תרבות ופנאי

עברי לידר ישיא משואה: מי עוד יזכה לכבוד בטקס העצמאות החריג?

מירי רגב בחרה בלוחם הלח"י עזרא יכין, באיריס חיים, אמו של יותם ז"ל, ובאמנים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל להשיא יחד משואה בטקס יום העצמאות השנה
מערכת ice |  2
עברי לידר (צילום מוטי קמחי)
לאחר שפורסמו מספר שמות שנבחרו להשיא את המשואות, לפני זמן קצר (שני) פורסמה קבוצה נוספת שתשיא משואה יחד בטקס המיוחד, שבו לא תתקיים הדלקה ביחידים, אלא בקבוצות, לאור ריבוי האנשים שלהם מגיע הכבוד, בעקבות המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר.
מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-76 למדינת ישראל בחרה בלוחם הלח"י עזרא יכין, באיריס חיים, אמו של יותם ז"ל, ובאמנים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל להשיא יחד, כנציגים של הרבים שפעלו לחיזוק הרוח הישראלית, את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות תשפ"ד. 
עזרא יכין, בן 95 מירושלים היה לוחם בלח"י והשתתף בקרבות מלחמת העצמאות ובהם ניסיון הפריצה לעיר העתיקה, במהלכו נפצע קשה. למעלה מ 50 שנה שהוא מנחיל את מורשת הקרב של צה"ל באמצעות ספרים, הרצאות ואינספור מפגשים עם חיילים. בהרצאותיו מעוררות ההשראה הוא מדגיש את אחוות הלוחמים ואת חשיבותה להשגת הניצחון. עם פרוץ המלחמה התגייס שוב למילואים, והיה למילואימניק המבוגר בתולדות המדינה. 
איריס חיים ממושב שדה ניצן היא אמו של יותם חיים שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר 2023 ונהרג בשוגג מירי חיילי צה"ל ברצועה עקב טעות בזיהוי. מיד אחרי האסון שלחה איריס מסר מוקלט לחיילים שירו בשוגג בבנה, שבו הזדהתה עם כאבם, חיזקה אותם בלחימה וחיבקה אותם. מאז היא פועלת בכל דרך לחזק את רוח העם ולקרוא לאחדות. 
היוצר עברי לידר, מהאמנים החשובים והמשפיעים במוזיקה הישראלית, התגייס מיד עם פרוץ המלחמה לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת. יחד עם צוות הנגנים שלו יצא בכל יום להופעות בכל רחבי הארץ. עברי מייצג את אמני ישראל הרבים והצוותים הטכניים שהתגייסו להופיע ולרומם את הרוח באלפי הופעות בפני לוחמים בקו האש ובשטחי הכינוס, ליד מיטות הפצועים, במלונות התושבים המפונים, בבתי הקברות, ולהבדיל בשמחות שנערכו בצל המלחמה. עברי איבד במלחמה את מנהל הבמה שלו  אביב ברעם ז"ל חבר כיתת הכוננות של כפר עזה שנפל בקרב. 
אמנים רבים, אהובים ומוכרים, הצטרפו במלחמה ליחידותיהם ולחמו בכל החזיתות. הזמר רביב כנר, לוחם ביחידת אגוז שגם התמודד עם הלם קרב בעקבות שירותו הצבאי, התגייס עם פרוץ המלחמה למילואים ושירת בגבול הצפון ובעזה. רביב מייצג את האמנים הרבים שמשרתים במילואים כלוחמים וכתומכי לחימה, ונותנים השראה לכולנו, ואת אלפי המתמודדים בכל יום עם מחירה הנפשי של המלחמה.
חיים אוליאל, בן שדרות, יוצר מוסיקה בעיר הדרומית כבר שנים רבות. יחד עם בני עירו הוא מתמודד כבר שנים עם אתגרי החיים בעיר תחת האיום התמידי מעזה. בשבעה באוקטובר הוא פונה מהעיר ולאחרונה שב אליה, מתוך החלטה נחושה להתמודד ולצמוח גם מתוך השבר הגדול. הוא מייצג את יוצרי התרבות ביישובי הנגב המערבי, שממשיכים ליצור למרות הכל.
עברי לידר הגיב להחלטה שפורסמה הערב בדבר בחירתו: "את המשואה שנבחרתי להדליק, משואת ניצחון הרוח יחד עם עזרא יכין, איריס חיים וחבריי חיים אוליאל ורביב כנר אני משיא בענווה גדולה בשם ועבור כל אמני ישראל בכל תחומי אמנויות הבמה. שעות מפרוץ המלחמה התחלנו כולנו - זמרים, זמרות, להקות והרכבים, שחקנים ושחקניות, להופיע בהתנדבות מלאה בפני חברי הקיבוצים והיישובים שפונו מביתם לבתי מלון ובתי הארחה, בפני לוחמים בקו האש ובשטחי הכינוס, בפני חיילים שיצאו להפוגת רענון מהקרבות בעזה ובצפון, בפני פצועי צה"ל ליד מיטות האשפוז ובמחלקות השיקום בבתי החולים בכל רחבי הארץ, בבתי העלמין לצד המשפחות האבלות ולהבדיל אלפי הבדלות גם בחתונות ובשמחות שנערכו בצל הקרבות בבסיסי צה״ל השונים ובשטחי לוחמה". 
"לצידנו יצאו גם צוותי הנגנים והצוותים הטכניים - כולם בהתנדבות מלאה - הכל כדי לשמח, לנחם, לחזק, לחבק, להודות ולהוקיר את הלוחמים בקו האש, את המפונים מביתם ואת אלו שאיבדו את היקר להם מכל. קיימנו אלפי הופעות גדולות כקטנות   במהלך חודשי המלחמה. אני אדליק את המשואה בשמם של כל אמני ישראל שהתגייסו לחזק את רוחה של ישראל הלוחמת והכואבת ולתפארת מדינת ישראל". הוסיף לידר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא וועדה ציבורית אמורה לקבוע ???? (ל"ת)
    חרדה למדינה 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    רפאלה 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה??
    סגור