שיווק ופרסום
פאדיחה מול הברנז'ה: טעות מביכה במודעת 'ישראל היום' שפורסמה במגזין 'דג הזהב'
היום התפרסם מגזין דג הזהב ובו כל מודעות משרדי הפרסום עבור הלקוחות. בדרורי ארועטי ברמן שמחו פחות כשראו את המודעה שהפיקו עבור 'ישראל היום'
מה גדולה המבוכה כאשר טעות קטנטנה, למעשה היפוך אותיות, מתגלה דווקא מול כל הברנז'ה. דבר כזה קרה היום (יום ה') עם פרסום מגזין הפרינט של תחרות הפרסום דג הזהב שמציגה את הפרינטים היצירתיים שלהם עבור לקוחות משרדי הפרסום.
לאחר מספר שבועות של עבודה בהם משרדי הפרסום עמלו על המודעות עבור תחרות דג הזהב, הופץ הבוקר המגזין באזור גוש דן ובקרב משרדי הפרסום המגזין ונשלח לכל משרדי הפרסום המשתתפים. במשרד אחד השמחה למראה הגיליון היתה מהולה בקצת מבוכה על גבול הדכאון.
דרורי ארועטי ברמן שהגיש לדג הזהב 4 מודעות, מצא טעות מביכה שחמקה מעיני כולם בתהליך אישור המודעה וההורדה לדפוס - במודעה שלו עבור העיתון ישראל היום.
במודעה, שהרעיון הקריאייטיבי שלה מבוסס על קופי מתוחכם שמתכתב עם משפט מוכר מהעבר (היינריך היינה, "במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו גם אנשים") נכתב: "במקום שבו משלמים על עיתונים, יום אחד ישלמו גם על אפקליציות". הטעות היא כמובן במילה האחרונה שם היפוך האותיות ונכתב "אפקליציות" במקום "אפליקציות".
כמובן שבענף הפרסום יש מי שכבר נהנה ללעוג לישראל היום על הפאדיחה הלא נעימה. הראשון לזהות אותה היה אבישי קשת ממשרד יהושע TBWA שכתב בפייסבוק שלו: כשעיתון מוציא לעצמו מודעה עם שגיאת כתיב הוא אפילו לא שווה להיות מחולק בחינם".
זו אמנם לא הפעם הראשונה ובטח לא האחרונה ששגיאת כתיב תיפול במודעת פרסום, שלט חוצות, באנר ואפילו חסות בטלוויזיה, כאן בישראל ובעולם. עם זאת, החלק המדכא, אם ניתן להגדירו כך, עבור דרורי-ארועטי-ברמן, נעוץ בעובדה שמדובר במגזין שנתי שכל עיני הפרסומאים בודקות בו כל פרט ופרט. לא הבמה שכדאי ליפול בה.
מ'ישראל היום' לא התקבלה תגובה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(15):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
13.זה באמת מה שכואב לכם? טעות סופר???גולדבלט 01/2016/03הגב לתגובה זו0 0השימוש האגבי של עיתון ברפרנס זה בסדר?סגור
-
12.זאת הבעיה? לא הפארפרזה החולנית? (ל"ת)אילן 01/2016/03הגב לתגובה זו3 0סגור
-
11.מה שמחולק חינם, כנראה לא שווה כלוםאמיר 01/2016/03הגב לתגובה זו0 0שלא לדבר על הטייק-אוף חסר הטעם מהמשפט הנבואי של היינריך היינהסגור
-
10.הרי ברור שהקריאייטיב והסטודיו סובלים עכשיו, אז למה לא לשפוך עוד רוע? (ל"ת)אתם דוחים, כולכם 01/2016/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.ואני חשבתי שהטעות היאסתם אחד 01/2016/01הגב לתגובה זו0 0שדווקא ברוב המקרים כן משלמים על אפליקציות ...סגור
- טען עוד
-
8.מה שלא עולה - לא שווה. (ל"ת)גיא מ. 01/2016/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.כמה יהיר צריך להיות כדי לצחוק על שטות כזויוני 12/2015/31הגב לתגובה זו7 4אנשי פרסום רקובים שהדבר שמעיף להם את היום זו טעות הקלדה. באמת חוסר חיים. הא הא, הם כתבו אפקילציות וזה עוד של ישראל היום, מושלם. רץ לאונן על בובת ג׳דיי.סגור
-
לא קשור לטעות הקלדה טיפשיוני רכטר 01/2016/01הגב לתגובה זו0 0זו רשלנות אין מילה אחרת ובצדק עפים על זהסגור
-
קצת ענווה, בחורצ׳יקמישו 01/2016/01הגב לתגובה זו2 0לו אני אתה, הייתי קובר את עצמי באדמה, ולא תוקף את אייס. משרד פרסום שמוציא מודעה כזו הוא משרד שלא מכבד את עצמו ולא מכבד את לקוחותיו. זו לא טעות הקלדה באותיות הקטנות, כן? זו בסך הכל מודעה עם שתי שורות, שלאף אחד במשרד לא היה מספיק חשוב להשקיע עוד 20 שניות לקרוא אותה. לא לתקציבאית, לא לקופי, לא למנהל הקריאייטיב. ושלא נדבר על זה שעל מודעה לדג ראוי שגם מנכ״ל המשרד, סמנכ״ל הקריאייטיב ומנהל הלקוחות יחתמו. אין לזה הצדקה, אלא אם תגיד לי שכל השרשרת הזו סובלת מדיסלקציה קשה. ואם זה ככה, רבאק, תמצאו מישהו אחד בלי, שישב בבית ורק יאשר לכם מודעות לפני שהן יורדות.סגור
-
6.אפקליציות - זה בכוונהמגיב 12/2015/31הגב לתגובה זו3 2הומאז' לפרצלינה הדפסותסגור
-
5.הבינלאומיחולוני 12/2015/31הגב לתגובה זו1 0משקעים בכם...סגור
-
4.מה? בני אדם יכולים לטעות???? (ל"ת)לירוי 12/2015/31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.אייס, אתם צריכים חיים... (ל"ת)בכיף 12/2015/31הגב לתגובה זו3 3סגור
-
2.כמה מודעות יש לאדלרראובן 12/2015/31הגב לתגובה זו2 0תגידו, לפני שבועיים פרסמתם שאיגוד הםרסום ואמיר גיא משןוקים את הדג. אז איך זה שיש לאדלר מודעה וחצי? גאון האמיר גיא הזה. נתן לכולם לעבוד והוא ייסע לקאן על חשבון הדגסגור
-
1.במקום בו משלמים על עיתוניםדאב 12/2015/31הגב לתגובה זו24 0משלמים גם על הגההסגור