה.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    שאפו לפרסום אברהם
    תמר 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דודיק- השמיים הם הגבול ????
    סגור
  • 10.
    כמו בבון שמלקק לעצמו
    עד מתי? 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ענף חולה. עומדים במשתנה ומציצים לצדדים. אבל - כולם מדממים, רווחיות אפסית, סנג'רים של לקוחות שלא באמת סופרים אותם וממשיכים פעם בחצי שנה לפתות את הרוכסן ולבדוק של מי יותר קטן.
    סגור
  • 9.
    אתה עולה לנו (ל"ת)
    עמית לבני 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    בוקר טוב! (ל"ת)
    גיתם מתרסקת 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שכחתם: אדלר חומסקי (WPP) ודרורי ארועטי (אומניקום) (ל"ת)
    אני 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לא רק אופי גם יופי
    בבקשה 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לכל מי שליכלך וטינף והיה לו מה להגיד על העבודה של ראובני, הוכיח המשרד הזה שהקריאייטיב מספר אחת בארץ נמצא שם. אלופים, תותחים, שוברי מוסכמות ופורצי דרך. אחד המשרדים המשפיעים בארץ. מגדלור של יצירתיות בים הבינוניות. עם אש בעיניים וברק בנשמה כבשו את הטבלה בלי בעיה.
    סגור
  • פחחחחחחחחחחחחח
    טוש 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל פעם שיש פרסומת בנאלית צפויה ומתבקשת זה ברור שזה של ראובני אז בחייאת רבעאק !!
    סגור
  • 5.
    פרשנות
    צבי יחזקאלי 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מקאן בגסיסה איטית- גם פרסמן לא יעזור שם אדלר- לנצח יהיו מספרי 2, זה כבר אופי המקום באומן -חוזרים למימדיהם הטבעיים בתקווה שזה ירגיע את שיגעון הגדלות של לובטון ראובני- הוכחה לכך שהבינוניות תמיד תנצח מנצ'- אלופי עולם
    סגור
  • 4.
    גועל
    הנבחרים 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא הייתי רוצה שאף אחד העומדים בראש המשרדים האלה יהיה חבר שלי. כולם קורצו מאותו חומר, שוכחים מאיפה באו. שיכורים מההצלחה, ורק שה ם נופלים פתאום ,פרצופם האמיתי מתגלה ללקוחות שלהם, פתאום הם פחות נחמדים.... החדשים כביכול יותר נעימים בינתיים, אבל תוך זמן קצר נהיים אותו דבר. כבר רואים את זה בשטח.
    סגור
  • כי כולם ממש היו רוצים להיות חברים שלך. פספוס (ל"ת)
    איזה באסה 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    המיקום של ראובני אומר הכל על המצב של התחום
    תום 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מינימום קריאייטיב מקסימום מדיה ... בושה
    סגור
  • 2.
    גם אדלר (grey( זה WPP (ל"ת)
    מרטין סורל 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אדלר סתם אפליאיישן, חסר משמעות לחלוטין. (ל"ת)
    אדלר סתם אפליאיישן 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא, כי באומן מנהלים ישיבות צוות שבועיות עם סאצ'י&סאצ'י
    הכל זה בולשיט 07/2016/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל צריך לדייק ולהיות עקביים
    סגור
  • 1.
    דעה אישית מהכרות
    מנצ 07/2016/17
    הגב לתגובה זו
    2 8
    כל המשרד נתמך רק על ידי יניב. השאר הם תפאורה. ותפאורה פחות טובה. אז למשרד צריך לקרוא מ.
    סגור