מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

אפל מכה את התחזיות

ענקית הטכנולוגיה שוב תפסה את הפוקוס, כשהתוצאות הפיננסיות שהציגה עלו על תחזיות האנליסטים. החברה הכריזה על תוכנית לרכישת מניות בהיקף של כ-110 מיליארד דולר
בשיתוף הפניקס | 
אפל בעליה (צילום pexels ice edit)
לאחר שבוע תנודתי, מדדי המניות בוול סטריט סיימו את השבוע האחרון עם ביצועים חיוביים, בעקבות עליות חזקות שנרשמו ביום שישי בתגובה לדו"ח התעסוקה שהפתיע כלפי מטה. מדד הS&P500- עלה במהלך השבוע החולף ב-0.5%, נאסד"ק ב-1.4% והדאו ג'ונס ב-1.1%. עונת הדו"חות המשיכה לתמוך בסנטימנט החיובי בשווקים, לאחר שחברת אפל הכתה את התחזיות ואף הכריזה על תוכנית לרכישת מניות בהיקף הגבוה ביותר אי פעם של כ-110 מיליארד דולר .(BuyBack) בשוק האג"ח, במהלך השבוע החולף רשמו התשואות ירידה לכל אורך העקום, דבר שתמך גם כן בשוק המניות כאשר התשואה ל-10 שנים ירדה ב-17 נ"ב לרמה של 4.50% והתשואה לשנתיים ירדה בכ-15 נ"ב לרמה של 4.81%.
<
בהחלטת הריבית שהתקיימה בשבוע שעבר, ריבית הפד נותרה ללא שינוי ברמה של 5.50%-5.25%, ובהתאם לציפיות. בניגוד להודעות הריבית הקודמות, בהודעה זו צוין כי "בחודשים האחרונים לא נרשמה התקדמות לעבר יעד יציבות המחירים של 2%". משפט זה מרמז על כך שהפחתות הריבית כמובן נדחו ביחס לתחזית האחרונה של הפד  לא משהו שהפתיע את השוק, שכבר הבין זאת עוד לפני החלטת הריבית. כמו כן, בפד הודיעו כי החל מחודש יוני קצב ה-QT (צמצום כמותי) יאט מ-60 מיליארד דולר ל-25 מיליארד דולר.
 
במסיבת העיתונאים, אמר יו"ר הפד, ג'רום פאוול, שהעלאת ריבית כנראה לא על השולחן, ואילו הפחתת ריבית צפויה לצאת לפועל מהר יותר ב-2 תרחישים:
 
1. חולשה משמעותית בשוק העבודה.
2. האינפלציה תעשה את דרכה ליעד (גם אם הכלכלה תישאר חזקה). 
 
אם כבר חולשה בשוק העבודה, הרי שדו"ח התעסוקה שפורסם ביום שישי החזיר לשולחן את תרחיש "הנחיתה הרכה", כאשר תוספת המשרות הסתכמה ב-175 אלף (צפי 240 אלף) לאחר נתונים חזקים מתחילת השנה – אך נזכיר כי נתון בודד אינו מצביע על מגמה. שיעור האבטלה עלה מעט מ-3.8% ל-3.9%, וקצב הגידול השנתי של השכר האט מ-4.1% ל-3.9%.

לגבי האפשרות השנייה, כל עוד הפעילות הכלכלית ושוק העבודה יישארו חזקים, פחות סביר שהאינפלציה תרד לכיוון היעד – אך גם כאן, יכול להיות שהכלכלה האמריקנית מתחילה להתקרר. מיד לאחר דו"ח התעסוקה, פורסם מדד מנהלי הרכש בענפי השירותים (ISM) לחודש אפריל, שהצביע על התכווצות בפעילות לראשונה מאז דצמבר 2022: עם ירידה מ-51.4 נק' ל-49.4 נק' (מתחת ל-50 נק' – רמה המצביעה על התכווצות בפעילות, ולהפך).


מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום רמי זרנגר, באדיבות הפניקס)

מוקדם יותר באותו השבוע, מדדי מנהלי הרכש בתעשייה הצביע גם הוא על התכווצות, עם ירידה מ-50.3 נק' ל-49.2 נק'. בעוד שרכיבי הפעילות הכלכלית הם אלה שדחפו את מדדי מנהלי הרכש כלפי מטה, רכיבי המחירים רשמו עליות מהירות, דבר שמאותת בינתיים על המשך לחצי המחירים הגבוהים.
 
השורה התחתונה היא שבפד מכוונים להפחתת ריבית, אך ימשיכו להמתין בינתיים להתקררות האינפלציה ושוק העבודה. הבעיה: ככל וימשיכו להמתין, כך הם צפויים לפספס את הרכבת והכלכלה עשויה לגלוש להאטה מהירה יותר. בשווקים עברו לתמחר כמעט 2 הפחתות ריבית עד סוף השנה, כשהראשונה צפויה לצאת לפועל בספטמבר (בהסתברות של כ-88%).

*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.

למעבר למתחם המלא לחצו כאן

האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 05.05.2024.

(בשיתוף הפניקס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה