שיווק ופרסום

עכשיו ביד2 - חדר זבל נטוש להשכרה: הסיפור העצוב של הנוער הבודד הפך למהלך פרסום יצירתי

"להשכרה. חדר זבל בלב נתניה. מתאים במיוחד לצעירים מידי". בימים האחרונים מודעות מוזרות ביד2 ניסו למכור לצעירים ספסלים נטושים, חדרי מדרגות שהפכו למאורות נרקומנים ועוד כחלק ממהלך פרסום ייחודי עבור בית השנטי לקראת יום הילד שייערך מחר
משה בנימין |  1
יד2. חדר זבל נטוש (צילום יח"צ)
מי שגלש באתר יד2 בימים האחרונים בחיפוש אחר דירה להשכרה, רכב או כל מוצר מיד שנייה נתקל במודעות הזויות למדי שבהן מוצע למכירה ספסל נטוש בגן ציבורי באשקלון, מבנה נטוש בכפר סבא או חדר מדרגות באילת.
לצד המודעות שנראות במבט ראשון כמו כל מודעת מכירה ביד2 צורף טקסט כגון: "להשכרה. חדר זבל בלב נתניה. מתאים במיוחד לצעירים מידי. יש להצטייד בעיתונים לישון עליהם, הרצפה עלולה להיות קרה במיוחד בשעות הלילה. החדר במרחק הליכה מהים והטיילת, שם תוכלו לקבץ נדבות יפות כדי לקנות מעט אוכל ובגדים". 
מי שלא נטש את העמוד מהר מדי קיבל גם מענה לתעלומה המוזרה שהיתה למעשה חלק ממהלך פרסום מפתיע ויצירתי של משרד הפרסום אדלר חומסקי עבור בית השנטי המשמש כבית זמני (ולעיתים לטוחח ארוך) עבור בני נוער מאז שנת 1984. בהמשך המודעה צורפו גם ההסברים ששופכים אור על מצבם של הילדים שנאלצו להתארח בבית השנטי - כשבכל המקרים מדובר בסיפורים אמיתיים: "בחדר זבל כזה ממש, גרה רוני. רוני עברה במשך שנים מספר משפחות אומנה ולא נמצאה מתאימה לאף אחת. בסוף הגיעה לרחובות נתניה. שם קיבצה נדבות כדי לשרוד את הימים. ביום הילד הבינלאומי הזה, רוני נמצאת אתנו בבית השנטי, מסגרת שמעניקה לה חינוך, הגנה ובית חם".


מהלך הפרסום של אדלר חומסקי שנעשה בשיתוף פעולה עם אתר יד2 הופק לרגל יום הילד הבינלאומי שייערך מחר בתאריך 20.11.2015. ב-20 בנובמבר, 1989 אישרה עצרת האו"ם את אמנת זכויות הילד, מאז בכל שנה בתאריך ה-20 בנובמבר, מציינים בכל העולם את יום הילד הבינלאומי, מדינת ישראל הצטרפה וחתמה על האמנה בשנת 1991. אמנה זו כוללת את הזכויות הבסיסיות של כל ילד בעולם, ללא הבדל דת, גזע, מין, צבע, לאום וכו', זכויות בסיסיות המגיעות לו ולכל ילד אחר, בזכות זה שהוא נולד כאדם בעולם. בישראל קיימים כיום כ-14,000 ילדי רחוב.
בנוסף ובמקביל למודעות המופיעות ביד2, מהלך הפרסום יחוזק ברחבי הרשת הדיגיטלית, בשלטים במקומות אסטרטגיים כמו פחי זבל וספסלים, ברשתות החברתיות ברדיו, ובעיתונות.
עמותת בית השנטי מפעילה 2 בתים - האחד בת"א והשני בדרום הארץ - באמצעותם היא הצליחה לסייע לעשרות אלפי בני נוער אשר רבים מהם הצליחו להשתלב במסלול חיים נורמטיבי ולחזור לספסל הלימודים, לתעסוקה ולגיוס לצבא. מעל 83% מצליחים להגיע לחיים נורמטיביים.  

מריומה, מייסדת בית השנטי: "האומץ לבחור הוא האומץ לחיות את האמת שלך. כולנו נולדים שווים, והבחירות שלנו בחיים הן אלו אשר יקבעו את עתידנו. במשך 32 שנות פעילות בית השנטי טיפלנו בעשרות אלפי בני נוער בסיכון שרובם ננטשו והיו ללא בית חם והועברו התעללות פיזית/מינית/נפשית. זכינו בכך שילדים בחרו בחיים ובכך שבחרו בבית השנטי".
אמיר גיא, מנכ"ל אדלר חומסקי ויו"ר איגוד הפרסום: ״העובדה שהלילה, כמו בכל לילה במשך השנה, יהיו ילדים שישנו בחדרי מדרגות, בתים נטושים, גינות ועל גבי ספסלים ציבוריים היא בלתי נתפשת. עד כדי כך הדבר מזעזע שהמח שלנו חוסם את הידיעה הזו מהתודעה. לכן חיפשנו ומצאנו דרך לפרוץ את המחסום באמצעות מודעות ״להשכרה״ מוכרות באתר יד2. אני מקווה שנצליח לגרום לאנשים להישאר מודעים לבעיה הקשה הזו ולא להדחיקה לפינה חשוכה בתודעה״.  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרסום מתאמץ של תחילת העשור
    סטירין 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחייאת תתקדמו אדלר ותובילו את הענף הזה קדימה
    סגור