כסף וצרכנות

מכה לנהגים בישראל: זה החלק ברכב שעומד להתייקר משמעותית

גורמים בענף מעריכים כי עצירת היבוא של מצברים מטורקיה תגרום לעליית מחירים כבר בקרוב, במיוחד לקראת החודשים החמים יותר שמגבירים את הצורך בהחלפת מצברים. טווח מחירי מצברי הרכב הנוכחי בישראל נע בין כ-400 שקל למצבר לא ממותג ועד כאלף שקל למצברים גדולים של יצרנים מובילים
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
בצל הסכסוך המדיני עם טורקיה והפסקת היבוא משם, אחד המוצרים הראשונים שמחירו צפוי לעלות בישראל הוא מצברי רכב. כיום, למעלה משליש משוק המצברים לרכב בישראל מיובא מטורקיה, כך פורסם הבוקר [שלישי] בכלכליסט.
על פי נתוני המכס, בשנה החולפת יובאו לישראל כחצי מיליון מצברים לרכב מתוצרת טורקית. משווקים ישראלים מוכרים עשרות מותגי מצברים טורקיים, חלקם מצברים של יצרנים טורקיים ידועים וחלקם "מותגי מדבקה" של מצברים המיוצרים בטורקיה תחת שמות עבריים. כמו כן, מיובאים גם מצברים של יצרנים בינלאומיים שמפעלי הייצור שלהם ממוקמים בטורקיה.
 
הסיבה המרכזית להיקף הייצור הגדול של מצברים בטורקיה נובעת ממשאביה הטבעיים של המדינה - היא מהווה שוק משמעותי לעופרת, חומר הגלם העיקרי בייצור מצברים.  בשנת 2022, שוק העופרת בטורקיה נאמד בכ-1.8 מיליארד דולר, כשכ-68% מהיקף זה הגיע מתעשיית מצברי הרכב.
גורמים בענף מעריכים כי עצירת היבוא של מצברים מטורקיה תגרום לעליית מחירים כבר בקרוב, במיוחד לקראת החודשים החמים יותר שמגבירים את הצורך בהחלפת מצברים. טווח מחירי מצברי הרכב הנוכחי בישראל נע בין כ-400 שקל למצבר לא ממותג ועד כאלף שקל למצברים גדולים של יצרנים מובילים.
משווקי חלפים בישראל כבר קיבלו הודעות מיצרניות מצברים גדולות כי לא יוכלו עוד לספק להם מצברים לשוק הישראלי, דבר שמהווה בעיה כואבת לענף בהיעדר מקורות אספקה חלופיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה