שיווק ופרסום

נייקי העולמית מתחברת למגמה הלוהטת של סדרות רשת - ויש לזה סיבה מסחרית

נייקי רואה פוטנציאל גדול בקטגוריה הביגוד לנשים ומחברת את זה למגמה הלוהטת בתחום הפרסום העולמי - התוצאה היא סדרת רשת מושקעת בת 8 פרקים
משה בנימין |  1
נייקי. סדרת הרשת מרגוט נגד לילי (צילום יח"צ/ יוטיוב)
אחת המגמות או הסגמנטים הצומחים ביותר בשוק הפרסום העולמי (והשוק המקומי לא נפקד מהחגיגה) הוא תוכן ממותג, שלרוב בא לידי ביטוי בסדרות רשת ממותגות - יריעה פרסום רחבה שלתוכה יוצקים המותגים מסרים גלוים ונסתרים באמצעות עלילה ותסריט כתובים היטב. למרות האלמנט השיווקי-מסחרי, במקרים רבים מדובר בתוצאות מהנות למדי. אז מה קורה כשאחד המותגים הגדולים בעולם, מהטופ 10 הבינלאומי נכנס לתמונה?
ענקית הספורט נייקי עלתה לאחרונה עם סדרת רשת מקורית בת 8 פרקים תחת השם Margot vs. Lily. במרכז הסיפור 2 אחיות בשם מרגוט ולילי, כשאת העלילה מניעה התערבות בין השתיים בפרק הראשון. 
לילי (השחקנית Samantha Ware) היא פרפקציוניסטית המנהלת בלוג כושר תוסס ברשת, אך בחיים האמיתיים היא בודדה למדיי. אחותה מרגוט (השחקנית Bridgett Lundy ) לעומת זאת, מעדיפה חיי חברה ולא מוצאת עניין רב בריצה. הן עורכות ביניהן התערבות - האם מרגוט תוכל להקים בלוג כושר מצליח משלה לפני שאחותה לילי תלמד לנהל מערכות יחסים ותשיג לעצמה 3 חברים אמיתיים. 
בהתאם למעמדה נייקי מפקידה את החלק האומנותי בידיים של טרישה ברוק וג'סי אנדרוז. ברוק היא במאית מוכרת שעומדת מאחורי בימוי פרקים לתכניות כמו Girls ו-Walking Dead. אנדרוז שגם כתבה את התכנית עלתה לכותרות בפסטיבל סאנדנס האחרון עם סרטה Me and Earl and the Dying Girl. 
 
 
כשמה כן היא, בסדרה מככבות נשים והיא מיועדת לקהל היעד הנשי אחריו מחזרת נייקי באדיקות. באמצעותה, נייקי מנסה לאתגר נשים לעשות את הצעד הראשון לקראת שיא אישי חדש, כך על פי דף המסרים הרשמיים של נייקי העולמית. בפועל, ובאופן טבעי לגמרי, נייקי מבקשת להגדיל את מחזור המכירות של בגדי הספורט לנשים - תחום שבו, כמו גם למותגי ספורט אחרים יש לה בעיה לעומת היקף המכירות לבגדי ספורט לגברים. על פי אתר Fortune, נייקי רואה פוטנציאל גבוה בעסקי ביגוד הספורט לנשים. החברה צופה גידול במכירות מ-5.7 מיליארד דולר ל-11 מיליארד ב-5 השנים הקרובות בקטגוריה זו. נתון נוסף שנחשף ב-Forune מעיד על הפער העצום של 150% בין מכירות לגברים מול מכירות לנשים בנייקי. 
במקביל ל-8 הפרקים שעולים מדי שבוע ברשת, נייקי מקדמת סרטוני הדרכה לאימון אישי בכיכוב דמויות הסדרה. סרטוני האימון האישי נשארים בעולם התוכן העלילתי של הסדרה ולמעשה משמשים כנגזרת שיווקית נוספת שאמורה להעשיר את הקהל הצופה בתכנים נוספים ובאקסטרה זמן מסך בחסות נייקי.

 

כצפוי, כל המופיעים בסדרה לבושים בבגדי המותג, מכף רגל ועד ראש, עם סימן ההיכר המפורסם של נייקי - ה-Swoosh שמופיע על נעלי הספורט והביגוד הספורטיבי. הפרק הראשון הוא מעל ל-8 דקות והשני עומד על כ-6 דקות. 
השקת הסדרה ברשת מתוזמנת היטב במקביל לאות הפתיחה לשבוע פעילות לאימוץ אורח חיים בריא לנשים המתקיים בערים נבחרות ברחבי העולם ובישראל. פרק חדש צפוי לעולות מדי יום שני עד ל-21 במארס.
תגיות נייקי | פרסום
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בינתיים בארץ
    מיכאל 02/2016/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אדידס עולה בקמפיין באתר של בלוגריות בשקל ומחייבת את המשתתפות לתייג את המותג בכל פיפס. #סלונהפח
    סגור