ויראלי

קובי פרץ מגיב על התקרית בבסיס, ממנו גורש בקריאות "עוף מפה"

קובי פרץ מגיב לאירוע החריג בבסיס הצבאי בצפון, במהלכו גורש מהמקום, אליו הגיע בכדי להופיע מול חיילי צה"ל, תוך קריאות "עוף מפה, נכנסת בלי אישור". "כדאי שהצבא, במקום להתנפל על זמר שרק בא לעשות שמח, ישקיע את המאמצים בהחזרת ההרתעה בצפון והתושבים לבתיהם" אמר פרץ
רוני שיינר |  7
קובי פרץ (צילום רונן אקרמן)
הזמר קובי פרץ ההגיע אמש לבסיס צבאי בצפון הארץ כדי להופיע מול החיילים שבמקום. לאחר שכבר החל את ההופעה, כובתה מערכת ההגברה והחיילים נדרשו לעזוב את האולם. פרץ גורש מהמקום תוך קריאות "נכנסת בלי אישור, עוף מפה". 
לאחר תגובת דובר צה"ל, בה נטען כי ההופעה לא אושרה בצירים המקובלים בהתאם לפקודות והמדיניות בצה"ל, פרסם פרץ את גרסתו ושיתף בתחושות הקשות מהתקרית:     
"אני כותב עם דמעות בעיניים. במשך חמישה חודשים, מיד עם פרוץ המלחמה, קיבלתי על עצמי להופיע בהתנדבות מול חיילי צה"ל ולתרום לחיזוק רוח חיילנו היקרים. קיימתי עשרות הופעות, אולי יותר מכל זמר אחר בארץ, וקידשתי שם השם ברבים בחלוקת תפילין לחיילים מכספים ותרומות שגייסתי למען מטרה זו מיהודים בארץ ובעולם. אני נותן את הלב והנשמה כדי לשמח את מי שעומדים על משמר ארצנו". 
פרץ המשיך: "לצערי, הערב חוויתי בזיון כזה שאני לא יודע את נפשי מרוב צער ועוגמת נפש. למרות שאני חולה, נסעתי שלוש שעות עד למחנה ירדן שנמצא על גבול לבנון, כשבדרך תפס אותנו מטח טילים מטורף. ממשיך עוד צפונה למרות האיומים והחשש הבטחוני בנסיעה עד לבסיס להופעה שהוזמנה על ידי צה"ל ושנקבעה מראש לפני למעלה משבוע.
"לתדהמתי, כשאני על הבמה, מולי עשרות חיילים שרק מחכים שאתן להם רגעים של שמחה, לפתע פתאום מישהו כיבה את החשמל ואמר לי "עוף מפה, אין לך אישור להופיע כאן". הייתי בהלם, לא הבנתי מה קרה, אז אמרו לי "לא רוצים אותך פה כי אתה שר 'יישרף לכם הכפר'. ניסיתי למחות, להגיד אתם אלו שהזמנתם אותי, נסעתי שעות בדרכים במיוחד, זה בכלל בהתנדבות, למה אתם פוגעים בי ובחיילים ככה בבושת פנים". 
"החיילים ניסו גם הם למחות נגד אותו מפקד אך אמרו לי 'זו הוראה מלמעלה, אין לך אישור ותצא מכאן'. שכח רק אותו מפקד חצוף וחוצפן שהצבא הוא זה שהזמין אותי כבר ואני בטח לא מגיע לאף בסיס לעולם על דעת עצמי. כעת אני בדרכי הביתה, בליבי צער כבד ואני שואל את עצמי 'למה'? על זה שאני שר שעזה וכל המחבלים ימח שמם ימחו מעל האדמה? שאני מאחל למחות את זכר עמלק? על זה אני לא בסדר? תגידו, השתגענו? ככה צה"ל רוצה לנצח? זו רוח הלחימה? מה מורשת הקרב שלנו, לרחם על גדולי האכזרים ולהתפלל לשלום ועלה של זית?". 
"דבר נוסף", הוסיף: הייתי עכשיו בקריית שמונה. עיר נטושה כבר חמישה חודשים. כמוה כל יישובי הגדר שכל הבתים היו תחת חושך מוחלט וללא סימני חיים. לראות את העלטה הזו בחבל ארץ יפהפה זה הדבר שהיה לי קשה יותר מכל צעקה של 'מפקד'. כדאי שהצבא, במקום להתנפל על זמר שרק בא לעשות שמח, ישקיע את המאמצים בהחזרת ההרתעה בצפון והתושבים לבתיהם. קצת כבוד לאומי לא הזיק לאף אומה. עם ישראל חי".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לא לכבודו של צה"ל
    גליה 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו, מה לעדות לא לכולם יש בינה להבין למה השיר שישרף לכם הכפר זה לא משהו שצריך לייצג את הצבא. רק לחמומי מוח ובן גבירים זה נשמע סביר. מזל שלא כל האומנים הם זמרים מהסוג הזה. ממש בזוי! לא לכבוד של צה"ל.
    סגור
  • 5.
    צבא 10 מפקדים דמוקולו (ל"ת)
    אלי 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • בכיינים
    ציון 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צבא 10 ביביסטים עארסים!
    סגור
  • 4.
    אחר כך זה משמש נגדנו בהאג
    כל הכבוד למפקד 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המפקד צודק, אין לזה מקום. אחר כך מסריטים את זה בהאג וכל העולם נגדנו...
    סגור
  • 3.
    אנשים קטנים מטילים צל ענק
    אחד העם 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קובי יקר. זה לא הצבא שכיבה לך את המיקרופונים אלא אדם אחד מפקד קטן שפועל ברוח גנץ הרצי הלוי ושאר החונטה המנותקת. כל העם ובטח שכל החיילים הלוחמים לא חושב או מרגיש כמוהם. אל תיפול רוחך תמשיך בעשיית הטוב. לא ירחק היום ונעיף את כל אוכלי החינם האלה.
    סגור
  • 2.
    קובי פרץ לא שילם מסים
    מנחם 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לו קציני צהל האדומים,היו תקיפים כל כך כלפי העזתים כפי שהם תקיפים כלפי קובי פרץ והיהדות ,בטוח ששואת אוסלו לא היתה מתקיימת.
    סגור
  • 1.
    אם קציני צהל (ל"ת)
    מנחם 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור