תיירות

המשבר בענף התיירות: אובדן הכנסות של כ-7 מיליארד שקל

כ-40,000 משפחות מסתמכות על הכנסות מענף התיירות הנכנסת, שמאז ה-7 באוקטובר עומד על 0 שקל. לשכת התיירות הנכנסת שיגרה מכתב חריף ללשכת התעסוקה שממליצה לעובדי ענף התיירות הנכנסת לוותר על המקצוע. יוסי פתאל: "אנו רואים פעולה זו מצדכם בחומרה רבה, יש למנוע נזק נוסף לתשתית האנושית של הענף"

מערכת ice | 
יוסי פתאל (צילום יחצ, לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל)
תחום התיירות הנכנסת הוא מבין הנפגעים הראשיים ממצב המלחמה, בדומה לעסקים הנמצאים בקו האש הראשון. מזה זמן רב שלשכת התיירות הנכנסת דופקת על שערי משרד האוצר בבקשה ודרישה לפעולה תקציבית על מנת למנוע את קריסת ענף התיירות הנכנסת לישראל.
לצד היעדרה של תכנית להקצאת תקציב מינימלי להישרדותה של התיירות הנכנסת לישראל, גילו בלשכת התיירות הנכנסת כי לשכת התעסוקה קוראת לעובדי הענף לעזוב את המקצוע. לאור זאת, שיגרה לשכת התיירות הנכנסת מכתב המסביר את ההשפעה השלילית שיש לכך על הענף השישי בגודלו מבין כלל ענפי היצוא של ישראל.
 
התיירות מייצרת כ-10% ממקומות העבודה במשק, והערכת הנזק של התיירות הנכנסת בשנת 2024 עומדת על אובדן הכנסות של כ-7 מיליארד שקלים למדינה. נכון לרגע זה טרם התקבלה תשובה מלשכת התעסוקה על הנושא הדחוף.  "לאחרונה קיבלנו פניות ממספר חברי לשכה לפיהן רשות התעסוקה מציעה לעובדים בתיירות הנכנסת לעזוב את הענף ולשקול עבודה בתחומים אחרים", סיפר יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת.
"אנו רואים פעולה זו מצדכם בחומרה רבה שיש בה פוטנציאל לגרום נזק נוסף על זה שגורם המשבר שבו אנחנו נמצאים. המשאב האנושי בתחום התיירות הנכנסת מהווה את קומת היסוד לענף. העובדים בתחום הם מומחיפם שהכשרתם אורכת מספר שנים, הם בעלי ידע רב במדינות המקור לתיירות הנכנסת ויש לעשות כל אשר ניתן לשמר אותם. הממשלה שותפה לעמדתנו כפי שהיא באה לידי ביטוי בהחלטת ממשלה ייעודית המכירה בחשיבות זו – אנו מבקשים מלשכת התעסוקה לפעול למניעת נזק נוסף לתשתית האנושית של ענף התיירות הנכנסת לישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה