מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

נתוני וול סטריט לחודש אפריל

סיכום המסחר בחודש אפריל בבורסה בניו יורק, ולקראת החלטת הריבית של הפד – מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס, עם הניתוח וההסברים
בשיתוף הפניקס | 
וול סטריט (צילום shutterstock)

שלושת השבועות הראשונים של חודש אפריל נראו כמו תחילתו של תיקון בוול סטריט – בין היתר על רקע העלייה במתיחות הגיאופוליטית, אינפלציה עקשנית, פתיחה מאכזבת לעונת הדו"חות והתבטאויות של חברי הפד כי הסיכוי להורדת ריבית בקרוב רק הולך ויורד. לבסוף, הגיע תורן של ענקיות הטכנולוגיה (למעט META) שהצילו את המצב עם דו"חות חזקים והובילו את השווקים לעליות במהלך השבוע האחרון. עד כה, עונת הדו"חות מסתמנת כחזקה, כאשר רוב החברות דיווחו על תוצאות חיוביות מעל התחזיות.

עונת הדו"חות נכנסת לעוד שבוע מעניין עם פרסום התוצאות של אפל, אמזון, AMD ו-SMCI, אך המשקיעים בוול סטריט צפויים להתמקד גם בהחלטת הריבית של הפד שתתקיים מחר, ויומיים לאחר מכן בדו"ח התעסוקה לחודש אפריל (NFP). נתונים נוספים שצפויים להתפרסם השבוע – סקר המשרות הפנויות(JOLTS)  ומדדי מנהלי הרכש בתעשייה ובשירותים (ISM).
 

בגזרת נתוני המאקרו שפורסמו במהלך השבוע האחרון בארה"ב, הכותרות שכיכבו במדיה הכלכלית נגעו לנתוני הצמיחה שהפתיעו כלפי מטה, במקביל למדד המחירים המועדף על הפד (PCE) שהפתיע כלפי מעלה. עם זאת, במבט על פירוט נתוני הצמיחה מתגלה תמונה חיובית יותר, עם ביקוש מקומי שנותר חזק. ברמת הכותרת, הכלכלה האמריקנית צמחה ב-1.6% בעוד הצפי היה ל-2.5%, אולם רכיב המלאים והיצוא נטו גרעו יחד כ-1.2 נ"א מהצמיחה הרבעונית, מה שמוביל אותנו לנתון המכירות הסופיות לשוק המקומי שעלה ב-2.8% והצביע על ביקוש מקומי חזק גם ברבעון הראשון של השנה. מדד המחירים לצרכן המועדף על הפד(PCE Core)  עלה במרץ ב-0.3% והקצב השנתי נותר ללא שינוי ברמה של 2.8%, בעוד הצפי היה לירידה קלה ל-2.7%.


מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום רמי זרנגר, באדיבות הפניקס)
לקראת החלטת הריבית בפד שתתקיים כאמור מחר, נזכיר כי ממש בסוף שנת 2023 היה נדמה שהאינפלציה מתקררת ועושה את דרכה ליעד – דבר שהוביל את הפד להחליף תקליט(Pivot)  אחרי קמפיין ארוך של "Higher for longer" ולאותת על 3 הפחתות ריבית במהלך 2024, איתות שנמשך גם בהחלטת הריבית האחרונה בחודש מרץ. עם זאת, נתוני הפעילות הכלכלית ולחצי המחירים שהולכים ועולים מתחילת השנה מציבים את הפד שוב בצומת דרכים, ונראה שאין הרבה ברירה לחשב מסלול מחדש– Pivot  לכיוון השני בחזרה? בנוסף, בשווקים צפויים להתמקד בצמצום תהליך ה-QT (צמצום כמותי).
בישראל, זה היה עד כה שבוע ללא נתונים כלכליים, אך אי אפשר להתעלם מהתנודתיות הגבוהה של השקל שנסחר לאורך השבוע האחרון סביב ה-3.8 שקלים לדולר. אמש השקל התחזק בכ-1.4% לרמה של כ-3.76 שקלים לדולר, על רקע האופטימיות סביב עסקה לשחרור חטופים.
*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.
למעבר למתחם המלא לחצו כאן
האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 30.04.2024.
(בשיתוף הפניקס)
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה