שיווק ופרסום

שופרסל חוסכת מיליוני שקלים: המהלך הדרמטי החדש בתקציב הפרסום

לאחר שהמנכ"לים המשותפים של שופרסל, נפרדו לאחר עשרות שנים מגיתם BBDO, מגיעים שני מהלכים משמעותיים שחוסכים מיליוני שקלים בתקציב הפרסום היוקרתי: ריכוז תקציב הפרסום של שופרסל ו-BE בגליקמן שמיר סמסונוב, ורכישת מדיה דרך יוניון בהסדר מסחרי שיוביל להוזלה משמעותית בעלויות. כל הפרטים | בלעדי
יהודה לוינגר |  10
שלומי ויוסי אמיר (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, יחצ)
מסע ההתייעלות של המנכ"לים המשותפים של שופרסל, האחים שלומי ויוסי אמיר, ממשיך, כאשר עד כה בשורת החלטות התייעלה ענקית המזון במיליוני שקלים: מאיחוד המטות ועד קיצוץ בתקציב הפרסום, כאשר שרשרת ההנהלה התייצבה במינויים רבים, כאשר המינוי האחרון לסמנכ"ל הכספים: רו"ח גיל וייס, שותף בפירמת הייעוץ וראיית החשבון הגלובלית דלויט, הנחשב לבכיר מהשורה הראשונה במשק, היה אחד המשמעותיים שבהם.
כזכור, כפי שחשפנו ב-ice, הפסיקו בשופרסל את ההתקשרות רבת השנים עם משרד התקשורת של רני רהב, כמו גם הפסקת ההתקשרות של קרוב ל-30 שנה עם משרד הפרסום גיתם BBDO שיחד עם גליקמן שמיר סמסונוב ניהלו את אחד התקציבים הנחשקים בתעשיית המזון שמוערך בעשרות מיליוני שקלים. עתה אנו חושפים ב-ice את המהלכים המשמעותיים של שופרסל בתקציב הפרסום. 
כפי שכבר דיווחנו, משרד גליקמן שמיר סמסונוב, שרק לאחרונה זכה בתקציב של חברת נגה ורפורמת החשמל, מרכז עתה את כלל הפרסום של שופרסל, וזאת לאחר הפסקת החוזה עם גיתם BBDO. עד אז, תקציב הפרסום הענק של שופרסל, היה מפוצל בין שני משרדי פרסום, שתי רשתות וארבעה פורמטים שונים. כך, התקציב חולק בין משרד הפרסום גיתם וגליקמן שמיר סמסונוב ועמד על כ-60 מיליון שקל (לפי יפעת פלוס דיגיטל ושילוט). גיתם ליווה את שופרסל שנים רבות וטיפל וזכה לכשני שליש מתקציב שופרסל ו-BE ואילו גליקמן שמיר סמסונוב טיפל בכשליש מתקציב שופרסל ועכשיו יטפל בכל התקציב של שופרסל ו-BE.
ובהרחבה: תקציב הפרסום של שופרסל התפצל בשנים האחרונות לפי הפורמטים השונים של הרשת: הפורמט המוביל היה שופרסל דיל,  שבשנת השיא 2014, היה 50% מסך הפרסום של הרשת. אולם המיקוד בו לאורך השנים הלך ופחת. שופרסל השתמשה בכ-20 פרזנטורים שונים, ביניהם ליאת הר-לב, ליאור רז, מרינה מקסימיליאן, רותי רוסו ועוד רבים.
הפורמט השני והצומח היה המותג הפרטי, שזכה לתקציב שנתי של כ-5-6 מיליון שקל בממוצע ובשנת השיא 2016, בה הושקו תמ"ל ותת מותג שופרסל פרימיום, ההשקעה זינקה לכ-15 מיליון שקל. הפורמט השלישי שזינק בפרסום היה המותג האונליין, שבהתחלה תקציבו הממוצע היה כ-6 מיליון שקל, ובשנת השיא 2018 זינק ל- 18 מיליון שקל. בפרסומי שופרסל אונליין הופיעו כ-14 פרזטורים שונים, ביניהם אילן פלד, עופר שכטר, בעז ביסמוט, קורין גדעון ואפילו איתן כבל.
הפורמט הרביעי שזינק היה הפרסום בתחום הפיננסים (אשראי ותווים), עם תקציב שנתי ממוצע של כ- 5 מיליון שקל. הפורמט החמישי היה מועדון הלקוחות "סופרים" שהושקע בו  סכום של כ-20 מיליון שקל, עם הפרזנטור טל פרידמן. 
והפורמט השישי והיה ברשת BE שהושקע בה תקציב של -9 מיליון שקל (לפי נתוני יפעת) בחמש שנים האחרונות, במחירי יפעת מפוקטרים. הפרזנטורית האהודה של BE היא השחקנית אגם רודברג.
 כאמור, אחרי שורת החלטות של האחים אמיר על התייעלות וחיסכון, מגיע תור תקציב הפרסום הענק של שופרסל, אשר היה מפוצל בין שני משרדי פרסום, שתי רשתות וארבעה פורמטים שונים. הייעול יביא לחיסכון של יותר מחמישים אחוז בתקציב הפרסום שנחשב לאחד הגדולים במשק והוא יעמוד לפי הערכות על כשלושים מיליון שקל לפחות. זאת על פי חישוב הפעילות של שופרסל במדד יפעת, מאז הרכישה, שעומדת על כ-2.5 מיליון שקל בכל חודש, ששקולים לכ-30 מיליון שקל שנתי. 
מהלך נוסף של המנכ"לים המשותפים הוא רכישת מדיה בטלוויזיה על ידי יוניון. לפני כן, בהתקשרות עם משרד הפרסום גיתם, שילמה שופרסל עמלה על רכישת המדיה. עתה, לאור ההסכם המסחרי השונה, חוסכת גם ברכישת המדיה שופרסל סכום לא מבוטל, וזאת לאור הרכישה הישירה עם יוניון.
מאז תחילת השנה, עלתה מניית ענקית המזון בכמעט 50%, כאשר הזינוק החל עם השלמת הרכישה על ידי האחים אמיר בפברואר השנה. בחודש מאי האחרון חגגו האחים אמיר הישג משמעותי שמשקף את האפקט שציפו לו במסגרת השינויים, עם חזרתה של שופרסל למדד ת"א 35 בבורסה לאחר שנה וחצי של היעדרות.
משופרסל וגליקמן שמיר סמסונוב לא נמסרה תגובה.

מניית שופרסל מזנקת מאז רכישתה על ידי האחים אמיר. צילום מסך גוגל
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אז תורידו מחירים !!! רק מעלים ומעלים (ל"ת)
    עם ישראל 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    קניתי אבוקדו בשופרסל עלה 9 שח למה? (ל"ת)
    נמאס מיוקר המחיה 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    חסכון בעלות. ירידה באיכות
    גרינגו 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צמד סוחרי הסוסים האלה יורידו את הרשת ביגון שאולה. אנשים שלא יודעים להעריך מיתוג ויחפשו רק לחסוך בכל מדיה לא יובילו את הרשת הזו רחוק מדיי. זו לא חוכמה לחסוך כל הזמן בסוף... האיכות נפגמת
    סגור
  • מה הקשר בין איכות לפרסום?
    לבדני 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף פעם לא הבנתי מדוע יש צורך לצרף ידוען שיגיד לי איפוא לקנות מלח. אני בספק באם מישהוא עבר לקנות בשופרסל בגלל שחקן כזה או אחר. פשוט תוזילו את המחירים ןהשמועה תעבור מיד ולא לשלם אלפי שח לשחקן
    סגור
  • 6.
    לא מבינה את שופרסל
    אני 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני כל הזמן רואה פוסטים של לקוחות קבועים של שופרסל שמבקשים עצות לאיזו רשת לעבור. גם אני עברתי אחרי 15 שנה שקניתי רק שופרסל אונליין.
    סגור
  • 5.
    עד שיסיימו לא יישארו לקוחות
    רועה חשבון 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הורדתי קניות בשופרסל מ3500 ש"ח בחודש ל......56שח בחודש ( חול לחתול)
    סגור
  • 4.
    הצרכנים
    אבי 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל הכבוד על ההתיעלות אבל מתי הצרכנים ירגישו את הורדת המחירים בסופו של דבר תיבחנו רק על זה .
    סגור
  • 3.
    מה!!!!!
    נירו הרומני 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אנשים עדיין קונים ברשת הגנבים הזאת?
    סגור
  • 2.
    יוסי ושלומ אמיר חבל שאתם לא מתפנים לבקשה להיפגש איתכם
    דורי 29/7/24 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יוסי שלומי אמיר חבל שאתם לא מתפנים לבקשה להיפגש איתכם לנושא שבראש סדר העדיפות לשופרסל
    סגור
  • 1.
    אלופים! נוגעים ישר בנקודות הרקובות במערכת נגמרו הקומבינ (ל"ת)
    אחד שיודע 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור