עסקי ספורט

האירוע המרגש של יום השואה: הסיפור שהתגלה שנים רבות לאחר התופת

בערב יום הזיכרון יתקיימו במוזיאון הספורט היהודי העולמי הרצאה ושיח מרתק עם העיתונאי וחוקר הספורט היהודי עדי רובינשטיין במסגרת "זיכרון במוזיאון". ההרצאה תעסוק בספורטאים היהודים של צרפת. האירוע פתוח לקהל ומותנה בהרשמה מראש
מערכת ice | 
יום השואה (צילום shutterstock)
בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיימו במוזיאון הספורט היהודי העולמי הרצאה ושיח מרתק עם העיתונאי וחוקר הספורט היהודי עדי רובינשטיין במסגרת "זיכרון במוזיאון". יונג פרץ, אלפרד נקש ורבים אחרים היו גיבורי ספורט שכבשו את מולדתם ואחר כך את אירופה כולה, אבל סיפורם לא סופר והתגלה רק שנים אחרי.

ההרצאה תעסוק בספורטאים היהודים של צרפת שהיו למתאגרפים הגדולים ביותר, לשחיינים ואפילו לנהגי מרוצים, אבל עלייתו לשלטון של הצורר הנאצי אדולף היטלר לשלטון גדעה את מסלול חייהם, והפכה אותם לשורדים בעל כורחם. ההרצאה תתקיים בערב יום השואה ה-5 במאי בשעה 20:00 במוזיאון הספורט היהודי בכפר המכביה. האירוע פתוח לקהל הרחב ומותנה בהרשמה מראש. 
 
השואה, שהחלה עם עליית הנאצים לשלטון בגרמניה בתחילת 1933, ובמהלך מלחמת העולם השנייה - והסתיימה עם כניעת גרמניה הנאצית במאי 1945, נחשבת לרצח העם הגדול ביותר אי פעם בהיסטוריה האנושית. פשעים אלו בוצעו על ידי גרמניה הנאצית בהנהגתו של אדולף היטלר, ותומכיהם - כשתכליתם הסופית הייתה השמדתם השיטתית של כל בני העם היהודי. מספר הקורבנות היהודים בשואה וכתוצאה ישירה ממנה נאמד בכ-6 מיליון בני אדם.

ויקטור פרץ (צילום: יח"צ)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה