שיווק ופרסום

הכירו את Smoyz: "בהתחלה ההורים שלי חשבו שאני הולכת לשחק בפייסבוק"

מדור חדש באייס יציג לכם מדי שבוע את "השחקנים החדשים" של תעשיית הפרסום - הסוכנויות העצמאיות והבוטיקים הייחודיים שרוצים לעשות את זה אחרת ומכוונים גבוה. השבוע קפצנו לבקר את סוכנות הניו מדיה SMOYZ
השבוע במדור \"השחקנים החדשים\" שמכיר לכם את השוק הצעיר והבועט שמתפתח במקביל לתעשייה הוותיקה, אנחנו עושים לכם היכרות עם בוטיק הקריאייטיב - סוכנות הניו מדיה SMOYZ .
.
תעודת הזהות של המשרד
סוכנות הניו מדיה שהוקמה לפני 6 שנים מונה כיום 8 אנשים וממוקמת בלופט נאה בקומה ה-6 של בניין עסקים בדרום העיר. לצד הבעלים והמייסדת יעל רנה-אסף נמצאים גם לירון בשן, מנהלת התפעול, עדי אדלסבורג המעצבת, עדי סגל תקציבאית הדיגיטל, מיכל חנן מנהלת הלקוחות של VAVAVOOM, טל דגני המפיקה, עידן וקנין התקציבאי ושרון לבנדה המשמשת גם כן כתקציבאית. על לקוחות הסוכנות נמנים \'חברת החשמל\', \'נוברטיס\', קבוצת \'ידיעות אחרונות\', \'האגיס\', \'קוטקס\', \'קלינקס\', \'קרולינה למקה\', \'הודיס\' ועוד.
מי הבוס
סוכנות הניו מדיה הוקמה בשלהי 2007 על ידי יעל רנה-אסף, שפרשה בגיל 26 מסוכנות המיתוג של ברוך נאה לאחר שנה של עבודה, שהייתה עבורה ההתנסות הראשונה בענף. היא למדה מנהל עסקים במרכז הבין תחומי עם התמחות בשיווק, ונכנסה לעולם הפרסום כשבמקביל הייתה דמות מוכרת בסצינת חיי הלילה בתל אביב. עכברי הלילה הוותיקים יוכלו לזהות אותה כמי שהייתה סלקטורית ויחצנית של ה\'פרדריקה\', ה\'גלינה\', ה\'גוסיפ\' ועוד. לאחר שמשפחתה פונתה מימית, היא העתיקה את מגוריה לאנגליה בה רנה-אסף גדלה עד לגיל 12, אז המשפחה שבה ארצה.
לדבריה \"אצל ברוך (נאה, מ\"ב) נחשפתי, מעבר לקריאייטיב ברנדינג, שהוא מאוד מעניין, לכל מה שקשור לאסטרטגיות פרסום ואסטרטגיית מוצר. ברוך לקח אותי כתקציבאית אבל אצלו זה היה שונה, כי שם תקציבאית עושה הרבה דברים מעבר להגדרת התפקיד הבסיסית, וזה גם לימד אותי הרבה על איך לבנות את SMOYZ. הייתי יושבת בפגישות כתקציבאית ורואה מה קורה במשרדי פרסום, מה קורה עם הלקוח, כיצד מנוהלים הקמפיינים ועוד\".
-למה לקום לעזוב את השוק הממוסד, את המשרד המוביל בארץ ולעבוד לבד?
\"כבר אז ידעתי שתהיה לי סוכנות קריאייטיב בוטיק לניו מדיה, וידעתי גם בדיוק לאן אני רוצה להגיע. 2007 הייתה שנת הפריצה של פייסבוק והייתי שם ממש על ההתחלה, כשזיהיתי את הפוטנציאל של הרשת החברתית. זה קרה מכיוון שהכרתי את פייסבוק בפן העסקי שלו, מבחינת יחסי ציבור לתחום חיי הלילה. ראיתי את הפוטנציאל של איך לגעת בצרכן בדרך הכי אינטימית שיש, כשזה לא בא על חשבון כמות, וזה מה שרציתי לבוטיק הקריאייטיב שלי - להביא מותג למצב שהוא נוגע אינטימית בצרכן שלו\".
-בגיל 26 את צעירה יחסית לגיל שבו פרסומאים יוצאים לעצמאות, ובנוסף את הולכת לשוק שלא ידעו עליו הרבה בזמנו. זה לא מפחיד? לא שואלים אותך בדרך מה את עושה?
\"זה היה מוזר להורים שלי, שחשבו שאני הולכת לשחק בפייסבוק. אבל היה לי המון בטחון ידעתי מה אני רוצה ולאן אני רוצה להגיע וידעתי שכל תחום העיתצוב והפלייר, ומה שנראה כמו מיליון דולר זה המקום שלי, ואם לא מנסים לא יודעים לעולם\".
-היו רגעים של בוא נחזור לאחור ונוותר על זה?
\"יש רגעים שכסוכנות בוטיק אתה לוקח את הלקוחות שלך כאילו אתה חלק מהם. כל לקוח פה אתה לוקח ללב, וזה כמו עוד משפחה, וזה משהו שלפעמים יכול להיות קצת יותר קשה מעוד עבודה טכנית אבל אני בחרתי את זה\".
נקודת המפנה עבור החברה הצעירה, ומה שהזניק אותה בין לילה לתודעה בישראל, ואף להכרה בינלאומית, היה המהלך עבור קלינקס בדצמבר 2011. בזמן שמהלכים שיווקיים של חברות ישראליות בפייסבוק הסתכמו בתחרויות לייקים, SMOYZ וחוגלה קימברלי העלו את הרף ויצאו לסיבוב מוצלח במחוזות ה-RAK: Random acts of kindness.
רנה-אסף לא שוכחת לתת את הקרדיט לערן שיאון, מי שהיה בזמנו מנהל הדיגיטל בחוגלה וכיום בקימברלי קלרק שהגיע אליה עם הרעיון. הביצוע, ההפקה והשיווק נעשה ב-SMOYZ. המהלך שיצא לדרכו בשיאו של החורף זיהה סטטוסים של אנשים חולים ומצוננים בפייסבוק. תוך שעתיים מהעלאת הפוסט גולשים אלו קיבלו לבתיהם ערכת קלינקס מלאה שכללה גם שוקולד וכרבולית בחסות המותג. המהלך זכה לעשרות כתבות מסביב לעולם ואף נבחר למהלך הדיגיטל המצטיין באתר הפרסום Ads of the world.
\"המרכיב שהיה חשוב לנו היה הדרך בה הגענו אליהם\" כך מסבירה רנה-אסף. \"יש קו דק בין מה שנחשב אינטימי לפלישה לפרטיות, ומותג צריך לדעת את זה - עד איפה מותר לו. זה היה קמפיין קטן עם אפס מדיה וזו ללא ספק נקודת המפנה של SMOYZ\".
-איך ההצלחה של מהלך קלינקס שינתה ל-SMOYZ את המסלול?
\"הנסיון המוצלח עם קלינקס הביא אותנו לפיתוח מתודיקה שבה אנחנו עושים מהלך ובאמצעותו נוגעים באופן אינטימי ייחודי במספר מסוים של אנשים, וזה יכול להיות אדם אחד או 50. מהפעילות הזו אנחנו יוצרים נכס שיכול להיות גם סרטון ו/או פרסומת ניו מדיה, ואותו אנחנו מפיצים בכל הנכסים שאנחנו מכירים: רשתות חברתיות, רשתות של אנשים שאנחנו עובדים איתם ועוד\".
במבט לעתיד היא אומרת: \"ב-2014 דברים כאלו כבר יגיעו לטלוויזיה, למותגים כבר יש אומץ לשים את כל התקציב וכל הביצים במהלכים שכאלו שלמעשה יגובו במדיה הקונבנציונאלית\". לדבריה \"באנגליה עושים את זה כבר שנה וחצי ומשוגעים על זה, ובאמריקה אוהבים את זה בגרסה הקיטשית. הצרכן הישראלי לעומת זה הוא קצת יותר מתוחכם, ולכן צריך לזהות בדיוק מי הצרכן שלנו, מי קהל היעד, ואיך ניגע בו וככה נראה גם הקמפיין\".
הדבר השני אותו היא מציינת הוא \"ה-Brand theatre שזה בעצם תאטרון רחוב של מותג, או לדוגמא הקמפיין המפורסם של Add more drama (מהלך של משרד הפרסום הבלגי Duval Guillaume, מ\"ב). לקחת מהלך ולעשות אותו ברחוב מול האנשים בלייב - זה תופס אותך ואתה רוצה להסתכל עליה - זה לא עובר לידך כמו משהו ספאמי\".
במסגרת זו הפיק SMOYZ את מהלך קטלוג נעלי הנשים לרשת ALDO. רעיון שענה על בריף שביקש לקדם את הקטלוג החדש שהרשת ביקשה להפיץ. כמו מהלך קלינקס גם הפעילות של ALDO סוקרה במקומות רבים מסביב לעולם כמו \'יאהו\' ו\'משאבל\' והוסיפה ל-SMOYZ עוד כמה נקודות זכות בשוק.
-איך מביאים לקוח כמו קלינקס לחברה שבקושי מכירים
\"מעולם לא עשיתי פנייה יזומה ללקוח כדי לגייס תקציב. שירה אלצ\'ולר, מנהלת המותג (\"האגדית\" היא מציינת, מ\"ב) בזמנו של קלינקס, וערן שיאון, מנהל הדיגיטל, התקשרו אליי ובאו עם הרעיון. ההצלחה שלנו בביצוע הקמפיין גרמה לכך שהם חזרו אלינו ואז גם נתנו לנו לבוא עם רעיון משלנו. ההצלחה שהייתה מעבר למתוכנן גרמה לכך שבמהלך הבא הם כבר נתנו לנו להביא את הרעיון\".
המהלך הבא: הנסיעה הראשונה שלי
-יש כבר הרגשה של דריכה על יבלות של אחרים של הפרעה לגדולים?
\"כן, וזה לא מפריע לי\"
-יש ריקושטים?
\"לא נכנסת לזה\"
-יש הצעות רכישה?
\"כן, מצד משרדי פרסום וחברות אחרות, והתשובה היא עוד לא כי אנחנו עדיין גדלים, אבל זה יכול לקרות מתישהו\".
-מי הלקוח שהכי מתאים לבוא לעבוד עם SMOYZ?
\"לקוח שמתאים לנו, זה לקוח שרוצה להעביר מסר לצרכנים אבל רוצה באמת שיקשיבו ורצה באמת לגעת בהם, לא לקוח שרוצה לזרוק כסף על מהלך שבסופו יגידו לו שיש לו 7.2 מיליון חשיפות בפייסבוק והוא לא יידע מה לעשות עם זה\".
-איך מתמחרים את מה שאתם עושים, כשאין את מנגנון העמלות הנהוג בענף?
\"העבודה מבוססת על הרעיון, אבל הבסיס שלו יכול לבוא גם ממני וגם מצורך של לקוח. הביצוע וההוצאה לפועל היא לא עניין של \"עוד\" חברת הפקה, אלא מהות העבודה עצמה. הכותרת של הרעיון היא ההתחלה ומשם לוקחים את זה קדימה. המחיר לבסוף מבוסס על היקף העבודה, הרעיונאות, הקריאייטיב, ההפקה וכל שאר הדברים\".
-יש לזה מדד אמפירי?
\"קודם כל שקיפות - זה הדבר שאני מאמינה בו מבחינת התמחור. שעות העבודה, ההפקה והרעיונאות. טיב הרעיון מבוסס על טיב הקבלות האחרונות שלך – לפי תיק העבודות שאתה מציג ללקוח\".
-מה החזון, לאן זה הולך?
\"לקחת את הפרסום החדש, את אותן נגיעות אינטימיות, החוצה מהניו מדיה אל העולם הקונבנציונלי, אפילו לתחנות אוטובוס של ג\'יי סי דקו ולטלוויזיה כמובן וכו\'. בעוד 5 שנים אני רוצה שאת הכל יעשו כך מהניו מדיה לקונבנציונלי. אני לא פוסלת גם חבירה למשרד פרסום גדול אבל כגרע אני נהנית מהצמיחה\".
-יש אסטרטגיית צמיחה?
\"אני יכולה לומר שאין צעד לא מתוכנן, ואין צעד שקרה ב\"אופס\". כמו שידעתי לפני 5 שנים איפה אני רוצה להיות היום, אני גם יודעת איפה אני אהיה בעוד 5 שנים. חשוב לי להישאר חברה יעילה שעובדת עם מספר קטן של אנשים. אנחנו כאילו ארגון ירוק מבחינה אסטרטגית עסקית. אם אני אביא לכאן 20 איש - יהיה להם מה לעשות אבל יש משהו מדויק ונכון במספר האנשים הקטן שעושים כאן את העבודה\".
עד היום את אומרת שפנו אלייך - יש רגע שבו חושפים שיניים ומושכים לקוחות של אחרים?
כן, הרגע הזה הגיע ואפשר להגיד שההתחלה שלו היא בראיון כאן. גולדה מאיר אמרה פעם \"אל תהיה כל כך צנוע, אתה לא כזה טוב\" - אנחנו טובים ועשינו דברים ללקוחות גדולים והגיע הזמן לצאת עם זה קצת החוצה\".
*אתם חושבים שאתם \"שחקנים חדשים\" ומעוניינים להשתתף במדור. פנו אלינו, אנחנו כאן בשביל זה: Moshe@ice.co.il
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    סטודיו חובבני
    תקציב 06/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סטודיו בינוני ומטה.. מייצר חומרים חובבניים בשיטות חובבניות..
    סגור
  • 6.
    אין בידול!
    אריאל 03/2014/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו בכתבות שמופיעות כאן באייס רואים את ההבדל בין אלו שלוקחים סיכון ומנסים לעשות משהו חדש (ואין הרבה כאלו), לבין אלו (כמו בכתבה הזאת) שעושים את מה שעוד אלף משרדים אחרים עושים ולכן לעולם לא באמת יצליחו.
    סגור
  • 5.
    אהבתי...פרשה בגיל 26 (ל"ת)
    מנחם 03/2014/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    התבלבלתי בין DIBOOR ל-THEYSAY
    צ'רלס 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ל-SMOYZ, ל-PELEPE ולעוד 50 'משרדי ניו מדיה' שעושים את אותו הדבר. הברירה הטבעית תחסל גם אותם
    סגור
  • 3.
    סמויזיות מהממות ומוכשרות! (ל"ת)
    יעל 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • גם מיכאל מפרגן (ל"ת)
    לגמרי 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בהצלחה!!!
    אנונימי 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו בטח תגיע חבורה של טוקבקיסטים עלובים שישמיצו, יסבירו למה החברה הזאת לא שווה כלום ולמה הם מיושנים/חובבנים/לא עשו שום דבר (מחק את המיותר). בזמן שכל אותם משועממים משמיצים בעילום שם תשב לה הבחורה הצעירה (שאותה אני לא מכיר) במשרד היפה שלה, עם הלקוחות המוצלחים שלה ועם העובדים שלה ותצחק על כל העולם. ותגובה למר פיהוקי (מגיב 1) - כנראה שלפחות בחוגלה קימברלי מכירים אותם ואם היא מצליחה לשלם משכורות ל-8 אנשים אז כנראה שיש עוד כמה שמכירים אותם. מי מכיר אותך???
    סגור
  • חובבנית
    סטודיו פיהוקי 06/2014/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו בטח תגיע בעלת הסטודיו שהיא בעצמה כתבה את התגובה הזו ותערים עלינו בכך שניגשה לטוקבק בלשון זכר... ותשב לה הבחורה הצעירה והכה מוצלחת במשרד המהמם שלה בזמן שהיא מדביקה , גוזרת ומעתיקה בשביל חוגלה קימברלי...
    סגור
  • "משכורת" ? הצחקת אותי
    אנטון 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    6000 שקל בחודש זה לא משכורת
    סגור
  • אתה עושה 6 ברוטו?? כיף לך...
    מוישה זוכמיר 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה עובדים בשביל 6 ברוטו? אני בסוכנות קקמייקה כזאת ועושה 5. טוב נו העיקר שלפחות אני אומר שאני עובד בפרסום...
    סגור
  • 5000 ש"ח משכורת (ל"ת)
    בובה 03/2014/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מר פיהוקי אתה קקה ופיפי!!1!
    גברת צימוקי 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך אתה מעז לחוות דעה מניסיון על תחום כ"כ נפלא שבו כל פיה קסומה ומוכשרת שאתמול הפליצה קמפיין לנייר טואלט מקימה לעצמה סוכנות קסומה ומוכשרת שבה כל העובדים נהנים משעות עבודה סבירות ושכר נאה ואחר כך בכלל לא נראים כמו העתק קסום של המתחרים הקסומים שלהם!!! תתבייש!1!!!
    סגור
  • 1.
    שיואו איזה מוצלחת את. אפשר חתימה?
    מר פיהוקי 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד סוכנות שרק המקים ואמא שלו מכירים. ומניסיון בעבודה בכאלו- כולן אותו חרא ועם התנהלות חובבנית ביותר.
    סגור
  • תעשה smoyz בגוגל ואז תדבר (ל"ת)
    אנונימי 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חח אתה ממש העמיר פלג של עולם הפרסום (ל"ת)
    חובב 03/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור