בארץ

סערת סמוטריץ' ונתניהו: "הוא מחזיק את מעמד הביניים בן ערובה"

לאחר שדווח כי סמוטריץ' הציב אולטימטום בפני נתניהו ואמר כי יטפל ביוקר המחייה לאחר הכניסה לרפיח, בכירים במערכת הפוליטית מיהרו למתוח ביקורת חריפה נגד שר האוצר. יאיר לפיד: "סמוטריץ' מחזיק את מעמד הביניים בן ערובה". סמוטריץ': "פשוט פייק. לא היה ולא נברא"

מערכת ice | 
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שמוקדם יותר היום (שלישי) הציב בצלאל סמוטריץ' אולטימטום בפני רה"מ נתניהו ואמר כי רק לאחר הכניסה לרפיח הוא יטפל במחירי הדלק, רבים במערכת הפוליטית מיהרו למתוח ביקורת חריפה על שר האוצר.
התבטאותו מעוררת הסערה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התפרסמה על ידי אתר החדשות ynet, על רקע רצונו של רה"מ נתניהו מסמוטריץ' לבצע פגישה מיוחדת הנוגעת בטיפול הנושאים הכלכליים, בין היתר במחירי הדלק שעלו לאחרונה. בעקבות כך, אתר החדשות דיווח כי סמוטריץ' ענה לראש הממשלה: "קודם צריך להיכנס לרפיח, ואז נטפל במחירי הדלק". 
 
מי שמיהר לגנות את דבריו של סמוטריץ' ולהביע ביקורת חריפה על התנהלותו כשר אוצר, הוא יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד" וראש האופוזיציה.  "סמוטריץ' מחזיק את מעמד הביניים בן ערובה לטירוף המשיחי שלו. המחירים עולים ועולים, אנשים מתרסקים, אותו זה לא מעניין. הוא והחברים שלו ממשיכים לקבל את הכסף שלהם. על חשבוננו", כך כתב לפיד ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). 
חה"כ ולדימיר בליאק תקף את שר האוצר בוועדת הכספים ואמר: "שר הכלכלה ממשיך לבלות בכנסים בחו"ל, שר האוצר מספק עוד אמירה הזויה ומתנה את הטיפול ביוקר המחיה 'בכניסה לרפיח' - והציבור ממשיך לקרוס תחת נטל העלאת מחירים". 
מלבד הביקורת החריפה שהובאה על ידי בכירים במערכת הפוליטית, אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב תקף אף הוא את שר האוצר וציין כי בשנים האחרונות מתקיימת מגמת עלייה ביוקר המחיה אשר מהווה עול כלכלי על קבוצות חלשות באוכלוסייה הישראלית. 
"בשנים האחרונות ובפרט מאז ה-7 באוקטובר אנחנו בפתחון לב מבחינים כי מתרחשת מתחת לפני השטח קטסטרופה של ממש בעולמות הרווחה ובנושא העוני בישראל, יוקר המחיה ההולך וגדל, ואיתו העול הכלכלי על אוכלוסייה שגם ככה נמצאת על סף קריסה - הוא משבר שיש לטפל בו בהקדם ללא דיחוי וללא קשר למבצע צבאי כזה או אחר. הייתכן שמישהו במדינה הזו מתנה את הטיפול באזרחי ישראל ובעיקר בעניים שבהם בטיפול במשהו אחר חשוב ככל שיהיה ?". 
בעקבות הפרסום של אתר  ynet כתב סמוטריץ' ברשת החברתית X: "פשוט פייק. לא היה ולא נברא. מעולם לא סירבתי להיפגש עם רוה״מ בנושא יוקר המחיה, אני פועל לבלום את תופעת עליית המחירים שפוגעת בכולנו ומקדם מהלכים לתיקון כשלי שוק של שנים באמצעות הרפורמה שהעברנו של 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל' והוועדה שהקמתי לפירוק הריכוזיות בשוק המזון ובמהלכים נוספים". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה