תקשורת ומדיה

אחרי העזיבה הדרמטית: זה המחליף שייכנס לתפקיד המנכ"ל בחדשות 13

לאחר העזיבה הדרמטית של מנכ"ל חדשות 13 וברקע תוכנית הקיצוצים שהחלה החברה לפני כשבועיים, דירקטוריון החברה צפוי להודיע על מינוי זמני לתפקיד 
שירה יום טוב |  6
חדשות 13 (צילום מסך רשת 13)
אחרי העזיבה הדרמטית של מנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק, מסעות החיפוש שככל הנראה החלו כבר קודם ההודעה הרשמית, נמשכות ובדירקטוריון הוחלט על מינוי מחליף זמני. מנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק הודיע להנהלת החברה על עזיבתו את התפקיד, אליו נכנס לפני פחות משנה, וזאת ברקע תוכנית הקיצוצים שמובילה החברה בשבועיים האחרונים אחרי שנה של ירידה חדה ברייטינג.
בזמן שבדירקטוריון מנסים בימים אלה לדאוג למינוי חדש לתפקיד המנכ"ל וצפויים להיתקל בלא מעט קשיים, את התפקיד יימלא בינתיים יו"ר הדירקטוריון של החברה אייל דה פאו, עד שיימצא מחליף קבוע לצלקובניק. ההחלטה התקבלה לפי חוק הרשות השנייה, לפיו עם עזיבה של מנכ"ל טרם סיום כהונתו ימונה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון המכהן. במקביל לכך, ליאור לנדברג סמנכ"ל חדשות 13 ממשיך בתפקידו ומנהל את התוכן.
נזכיר כי צלקבוניק נכנס לתפקיד לפני מספר חודשים, אחרי התפטרותו של המנכ"ל הקודם אבירם אלעד. כניסתו לתפקיד היתה כבר ברקע מגמת ירידה ברייטינג של הערוץ ופער שהלך וגדל בין נתוני חדשות 12 לנתוני חדשות 13. מינויו של צלקובניק לפני שנה היה נראה כמו צעד מבטיח לחדשות 13, אחרי שהמנכ"ל הצעיר במשך עשור הוביל את רדיו 103FM, לנתוני האזנה חזקים ובולטות משמעותית בזירת תחנות האקטואליה. התקווה היתה שאותו תהליך שהצליח ליישם ברדיו המסחרי יראה את אותותיו בחדשות 13 ובערוץ, אך נתוני הערוץ נותרו במגמת ירידה, ולאחרונה הוכרז מודל קיצוצים שגרר מחלוקות רבות בין העיתונאים הבכירים למנכ"ל.
המלחמה הלכה והחריפה את מצב הצפיות בערוץ בזמן שרוב לוח השידורים נתון בידי החדשות, כך שלאחרונה תוכנית הקיצוצים הגיעה כבר במצב רתיחה של שהטח, עם עזיבות  לצד זאת, רשמה חדשות 13 בשבועות האחרונים איבוד טאלנטים משמעותי כאשר שרון גל הודיע על הישארותו בעכשיו 14 למרות ניסיונות של חדשות 13 למשוך אותו בחזרה לערוץ, וכמו כן בשבוע שעבר הודיע צבי יחזקאלי על פרישתן מהערוץ לטובת i24News בעברית, ולפני חודש עזב אמנון לוי את הערוץ. נראה כי מאחורי הקלעים רף התסכול הלך וגדל, ואיתו הפערים בין המנכ"ל החדש לטאלנטים הוותיקים, עד למצב של יכולת מוגבלת לעבודה משותפת.   
 
כך, ברקע מחלוקות בין הדרג העיתונאי לניהולי בחברה, ביקש צלקובניק לסיים את תפקידו מיוזמתו, ונכון לעכשיו עדיין אין מחליף על הפרק. מצבה הלא פשוט של החברה, חילופי המנכ"לים ותוכנית הקיצוצים שהחברה כפופה אליה כעת עלולים להקשות על מינוי המנכ"ל הבא, וכבר דווח על סירוב מצד מועמד לתפקיד.  כאמור, עד שזה יקרה, ייקח לידיו את המושכות יו"ר הדירקטוריון אייל דה פאו, שמונה לתפקיד היו"ר לפני כשנתיים ומלווה את החברה בתקופה הזו שכללה את חילופי המנכ"לים וירידות הרייטינג.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תגססו לאט לאט, יחד עם רביב דרוקר..ותעופו לנו מהחיים (ל"ת)
    גלית 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    בגלל שמאלנות מטורללת
    ארז 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שיתעוררו או שיסגרו
    סגור
  • 4.
    שיעופו לקיבינימט
    זבל 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לסגור את ערוצי אלג'זירה
    סגור
  • 3.
    בגלל רביב דרוקר
    אריק 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אפשר למנות את רביב דרוקר גם כך בפועל הוא מנהל את הערוץ
    סגור
  • 2.
    אלק טאלנטים ותיקים- כתבים כולם חד צדדים תומכי אג׳נדה ול (ל"ת)
    בדיחה 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    הכל במימון איראן הנחמאס (ל"ת)
    מנ 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור