דיגיטל וטק

אפל מצטרפת אל מרוץ החימוש: תודיע על שבב בינה מלאכותית חדש?

ענקית הטכנולוגיה צפויה להכריז על דגם חדש בסדרת האייפד, גורמים מעריכים כי תנצל את ההזדמנות על מנת לחשוף פיתוח חדש בתחום ה-AI. בעבר משקיעים התלוננו על חוסר השקעה מספק בזירה לעומת המתחרות
מערכת ice | 
אפל (צילום shutterstock)
אפל מפתחת שבבי בינה מלאכותית עבור מרכזי מידע, כך דווח אתמול (שני) בוול סטירט ג'ורנל. התפתחות זו צפויה להכניס את אפל אל "מרוץ החימוש" של הבינה המלאכותית שמנהלות חברות הטכנולוגיה בשנים האחרונות. על-פי מומחים בתחום, ייתכן כי היתרון בזירה ה-AI של מיקרוסופט על אפל הוא זה שגרם לה לעקוף את אפל ולהפוך לחברה הרווחית ביותר. 
על-פי הדיווחים, אפל עובדת באופן צמוד עם חברת ייצור השבבים Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. לא ברור לאלו תוצאות, אם בכלל, הגיעה החברה בינתיים. בעבר משקיעים התלוננו רבות על הכניסה המאוחרת של אפל לתחום הבינה המלאכותית, בניגוד לענקיות טכנולוגיה אחרות כמו מיקרוסופט ואלפבית, חברת האם של גוגל. 
 
למרות זאת, בניגוד לחברות טכנולוגיה אחרות שפועלות בזירת הבינה המלאכותית, לאפל יתרון משמעותי בייצור שבבים. החברה החלה לייצר שבבים ייעודיים עבור מכשיריה כבר משנת 2010, על-פי הדיווחים, החברה החלה להכניס אפשרויות לטכנולוגיית AI לשבבים שבפיתוחה כבר משנת 2017. בשנת 2020 הודיעה אפל כי בכוונתה להחליף את השבבים של חברת אינטל במכשיריה בשבבים מסדרת M בייצור אפל. גורמים שונים משארים כי ייתכן ושבבים אלו מסוגלים ליכולות מסוימות בתחום הבינה המלאכותית.
היום אפל צפויה להודיע על מכשיר אייפד חדש. יש המשערים כי החברה תנצל את ההזדמנות ותודיע גם על שבב חדש בסדרת שבבי M. טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר בפגישה בעקבות דוח ההכנסות הרבעוני של החברה כי הוא מאמין בכוח של בינה מלאכותית ובהבטחות שהטכנולוגיה הזאת מציעה. וכן מסר כי לדעתו יש לאפל ייתרונות מעל פני חברות אחרות בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה