שיווק ופרסום

כשהסקרים לא מחמיאים: 'יש עתיד' תצרף חברת מיתוג לקמפיין הבחירות?

המפלגה שסופגת מכה בסקרים וביקורת על התנהלות ראשיה, נמצאת במו"מ עם חברת 'פירמה'. הבעיה: הזמן הקצר עד לבחירות שמקשה על הליך מיתוג
יתמתג מחדש? יאיר לפיד (צילום: יוסי זמיר) (צילום יוסי זמיר)
בחירות 2015
בחירות 2015

האם חברת מיתוג תצליח לטפל במותג החבוט לכאורה יש עתיד? לאייס נודע כי המפלגה מקיימת מגעים עם חברת המיתוג פירמה שעשויה לטפל במותג \'יש עתיד\' לקראת הבחירות.
\'פירמה - חברה למיתוג\' הוקמה בשנת 2004 על-ידי דורון גולדנברג ואלעד משען. תיק העבודות של החברה כולל מיתוג חברות, ארגונים ומותגים - בהם קינלי, twentyfourseven, בנק לאומי, קופת חולים מאוחדת, לחם ארז, רנואר, קפה קפה ונביעות.
לפני שנתיים זכה יאיר לפיד והמפלגה שהקים לסקסאפיל רב, מה שגם הוביל לזינוק בימים האחרונים מ-10-12 מנדטים בסקרים, ל-19 מנדטים בבחירות עצמן. ואולם, פחות מ-24 חודשים לאחר מכן, והמצב שונה: הסקרים חותכים את המפלגה בחצי ונעים בין 8 ל-11 מנדטים, לפיד זוכה לביקורת קשה על התנהלותו כשר האוצר עד פיטוריו בחודש שעבר, וברקע - משה כחלון צץ עם מפלגתו החדשה כולנו וזוכה לתמיכה, ואילו האיחוד בין בוזי\' הרצוג וציפי ליבני שהזניק את העבודה לרמה של 22-25 מנדטים.
אז מה עושים במצב הזה? לצד מערך תקשורתי שכולל את יועצו האישי של לפיד, יורם באומן מבעלי באומן בר רבנאי וקבוצת פובליסיס ישראל, צוות מ\'באומן בר רבנאי\', וגם דוברים ויועצי תקשורת אחרים, עשוי להשתלב גם משרד המיתוג \'פירמה\'.
ואולם, אין מקרים רבים של חברות מיתוג שעבדו עם מפלגות שהתמודדו בבחירות, וזאת בשל הזמן הקצר שיש לטפל במותג המדובר. בניגוד לארה\"ב, שם הבחירות מתקיימות במועד ידוע והקמפיין לנשיאות למשל אורך כשנתיים, מהרגע בו מסתיימות בחירות האמצע לסנאט, הרי שבישראל הבחירות נקבעות לאחר ההחלטה לפזר את הכנסת, בערך כ-3 חודשים לאחר מכן.
\"3 חודשים הם מעט מאד זמן למתג מפלגה או איש\", אמר גורם בתחום לאייס. \"זה תהליך שאורך חודשים ארוכים, עם קבוצות מיקוד, עבודה גרפית, שינוי לוגו, נראות גרפית, התנהלות של האישיות ועוד. פה פשוט אין את הזמן הזה\".
גולדנברג מ\'פירמה\' אישר לאייס כי מתקיימים מגעים, ואולם אמר כי בשלב זה \"אין חדשות\" וזאת משום שלא נחתם חוזה בין הצדדים. מיש עתיד נמסר כי \"אנוחנו לא חושפים את הספקים שלנו\".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כשאין מה להגיד הולכים על מיתוג מחדש. (ל"ת)
    כלומניק בלי בגרות. 12/2014/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    איפה הצוות המנצח?
    פוליטיקלי קורקט 12/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקמפיין הקודם, היה לו צוות מנצח, יחד עם יורם לוי ויואב צוקר - איפה הם עכשיו? מה יעזור עכשיו פירמה? תחזרו למה שעבד הכי טוב!
    סגור
  • יואב צוקר עובד בלכתוב על עצמו דברים באייס
    מישהו שיודע 12/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנוח
    סגור
  • 3.
    קבלו הצעה בחינם
    אנונימי 12/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    19 מנדטים 0 השפעה
    סגור
  • 2.
    שנה ושמונה חודשים
    ישראלי 12/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר לפיד ומפלגתו ישבו בממשלה תקופה קצרה ובה הם דאגו לחוק השוויון בנטל, הקטנת הממשלה ל18 שרים, ביטול המוסד המיותר של שר ללא תיק שעולה כ"כ הרבה כסף ומעצבן, דאגו לניצולי שואה בתרופות חינם לכל חייהם והגדלת הקצבאות, הורדת מחירי החשמל שתרמו לכיס של כל אחד מאיתנו והזרוע עוד נטויה!!! לפני שאתה מכריז על כישלון במשרד האוצר תבדוק את עצמך!
    סגור
  • 1.
    לפיד חייב להתנתק
    JHH 12/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייב להתנתק מפורום היועצים שהביאו אותו עד לכאן.לולא הם בעוד שנתיים יכל להיות ראש הממשלה. לו חבר לנתניהו מוותר על האגו מתרכז בלהיות מספר 2 ולומד......מהגדולים, כס ראש הממשלה היה נופל בחיקו ללא מאמץ. עכיוש הוא שבוי אצל פורום החווה כמו שרון. חבל.....
    סגור