שיווק ופרסום

הגדולים נופלים, ראובני לראשונה ב-TOP5, שמעוני בקאמבק מרשים וברוקנר דוהר

שנת 2015 היטיבה עם משרדי העשיריה השנייה שלמעט אחד רשמו כולם גידול בהיקפי הפעילות. גליקמן רושם קיטון שנה שנייה ברציפות, הריצה של LEAD נעצרת וברוקנר ממשיך לשעוט קידמה עם העלייה הגדולה ביותר ב-TOP10. דירוג יפעת - כל המספרים
משה בנימין |  16
ניב חורש וזיו קורן. ראובני פרידן (צילום יח"צ)
דירוג יפעת בקרת פרסום המסכם את שנת 2015 מציג שנה מעודדת עבור מרבית המשרדים שמרכיבים את 20 הגדולים. כמעט כל משרדי העשיריה השנייה של הענף רושמים גידול בהיקפי הפרסום. מנגד 3 המשרדים המובילים בישראל: מקאן תל אביב, אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי מסכמים את השנה עם קיטון בזמן שהם שומרים על מקומם בדירוג. בשורה התחתונה 5 משרדים רשמו קיטון בהיקפים, 2 נותרו ללא שינוי ו-13 משרדים רשמו גידול בפעילות. 
"חלוקת השלל" בין 20 הגדולים לא השתנתה. 10 הראשונים מרכזים בידיהם כ-75% מההוצאה לפרסום של 20 הגדולים, בעוד שהעשירייה השנייה מרכזת בידיה כ-25%. 2.2 מיליארד שקל רוכזו בידי ה-TOP10 בעוד שבעשירייה השנייה עמדה ההוצאה הכוללת לפרסום על כ-753 מיליון שקל. 
על פי הדירוג, מקאן תל אביב שומר על מקומו בטבלה וממשיך להוביל את הענף בהיקפי ההוצאה לפרסום. המשרד, שהשנה בוצעו בו חילופים פרסונליים ברמת המנכ"ל כשעמית משיח החליף את ריצ'י הנטר, מסכם את השנה עם קיטון של 12% כשהוא יורד מ-403.7 מיליון שקלים בסיכום 2015 ל-356.3 מיליון שקלים בסיכום 2015.
אחריו בדירוג נמצאים יחד, במקום ה-2 באומן בר ריבנאי ואדלר חומסקי עם 324.8 מיליון שקלים וקיטון של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בסיכום שנת 2014. בין אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי לבין מקאן עומד פער של 31.5 מיליון שקלים, ירידה ניכרת לעומת פער של 47 מיליון שקלים בסיכום המקביל של שנה שעברה. 
במקום ה-4, העלייה הגדולה ביותר בתוך החבורה המצומצמת של הטופ 5 שמורה ליהושע TBWA. המשרד מתקן את הירידה של 7% בסיכום המקביל אשתקד ומסיים את שנת 2015 עם גידול נאה של 13% והיקף הוצאה של 257.1 מיליון שקלים. ביהושע נעשו מספר שינוים פרסונליים במהלך השנה החולפת ובמחצית השנייה של 2015 כבר ניתן לראות כיצד הם באים לידי ביטוי בפעילות המשרד. 


בין לקוחותיו ב-2015 נמנים החברה המרכזית למשקאות עם עלייה של כ-17% בהשקעה לפרסום באמצעות המשרד, קבוצת בנק דיסקונט עם עלייה של 16% בהשקעה, קבוצת עופר עם עלייה של כ-71% בהשקעה ויוניון מוטורס עם עלייה של כ-33%. בנוסף, השנה נתווספו לתקציבי המשרד גם תקציב אייס ונרשמה עלייה משמעותית בתקציב יינות ביתן.
השינוי המשמעותי הבולט מגיע מכיוון ראובני פרידן IPG עם כניסה ראשונה לחמישייה הראשונה של הענף. ניב חורש וזיו קורן יכולים לפתוח את השמפניה כשהם מסכמים את קדנציית הניהול שלהם ב-3 השנים האחרונות בזינוק מהמקום ה-8 למקום ה-5 שאותו הם חולקים עם גיתם BBDO. המשרד מסכם את השנה החולפת עם היקף פעילות של 202.4 מיליון שקלים המייצג עלייה של 6%. מי זוכר שהמשרד היה במקום ה-10 בשנת 2011.
חורש וקורן אמרו לאייס: "מבחינתנו זו הזדמנות להודות ללקוחות ולעובדים שלנו, שבזכותם אנחנו צומחים בעקביות כבר 5 שנים ברציפות. גאים במיוחד בצמיחה של 300% בהיקף הפעילות הדיגיטלית בשנים האחרונות". 
יחד עם ראובני פרידן במקום ה-5 ניתן לציין לחיוב את גיתם BBDO שהצליח להשיל מעליו סופית את הדיבור על נסיגה ומומנטום שלילי. עידו הרטוב ועמית לבני הבטיחו וקיימו. המשרד קופץ מקום אחד בדירוג מעלה וחוזר למה שהיה מקומו הטבעי מזה שנים - ה-TOP5 של ענף הפרסום הישראלי. כמו ראובני גם גיתם עם 202.4% ועלייה של 6% בהיקף הפעילות.

דירוג העשירייה הראשונה
במקום ה-7 כשהוא מאבד 2 מקומות בדירוג ונפלט מרשימת ה-TOP5 נמצא גליקמן שמיר סמסונוב שרושם שנה שנייה ברציפות של קיטון בהיקפי הפעילות. לאחר ירידה של 9% בסיכום השנה שעברה, גליקמן מסכם את שנת 2015 עם קיטון של 12% והיקף פעילות של 180.5 מיליון שקל דווקא בשנה שבה עשה את העסקה המשמעותיות מיום היווסדו עם מכירת 51% ממניות המשרד לקבוצת פובליסיס. יחד עם מקאן, 2 המשרדים חולקים את התואר הלא מחמיא של הירידה הגדולה בשנה החולפת.

היורדים הגדולים: מקאן תל אביב וגליקמן שמיר סמסונוב

ברוקנר יער לוי ממשיך את הזינוק לצמרת כשהוא רושם את העלייה הגדולה ביותר בעשירייה הראשונה עם גידול של 33% ל-123.8 מיליון שקלים. המשרד שסיכם את החציון ה-1 של 2015 בזינוק מדהים של 61% סוגר שנה חלומית מבחינתו. הלקוחות הגדולים של המשרד בשנת 2015 היו דוד לובינסקי עם עלייה של כ-3%, קבוצת מגדל שהעלתה משמעותית את ההשקעה לפרסום בכ-88%, קבוצת סנו עם עלייה של כ-104%, ודן דיזיין סנטר עם ירידה של כ-6%. בנוסף, יש לציין את קמפיין המחנה הציוני בבחירות שנערכו במרץ שנוהל על ידי המשרד.


את רשימת העשירייה הראשונה של הענף סוגר משרד הפרסום ליאו ברנט בניהולו של גיא קלנר שמצליח לעצור את הירידה של 8% שרשם בסיכום השנה החולפת. במקרה של ליאו ברנט בולט שינוי המגמה החיובי לעומת החציון הראשון של 2015 אז רשם המשרד ירידה של 17%. 
לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הפרסום ב-2015 משקף את השינויים העוברים על קטגוריית רשתות השיווק בצל קריסת מגה, את ההכנות של חברות כרטיסי האשראי לרגולציה העתידית, ואופטימיות זהירה לתנופה פרסומית בקטגוריית הסלולר ב-2016. הפרסום המאסיבי לפרוייקטי נדל"ן ולרכבי פנאי ושטח, בשילוב ריבית נמוכה, מעידים על כך שישראל 2015 ממונפת יותר, והדיגיטציה המואצת של חיינו, הופכת את הרגלי הקניות גם לאינטרנטיים יותר.
הקאמבק הגדול מגיע מרחוב רוטשילד 
הקאמבק הגדול של שנת 2015 שמור לשמעוני פינקלשטיין ברקי שגם רושם את העלייה הגדולה ביותר ב-20 הראשונים עם 54% שמחזירים אותו למקום ה-18 של הענף לאחר שנפלט החוצה בדירוג הקודם. המשרד סיכם את שנת 2015 בהיקף פעילות של 54.8 מיליון שקלים לעומת 35.6 מיליון אשתקד. בין תקציביו של המשרד ניתן למצוא את ליימן שליסל, וקבוצת מכשירי תנועה. בנוסף, המשרד הוסיף השנה את תקציבי אוטו סנטר, ראלקו, והגדיל את תקציבי סאני אלקטרוניקה ו-Austrian Airlines.
בעלי המשרד דודי שמעוני אמר לאייס: "איננו מכוונים למיקום כמטרה. השינויים שביצענו בחברה במכוונות ליצירת פתרונות שיקדמו גם עיסקית את הלקוחות, מבלי לוותר על קריאייטיב מנצח - הוכחו השנה בצורה אבסולוטית. כמובן שהמטרה כעת להמשיך את המומנטום החיובי".
העלייה הגדולה: שמעוני פינקלשטיין ברקי 

בעשירייה השנייה יש לא מעט פנים שמחות. מהמקום ה-20 ומעלה, 9 משרדים רושמים גידול בהיקפי הפעילות. מי שייאלץ לחכות לשנה הבאה כדי לתקן את שיעורי הצמיחה הוא דרורי ארועטי ברמן - המיזוג של השנה האחרונה בין דרורי שלומי לארועטי ברמן. המשרד מדורג במקום ה-11 עם קיטון של 5% בהיקף פעילות של 94.2 מיליון שקל. 
במקום ה-12, אפשר למצוא את LEAD, הקטר הדוהר של השנים האחרונות שסיכם את שנת 2015 ללא שינוי, בהיקף פעילות של 85.9 מיליון שקל. יחד איתו חולק את המקום ה-12 משרד הפרסום ענבר מרחב G שרושם גידול של 7% לאחר שבשנה שעברה רשם זינוק של 23% ובסך הכל סוגר 3 שנים ברציפות של עלייה - לא דבר של מה בכך.
עוד קטר דוהר הוא משרד הפרסום AVRAHAM והוא לעומת LEAD ממשיך בשעטה קדימה עם גידול של 23% המייצג היקף פעילות של 81.7 מיליון שקל. פובליסיס בניהולו של ארי מלמוד חולק את המקום ה-14 יחד עם AVRAHAM בהיקף פעילות זהה. המשרד רושם שנייה ברציפות עם גידול דו ספרתי. בסיכום 2014 הוא רשם גידול של 14% ובסיכום 2015 צמיחה של 10%.

דירוג העשירייה השנייה

כמו פובליסיס, גם y&r ממשיך במומנטום החיובי ורושם שנה שנייה ברציפות עם גידול בפעילות. המשרד צומח ב-10% להיקף של 66 מיליון שקלים. בשלהי העשירייה השנייה משרד הפרסום JWT ישראל מצליח להפוך את המגמה השלילית ושולח אות חיים לכל מי שהזדרז להספיד. המשרד מסכם את 2015 עם עלייה של 5% ל-63.1 מיליון שקל כשהוא מדורג במקום ה-17. את רשימת 20 הגדולים סוגרים וחולקים יחד לעומק התודעה וזרמון DDB עם 46 מיליון שקלים וגידול של 11%.  
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    התקדמות מרשימה למשרד שמעוני ושות'
    מעריצה של... 01/2016/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל הכבוד ! חלק נכבד בהצלחה, בזכות הקריאטיב.
    סגור
  • 11.
    המשרד המבריק
    משה ארבל 01/2016/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רמי יהושע הרבה שנים אתה הכי טוב ועוד הרבה שנים תהיה הטוב ביותר
    סגור
  • 10.
    איתי גרונר - התותח האמיתי בראובני (ל"ת)
    לירון 01/2016/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    ניתוח
    פרסומאי 01/2016/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכיוון שהדו"ח הזה הוא לא בדיוק מדע, אפשר לנתח אותו רק ביחס לעצמו ומכאן להגיע למסקנות. מסקנה מהעשירייה הראשונה היא ששלושת הגדולים ירדו וכנראה שיש לזה קשר למפרסמים הגדולים ולהיקפים שלהם רק מקאן אולי קיבל סטירה קטנה נוספת. גליקמן ירד בתוך ים של עליות בחלק השני של העשירייה (וזה מדאיג). בעשירייה השנייה שכולה עליות ניתן ללמוד שדרורי לא נהנה מהמיזוג (עוד הוכחה שמיזוגים יכולים גם לפרק משרד), וJWT הינו המשרד עם הביצועים הכי גרועים בעשירייה (למרות העלייה המזערית, כשמשווים אתו למשרדים שלידו הוא עשה תוצאות נוראיות)
    סגור
  • 8.
    וזו השנה שמקאן תאבד את הבכורה
    דניס 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הלכו הרבה תקציבים - תתכוננו למהפך
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    הדירוג עצמו הוא אחד מהחוליים של הענף
    יאבי 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    להיקף התקציבים אין שום משמעות. במצב היום משרדים לוקחים לקוחות שמקדמים אותם משמעותית בדירוג בלי להרוויח עליהם שקל. לקוחות אחרים, ממשלתיים ופראיירים מסוגים שונים משלמים למעשה כפול כי צריך להרוויח וכשהם מגלים את זה הם פשוט נוטשים למשרד זול יותר. באיזה שהוא שלב מפסיקים להיות עבדים לדירוג, חוזרים להעדיף רווחיות ואז מגלים שהשוק השתנה וכולם רוצים שתעבוד בחינם.
    סגור
  • 6.
    הדירוג עצמו הוא אחד מהחוליים של הענף
    יאבי 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להיקף התקציבים אין שום משמעות. במצב היום משרדים לוקחים לקוחות שמקדמים אותם משמעותית בדירוג בלי להרוויח עליהם שקל. לקוחות אחרים, ממשלתיים ופראיירים מסוגים שונים משלמים למעשה כפול כי צריך להרוויח וכשהם מגלים את זה הם פשוט נוטשים למשרד זול יותר. באיזה שהוא שלב מפסיקים להיות עבדים לדירוג, חוזרים להעדיף רווחיות ואז מגלים שהשוק השתנה וכולם רוצים שתעבוד בחינם.
    סגור
  • 5.
    חבל יוסי
    הרצל 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם לא היית פוזל לפרטנר יכול להיות שהיית היום מקום ראשון
    סגור
  • 4.
    חרטה ברטה הון שלטון
    שד דיגיטלי 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מעניין מתי המפרסמים יתעוררו ויבינו שרוב המשרדים שברשימה עושקים אותם, שותים להם את תקציב השיווק ומשאירים אותם בעולמות המסורתיים, המשעממים והסחים. עייף פה, עייף פה מאד
    סגור
  • פתאט
    נו באמת 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואיזה משרד אחר היה מתנהג אחרת למפרסמים מעניין לשמוע ? כולם מגיעים בסוף לאותה הנקודה . גם הקטנים כשהם גדלים שכחו מאיפה התחילו
    סגור
  • 3.
    איל (ל"ת)
    כל הכבוד לשמעוני ! 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • קריאטיב
    אזרח 01/2016/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הפלא? השקעה של המנהלים. כל הכבוד !
    סגור
  • 2.
    ראובני ,ההוכחה שאין קשר בין קריאטיב והצלחה... (ל"ת)
    dude 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • הקנאה שורפת.. (ל"ת)
    לא מראובני 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אני עוכר שמחות פשווט .... (ל"ת)
    dude 01/2016/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין חדש תחת השמש
    הכל אותו דבר 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בסופו של דבר כל הדיבורים על הליכה לכיוון משרדים קטנים היא חארטה. ה-20 הראשונים נשארים תמיד אותם המשרדים, גם אם מישהו מהקטנים קיבל איזה תקציב בסוף, זה לא משנה את תמונת הפרסום. לקוחות קחו בחשבון .
    סגור