שיווק ופרסום

'תנובה' קיצצה בחצי את הפרסום במגזר החרדי: 'בולטון' יורד ב-19% בהיקף

דירוג יפעת למגזר החרדי: אף אחד לא היה חסין בפני 'צוק איתן'. 7 משרדים מה-TOP10 במגזר רשמו ירידה. שטראוס המפרסם המוביל נחתך ב-18%
משה בנימין | 
אברהם בריסק. בולטון פוטנציאל (צילום יח"צ)
דירוג הפרסום במגזר החרדי צנוע בהרבה ממקבילו במגזר הכללי, אך מאופיין כמוהו ויותר בתחרות הפנימית העזה בין משרדי הפרסום. כמו במגזר הכללי גם בשוק החרדי הרגישו את מבצע \'צוק איתן\' שהשפיע על היקפי הפרסום שלו כאשר 7 מתוך 10 משרדי הפרסום המובילים במגזר רשמו צניחה בהיקפי הפרסום - כך על פי נתוני יפעת בקרת פרסום.
לדברי נתי יעקבי, מנכ\"ל יפעת בקרת פרסום, \"צוק איתן ותחושת המיתון גרמו לירידה בהיקפי הפרסום מצד חלק גדול מהמפרסמים הבולטים במגזר. מגמה זו השפיעה על היקפי הפרסום של המשרדים הגדולים אשר העצימה על רקע מלחמת העיתונים היומיים והדילמות סביב הפרסום באינטרנט\".
בשורה התחתונה המסכמת את שנת 2014, המפרסם המוביל במגזר החרדי היא קבוצת שטראוס, המותג המוביל במגזר הוא מחסני חשמל ומשרד הפרסום המוביל הוא בולטון פוטנציאל.
קבוצת \'שטראוס\' המובילה בהוצאה לפרסום במגזר רשמה ירידה של 18% ב-2014 ל-5.23 מיליוני שקלים. יחד איתה בצמרת המפרסמים קבוצת \'אסם\' ו\'אלקטרה מוצרי צריכה\' עם 3.92 ו-3.80 מיליוני שקלים בהתאמה שרשמו עלייה של 45% ו-121% בפרסום, בהתאמה. במקום ה-6 בדירוג חברת \'תנובה\' רשמה ירידה משמעותית של 47% בהיקף הפרסום. ואת רשימת 10 המפרסמים המובילים סגרה \'קופ\"ח כללית\' עם 1.54 מיליון שקלים. יצאו מהטבלה: \'מכבי שירותי בריאות\', \'יפאורה תבורי\' ו\'קופ\"ח מאוחדת\'.
על רקע החלפת הבעלות רושמת גם רשת שופרסל ירידה בהיקפי הפרסום עם השקעה של כ-1.8 מיליון שקלים בלבד, המהווים ירידה של כ-54% לעומת שנת 2013. המותג המוביל של רשת שופרסל הוא יש חסד ולאחריו נמצא המותג \"יש בשכונה - רשת מזון\".
משרדי הפרסום: 7 מתוך עשרת הגדולים רשמו ירידה בהיקפי הפרסום
משרד הפרסום בולטון פוטנציאל בבעלותו של אברהם בריסק ממשיך להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום עם השקעה של כ-17.7 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-19% לעומת שנת 2013, בשל הקטנת תקציבי הפרסום של רשת שופרסל, קבוצת שטראוס ודואר ישראל. המפרסמים הבולטים של בולטון הם חברות המזון ורשתות השיווק, קבוצת שטראוס, קבוצת אסם ורשת שופרסל בהתאמה. עוד מפרסמים בולטים הם מכבי שירותי בריאות, בנק מרכנתיל דיסקונט ותדיראן גרופ.
דירוג משרדי הפרסום בישראל - המגזר החרדי
דירוג משרדי הפרסום בישראל - המגזר החרדי

יצאו מהטבלה - MCCANN GO, דמיון פרסומאים וקלמן V
נכנסו לטבלה - FEEDBACK, BLACK & WHITE ו-פרסום חן
במקום השני בדירוג נמצא משרד פרסום אפיקים בבעלות יגאל רווח עם השקעה של כ-11.4 מיליון שקלים. המשרד רושם ירידה של כ-20% ביחס לשנת 2013 בשל הקטנת תקציבי הפרסום של בזק, אופטיקנה, רשת שופרסל ומי עדן. המפרסמים הבולטים של המשרד בשנת 2014 היו סנו, שירותי בריאות כללית וקבוצת הבנק הבינלאומי.
במקום השלישי ברשימה משרד הפרסום גל אורן BSD שממשיך להחזיק בלקוחות גדולים כמו תנובה, חוגלה קימברלי, קבוצת בנק הפועלים ועוד, אולם, לאור הירידה בהשקעה לפרסום של תנובה, קופ\"ח מאוחדת וישראכרט, המשרד רושם ירידה של כ-19% עם השקעה של כ-10.9 מיליון שקלים.
משרד הפרסום FEEDBACK רושם עלייה מטאורית של כ-142% ונכנס היישר למקום ה-6 ברשימה עם השקעה של כ-4.8 מיליון שקלים בפרסום. המפרסם המוביל של FEEDBACK הוא קבוצת בנק לאומי שהשקיע באמצעות המשרד כ-1.1 מיליון שקלים. מפרסמים בולטים נוספים של FEEDBACK הם יפה נוף פלדהיים שנכנס למקם ה-4 בטבלת המותגים וטמפו. הקמפיינים הבולטים של המשרד ב-2014 היו \"משכנתא מתכננים\" של בנק לאומי, \"מקסוכות - פארק השיאים והחוויות\" של פפסי, ו\"קודם כל מכינה\" של המכללה האקדמית אשקלון.
משרד הפרסום בראשית, אשר בשנה שעברה היה במקום ה-7, יורד מקום אחד, למקום ה-8 בטבלת משרדי הפרסום עם השקעה לפרסום של כ-2.8 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-19% לעומת שנת 2013. משרד הפרסום Black&White נכנס השנה למקום ה-9 בטבלת משרדי הפרסום על השקעה של כ-2.5 מיליון שקלים. המשרד שהיה בחיתוליו בשנת 2013, גייס בשנת 2014 מס\' תקציבים מגזריים גדולים, בהם תקציב עיריית בני ברק, עמותת בית לחם יהודה וקרן השביעית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה